Participanti & Proiecte
Educație la Casa Bună
|
Organizator: ASOCIATIA CASA BUNA |
|
Categorie: Educație și Învățământ |
Copiii provin din medii in care educatia nu este valorizata sau incurajata, de cele mai multe ori. Am inceput sa lucram cu copiii fata in fata, dar in scurt timp am realizat ca timpul petrecut impreuna este prea putin. Nestimularea cognitiva la o varsta frageda a dus inclusiv la incetinirea procesului de invatare, lipsa rationamentelor logice si a puterii de memorare mecanica. Rata de invatare era prea mica pentru a recupera intr-un timp scurt toate golurile descoperite. Astfel ne-am asigurat ca fiecare copil in parte beneficiaza de ajutor suplimentar si prin lectii online, fratii mai mici sunt introdusi in program de la o varsta mai mica, iar elevii de clasa a 8 a sunt stimulati suplimentar pentru a se pregati si participa la examenul de evaluare nationala. Am identificat nevoia unor planuri personalizate pentru fiecare copil.
| Scopul proiectului
In timpul desfasurarii activitatilor initiale, s-a realizat rapid ca un procent ridicat de copii are goluri foarte mari si un proces de invatare deficitar. Astfel s-a propus un numar mai mare de ore petrecut in procesul academic, curricula personalizata pentru fiecare copil, astfel incat copiii sa deprinda notiuni de baza, sa fie invatati cum sa invete, automat stima de sine creste, motivatia pentru prezenta in mediul scolar creste de asemenea, iar astfel putem incuraja inscrierea timpurie in sistemul educativ si preveni abandonul scolar.
| Aria geografica
București, Ilfov, Argeș, Brașov
| Rezumat
Pentru mai bine de 13 ani Valeriu Nicolae si un grup de voluntari au sprijinit copii vulnerabili, proveniti din ghetoul Ferentari. Pentru a putea ajuta mai multi copii aflati in situatii asemanatoare, comunitatea de voluntari a decis sa capete forma legala si astfel a aparut Asociatia Casa Buna. In prezent proiectul include 400 de copii din 3 judete, cu varste cuprinse intre 2 si 17 ani, care provin din familii extrem de sarace, cu parinti ce sunt plecati din tara, sunt in inchisoare sau consumatori de droguri. Copiii din aceste comunitati nu au fost integrati la timp in sistemul educativ, nu au parinti acasa care sa ii sprijine, nu au acces facil la scoala sau nu au prezenta constanta, au un deficit mare in dezvoltare, foarte multe lacune si o stima de sine scazuta. De aceea refuza de cele mai multe ori sa mearga la scoala sau renunta la ea rapid. Pentru a scadea rata abandonului scolar si chiar pentru a il elimina, am creat un program complex educational care sa vina in ajutorul copiilor compus din: 1) Evaluari si recomandari personalizate. 2) Lectii fata in fata. Scolarii vin duminica la Casa Buna pentru a lucra cu cate un voluntar notiuni de baza; 3) Mentor online. Scolarii lucreaza de 2 ori pe saptamana, cate o ora, cu un voluntar alocat pe notiuni de baza lipsa; 4) Gradinita de Sambata. Prescolarii vin sambata la activitati unde timp de 5 ore invata prin joaca; 5) Meditatii Evaluarea Nationala. Elevii de clasa a 8-a participa la meditatii intregul an scolar, in vederea pregatirii pentru. Activitatile au obiectiv imediat de a umple golurile de dezvoltare ale copiilor, de motivare a acestora, iar pe termen mai lung cresterea frecventei scolare, includerea copiilor in sistemul educational de la o varsta timpurie si scaderea abandonului scolar.
| Date beneficiari direcţi
400 de copii cu varste cuprinse intre 2 si 17 ani, copii de provin din 3 comunitati vulnerabile: foarte saraci, fara acces la un sistem educativ, cu parinti plecati din tara sau care sunt in puscarie, dependenti de alcool si/sau droguri, copii de care nu are cine sa se ocupe sau sunt fortati de imprejurari sa renunte la scoala si sa munceasca de la o varsta frageda.
