Participanti & Proiecte
Campania „Salvează o școală”
|
Organizator: Narada |
|
Categorie: Campanii sociale |
În România, peste 1.2 milioane de elevi învață în școli cu o infrastructură inadecvată:½ din şcolile din România nu au o sală de sport; 500.770 elevi nu au acces la o bibliotecă, 1 din 6 şcoli din România nu au acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă; 230.000 de elevi nu au acces la grupuri sanitare în incinta şcolii, 43% dintre clădirile în care funcționează școli sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat; 1/3 din aceste clădiri au fost construite înainte de 1963; Peste ¼ din școlile din România, cu precădere cele din zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire. Sunt prea multe statistici îngrijorătoare. Cum se pot rezolva toate? Doar implicând comunitățile și încercând transformarea sistemului de jos în sus. Aceasta e filosifoa Narada.
| Obiectivele campaniei
Scopul a fost dobândirea abilităților de leadership și antreprenoriat în rândul profesorilor/directorilor de școli, cu ajutorul cărora să reușească să se autofinanțeze și să se autosusțină. În momentul în care o școală învață să funcționeze autonom, asemenea unui business, poat da know-how-ul mai departe. Cu cât sunt mai multe astfel de școli, cu atât se atinge masa critică ce poate genera transformarea, asemenea unui bulgăre de zăpadă ce se rostogolește. Drept dovadă, în 2023 Narada dă startul a două ediții de târg, una în vară și una în iarnă, cu un număr total de 30 de școli implicate.
| Aria geografica
București și toate orașele țării
| Rezumat
❗️Peste 600 de școli din România au risc seismic de grad I și II și impun lucrări urgente. ❗️Doar 6% din totalul școlilor îl reprezintă cele expertizate. ❗️În București, în 2018, peste 170 instituții de învățământ își desfășurau activitatea în clădiri cu risc seismic. ❗️În ultimii 10 ani, 11 instituții de învățământ s-au prăbușit peste elevi la ore, iar cauzele nu au fost cutremurele. ❗️Într-o școală gimnazială din județul Galați același tavan dintr-o sală de clasă s-a prăbușit într-un an și jumătate de 4 ori. Acestea au fost doar câteva dintre datele statistice ce au determinat Narada să ia poziție. A urmat apoi declarația fostului ministru al educației, Sorin Câmpeanu care, înainte cu câteva săptămâni de începutul anului școlar 2022 - 2023 a spus că 1,2 milioane de copii învață în școli cu probleme de infrastructură. Narada avea deja proiectul HartaEdu pe care sunt înscrise sub formă de alerte nevoile școlilor din România și cu ajutorul căreia mobilizează comunitățile să găsească soluții proprii de rezolvare, însă, la momentul respectiv trebuia ceva mai mult. Astfel, a organizat un târg de Crăciun, în aceeași zi și aproximativ la aceeași oră în 25 de școli din București. Fiecare școală și-a făcut propria comunicare pe baza kitului Narada și a mobilizat comunitatea sa participe la târg. La final, ca la un semn, toți elevii care au participat la târg, din toată țară, la ora 2, și-au pus caietele pe cap, imaginea manifest a campaniei. S-au strâns 100 de mii de euro în cele 25 de școli, iar Narada a dublat această sumă cu ajutorul partenerilor, reușind să rezolve 25 de alerte urgente în educație într-un timp record.
| Date beneficiari direcţi
Beneficiarii direcți au fost cei aproape 20 de mii de elevi din cele 25 de școli.
Beneficiarii indirecții sunt restul de copii pana la 2,5 miliaone de elevi ce învață în România și care se încadrează în categoria de vulnerabilitate a instituțiilor de învățământ. Urmând modelul târgurilor de Crăciun din campania „Salvează o școală”, pot genera schimbarea.
| Activitati
Idee din care s-a născut această campanie a fost statistica faptului că în ultimii 10 ani, 11 școli s-au prăbușit peste copii la ore. acest lucru înseamnă un pericol iminent pentru elevii din România, care, înainte de toate, au nevoie să fie în siguranță la școală.
Caietul pe cap, sub formă de acoperiș, a fost cel mai potrivit vizual al campaniei și s-a transformat într-un manifest.
Astfel, în ziua târgului școlar, în cele 25 de școli din țară, la aceeași oră, mai exact la ora 13.00, toți elevii și-au pus caietele pe cap.
Vizualul de capmanie, însoțit de textul „pericol iminent” și call to action „Salvează o școală” a fost declinat pentru toate canalele mass media.
De asemenea, s-a pus accentul în realizarea documentarului video ce a însoțit campania, pe același mesaj.
https://narada.ro/25-de-scoli-din-romania-au-strans-aproximativ-100-de-mii-de-euro-la-targurile-simultane-de-craciun/
| Rezultatele proiectului
25 de alerte rezolvate 24 de influenceri ce au susținut cauza 70 de sponsori locali Rezultate de impact: 18901 elevi impactați 50 de mii de obiecte confecționate 21500 de vizitatori la târg Rezultate financiare: 301500 euro - valoarea totală a proiectului 206000 euro donați de colaboratorii Narada 95500 euro - bani strânși la școli.
Întreaga echipă Narada a fost implicată în mare măsură în desfășurarea proiectului, însă PM a fost Bianca Muntele, Georgiana Milescu a condus comunicarea, iar operațiunile au fost coordonate de Alex Simion.
Campania de comunicare a proiectului „Salvează o școală” s-a desfășurat în mass-media națională și locală prin spoturi radio la Magic FM și Rock FM, spot TV la PRO TV, precum și numeroase alte aparitii tv și în presa scrisă/online. Un lucru important de menționat este realizarea unui documentar video despre situația unui liceu din județul Dâmbovița, prezentat pe LIFE.ro.
| Parteneri
| Despre organizator
Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada este o organizaţie formată din vizionari, strategi, profesioniști IT, oameni de business, de comunicare, manageri și voluntari care înțeleg că educația stă la baza dezvoltării comunităţilor sănătoase. O echipă de minți agile care proiectează soluții sustenabile, de tehnologie, actuale pentru îmbunătățirea actului educațional, prin adresarea nevoilor din educație și mobilizarea cu precizie și în timp real a comunităților pentru soluții.
| Website proiect
https://narada.ro/salveazaoscoala/