close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Competiția Națională Solve For Tomorrow



| Organizator:
    Asociatia Junior Achievement Romania
| Categorie:
    Premiul Special pentru INOVAȚIE
| Problema de fond
    Solve for Tomorrow este o competiție internațională care a luat naștere din dorința de a folosi tehnologia pentru a crea un viitor mai bun. Pentru acest lucru, organizatorii și-au propus să găsească cele mai bune idei pentru un viitor sustenabil. Și ce modalitate mai bună există, decât aceea de a lucra cu cei care dețin puterea asupra viitorului? Cu generația tânără.

Competiția Solve for Tomorrow este o invitație la gândire inovatoare, la muncă în echipă și la dezvoltarea de idei de inovare socială care să rezolve cele mai presante probleme ale comunității. După mai bine de 10 ani de la lansarea competiției la nivel internațional, în 2021, Junior Achievement România și Samsung Electronics România și-au unit forțele și cunoștințele pentru a demara programul și la nivel local.


| Scopul proiectului
    Principalul obiectiv pe care organizatorii Solve for Tomorrow și l-au propus a fost acela de a ajuta și a inspira următoarea generație să își atingă potențialul maxim și să fie pionierul schimbărilor sociale pozitive. Totodată, programul vine cu un suport de curs avansat despre metoda Design Thinking aplicat atât pentru elevi, cât și pentru profesori, susținând metodele de învățare moderne.

Astfel, s-a dorit lansarea unei provocări către elevi de a găsi atât probleme sociale, economice, de mediu de care să fie pasionați, cât și soluții pentru acestea.


Competiția Națională Solve For Tomorrow Competiția Națională Solve For Tomorrow Competiția Națională Solve For Tomorrow

| Aria geografica
    Toate

| Rezumat
    Competiția națională Solve for Tomorrow România este o competiție unică prin care este încurajată gândirea inovatoare, munca în echipă și dezvoltarea de soluții inovatoare de tip tech-for-good pentru a rezolva cele mai presante probleme ale comunității. Proiectul se adresează elevilor de liceu (16-18 ani), având la bază credința că viitorul este definit de o comunitate puternic conectată, în care suntem atenți nu doar la nevoile noastre, ci și la cele ale celor din jurul nostru, iar tânăra generație este cea care are cea mai mare putere de a schimba lumea în care trăim.

Astfel, Solve for Tomorrow își propune să ofere elevilor atât ocazia de a-și prezenta ideile, cât și un context de învățare, prin interacțiunea cu influenceri și mentori, prin ateliere de Design Thinking și sesiuni de mentorat 1:1. Principalul obiectiv al proiectului este acela de a ajuta și a inspira următoarea generație să își atingă potențialul maxim și să fie pionierul schimbărilor sociale pozitive.

Elevii participanți au avut posibilitatea să intre în contact cu mentori din cadrul Samsung Electronics România și Junior Achievement România, să urmeze ateliere de Design Thinking, să interacționeze cu influenceri importanți și să facă schimb de idei cu privire la antreprenoriat, dobândind cunoștințe și aptitudini esențiale pentru ca ideile lor să prindă contur și chiar viață.

Au fost înscrise, în total, 568 de proiecte în competiția națională Solve for Tomorrow (243 în prima ediție și 325 în cea de-a doua). Peste 2.000 de profesori de liceu au fost informați despre proiect, peste 5.500 de persoane au beneficiat direct sau indirect în urma celor două ediții ale proiectului, iar peste 180 de articole au fost publicate în media cu acoperire națională.


| Date beneficiari direcţi
    Elevi de liceu (16-18 ani), reprezentanți ai Gen Z, generație definită de tehnologie, fluiditate, deschidere către nou, unicitate, autenticitate și creativitate. Deși se distrează cu emoji-uri și meme-uri, membrii Gen Z își folosesc, de asemenea, creativitatea pentru a sublinia cauzele de care le pasă - organizații caritabile, campanii, mișcări sociale și multe altele.

| Activitati
    Cele două ediții locale ale proiectului Solve for Tomorrow s-au desfășurat, fiecare, în două etape. Astfel, prima etapă a fost pentru înregistrarea proiectelor, după ce Junior Achievement România a prezentat conceptul competiției către profesori și elevi de liceu din întreaga țară prin intermediul scrisorilor informative și al atelierelor online de prezentare. În urma acestei etape, juriul a selectat 25 de proiecte pentru a trece mai departe în a doua etapă a competiției. A urmat o perioadă de pregătire intensă pentru participanții selectați, în care elevii au luat parte la ateliere de Design Thinking și antreprenoriat, dar și sesiuni de mentorat 1:1 susținute de mentori voluntari din cadrul Junior Achievement România și Samsung Electronics România.

Ulterior, în cadrul Demo Day (Ziua Demonstrației), finaliștii au întâlnit pentru prima dată juriul, și-au susținut ideile aflate încă în fază de pregătire și au primit feedback menit să îi ajute să îmbunătățească și să definitiveze prezentările.

Finala competiției s-a desfășurat, în cazul primei ediții, online, iar în cazul celei de-a doua ediții, live, la București.

Pe tot parcursul proiectului, organizatorii s-au asigurat de implementarea planului de comunicare stabilit.


| Rezultatele proiectului
    Cele 568 de proiecte înregistrate în competiția națională Solve for Tomorrow (243 în prima ediție și 325 în cea de-a doua) au demonstrat încă o dată interesul crescut al tinerei generații de elevi pentru tehnologie, inovație, dar și pentru găsirea celor mai bune soluții la problemele cu care se confruntă lumea în prezent. De la propuneri de proiecte menite să soluționeze efecte ale inflației, până la proiecte prezentate în competiție cu scopul de a diminua efectele nocive asupra mediului înconjurător, participanții au identificat foarte bine nu doar provocările prezentului, ci și instrumentele care pot ajuta la soluționarea unor probleme sociale, economice și de mediu importante.

Prin intermediul sesiunilor de mentorat și a atelierelor de Design Thinking, Junior Achievement România și Samsung Electronics România au pus la dispoziția elevilor înscriși cunoștințele necesare și aptitudinile de bază pentru ca ideile acestora să prindă formă mai departe, pentru a schimba lumea și a asigura un viitor mai bun.

Astfel, competiția Solve for Tomorrow a constituit un context ideal de inspirație pentru tânăra generație de elevi, dar și pentru crearea unei platforme de proiecte și idei inovatoare, de generare de conținut interactiv conectat la trendurile Generației Z, pe care membrii acesteia și-ar dori să îl consume. Nu în ultimul rând, prin natura sa, proiectul este și un factor de schimbare a mentalității tinerilor din România, direcționând atenția și creativitatea acestora spre rezolvarea problemelor cu care se confruntă societatea.


| Bugetul
    1142224 LEI

| Parteneri
    Junior Achievement România, Samsung Electronics România, Ministerul Educației (parte din juriu), MSL The Practice, Leo Burnett România, Starcom România.

| Despre organizator
    Junior Achievement (JA) Romania - organizație non-profit, fondată în 1993 ca parte a JA Worldwide și JA Europe, specializată în dezvoltarea și implementarea de programe și proiecte pentru orientare profesională, educație antreprenorială și economico-financiară. Programele, proiectele și competițiile JA learning by doing sunt urmate anual de peste 250.000 de elevi și studenți din peste 1.800 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naționale.

| Website proiect
    https://www.samsung.com/ro/solvefortomorrow/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->