| Activitati
Evaluari si recomandari personalizate. Fiecare copil din proiect este evaluat de catre un expert educational pe 4 arii: intelegere, abilitati citire, abilitati matematica, abilitati scriere. In urma testarii se identifica puncte forte, minusuri, iar pe baza lor se face un plan personalizat astfel incat invatarea sa se produca mai rapid, iar copilul sa devina motivat. Planul este implementat de voluntarii care lucreaza atat in online, cat si in offline cu fiecare copil; Lectii duminica la Casa Buna. Copii de clasele 1-8 vin duminica la Casa Buna unde lucreaza 2 ore cu un voluntar conform planului personalizat. Jocurile si materialele necesare sunt puse la dispozitie de catre responsabilul proiectului; Mentor online. Copiii de clasele 1-8 au alocat cate un voluntar cu care lucreaza online de 2 ori pe saptamana, cate o ora, conform planului personalizat. Fiecare voluntar tine legatura cu coordonatorul de comunitate si/ sau expertul educational, astfel incat sa urmarim planul de lucru si prezenta; Gradinita de Sambata. Copiii intre 2 si 6 ani vin sambata la Casa Buna unde participa timp de 5 ore la activitati educative ce sprijina dezvoltarea lor si o integrare adecvata in colectivitate. Activitatile sunt coordonate de expertul educational si un grup de 10 volunatari; Meditatii evaluarea nationala. Copiii de clasa a 8-a din toate comunitatile participa de 2 ori pe saptamana la meditatii online/offline, romana si matematica cu profesori voluntari in vederea participarii la examen.
| Rezultatele proiectului
Evaluarile si planurile de invatare personalizate au venit foarte mult in ajutorul atat a voluntarilor, cat si a copiilor. Setarea unor asteptari minime, realiste, cu obiective pe termen scurt si pe termen lung, a atras implicarea unui numar mai mare de voluntari, dar si mentenanta pe termen mai lung a celor deja prezenti. Stabilite astfel niste target-uri rapid masurabile, prezenta unui progres a dus la cresterea motivatiei voluntarilor, dorinta de a se implica mai mult si chiar initierea de mai multe activitati din partea acestora. O data ce copiii au primit mult mai multa atentie pozitiva din partea voluntarilor, acestia au inceput sa se prezinte mai mult la activitati, sa fie mai deschisi procesului de invatare si chiar sa isi doreasca prezenta noastra mai des. De indata ce au inceput sa deprinda noi notiuni, stima de sine a crescut, prezenta in scoala a crescut si ea. Prezenta activitatilor online, offline, varietatea lor si obiectivele personalizate au dus la cresterea numarului de copii, dar si la dorinta de inscriere la activitati de la o varsta tot mai mica. Un numar mare din copiii activi si-au adus prieteni/colegi/vecini ca sa lucreze si ei cu noi, iar pe fratii lor cei mai mici i-au incurajat sa mearga la gradinita. Numarul familiilor care ne solicita interventia este in crestere, permanent avem o lista de asteptare de copii, pentru care pregatim noi voluntari. Aceasta se datoreaza rezultatelor scolare vizibil imbunatite si abordarii personalizate, diferite de ceea ce copiii cunosc din cadrul de invatare formal. Cea mai mare realizare este sa ii vedem mandri.
| Bugetul
130000 LEI
| Parteneri
Primăria Nucșoara, Primăria Lerești, Fundația PepsiCo
| Despre organizator
În iulie 2020, comunitatea de voluntari, strânsă în jurul inițiativei lui Valeriu Nicolae de ajuta copiii din ghetoul Ferentari, a decis să ia formă legală și a devenit Asociația Casa Bună si s-a extins si in alte comunitati din afara Bucurestiului. Scopul principal este educația și reducerea abandonului școlar, dar și acoperirea altor nevoi ale copiilor pentru a le asigura un trai decent: rechizite școlare, haine și încălțăminte curate, exerciții fizice, hrană sănătoasă si asistență medicală.
| Website proiect
https://asociatiacasabuna.ro/ce-facem/educatie/