Participanti & Proiecte
Aplicatia DSU de informare a populatiei si raportare a situatiilor de urgenta
|
Organizator: Fundatia pentru SMURD |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
In Romania, nivelul de informare in ceea ce priveste reactia in cazul situatiilor de urgenta este unul foarte scazut, de aceea dezvoltarea aplicatiei DSU doreste sa vina in intampinarea nevoilor cetatenilor de a avea acces la informatii, de a raporta un incident prin recunoasterea unei situatii de urgenta si de actiona responsabil. In general, cetatenii dezinformati pot ingreuna actiunea personalului de urgenta prin lipsa de reactie sau prin luarea unor decizii nepotrivite sau indiferente care pot afecta comunitatea din care fac parte. Calea de a atinge nevoile beneficiarilor este informarea permanenta si nemijlocita a tuturor cetatenilor cu privire la comportamentul corect in astfel de situatii, printr-o mai buna comunicare si colaborare intre populatie si institutiile responsabile
| Scopul proiectului
Scopul principal al aplicatiei DSU este informarea permanenta si nemijlocita a tuturor cetatenilor cu privire la fenomenele meteo extreme aparute, calamitati, precum si comportamentul corect in astfel de situatii, printr-o mai buna comunicare si colaborare intre populatie si institutiile responsabile. Obiectivele insumeaza transmiterea informatiilor existente in aplicatia DSU catre cat mai multi cetateni. Fie ca este vorba despre informare sau instruire, aplicatia isi propune ca toate detaliile oferite sa aduca o schimbare semnificativa atat la nivel de cetatean, cat si la nivel de comunitate
| Aria geografica
National
| Rezumat
Aplicatia DSU, dezvoltata de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta, cu sustinerea financiara a Fundatiei pentru SMURD prin procedura de redirectionare a 2% de catre populatie, a fost creata cu scopul de a responsabiliza populatia cu privire la situatiile de urgenta pe care le pot intampina. Fie ca este vorba de o calamitate sau doar de acordarea primului ajutor, fiecare cetatean in parte trebuie sa fie pregatit cu un minim de informatii esentiale, care ulterior pot salva vieti. Aplicatia a fost gandita pentru populatie si isi propune o interactiune mult mai pregnanta intre utilizatori si institutiile implicate.
In Romania, nivelul de informare in ceea ce priveste reactia in cazul situatiilor de urgenta este unul foarte scazut, de aceea dezvoltarea aplicatiei DSU doreste sa vina in intampinarea nevoilor cetatenilor de a avea acces la informatii, de a raporta un incident prin recunoasterea unei situatii de urgenta si de actiona responsabil.
In general, cetatenii dezinformati pot ingreuna actiunea personalului de urgenta prin lipsa de reactie sau prin luarea unor decizii nepotrivite sau indiferente care pot afecta comunitatea din care fac parte.
Obiectivele insumeaza transmiterea informatiilor existente in aplicatia DSU catre cat mai multi cetateni. Fie ca este vorba despre informare sau instruire, aplicatia isi propune ca toate informatiile oferite sa aduca o schimbare semnificativa atat la nivel de cetatean, cat si la nivel de comunitate. Cu cat exista mai multi oameni pregatiti pentru orice fel de situatie de urgenta care poate exista, cu atat sansele de a salva vieti poate creste semnificativ.
Beneficiarii directi sunt:
- cetatenii care au descarcat aplicatia DSU – 320.000 descarcari
- personalul din serviciile de urgenta care folosesc aplicatia
| Date beneficiari
- cetatenii care au descarcat aplicatia DSU – 320.000 descarcari - personalul DSU, IGSU, respectiv serviciile de urgenta care folosesc aplicatia pentru raportare: peste 500 de persoane (numarul tb a fi verificat cu Simona - DSU)
| Date beneficiari
- mass-media: prin acces la informatiile corecte despre situatiile de urgente - populatia din imediata apropiere a celor care descarca aplicatia mobila: in medie peste 320,000 persoane.
| Activitati
Intregul proiect, dar si principalele activitati se concentreaza pe informarea, prevenirea si pregatirea populatiei pentru orice situatie de urgenta care poate aparea. Prin toate cele 4 componente, aplicatia isi atinge scopul principal, acela de a educa un numar cate mai mare de cetateni. Principalele activitati presupun alertarea in timp real a populatiei cu privire la fenomele meteo extreme aparute si/sau calamitati, informarea in ceea ce priveste evenimentele direct legate, invatarea comportamentului corect in caz de situatii de urgenta, precum si raportarea situatiilor de urgenta la care orice cetatean poate lua parte.
Versiunea 2.0 a aplicatiei DSU, implementata in 2017, a adus imbunatatiri si o serie de noutati.
Utilizatorii au posibilitatea de a gasi harta cu informatii utile cu principalele puncte de interes in caz de dezastre si calamitati: adaposturi de protectie civila, puncte de intalnire in caz de dezastre - pe langa cele deja uzuale precum puncta Salvamont, Unitatile de Primiri Urgente sau farmaciile deschise nonstop.
Exista de asemenea si o optiunea “Vreau sa ajut!”, care se activeaza in caz de urgenta si prin intermediul careia persoanele fizice sau ONG-urile se pot implica atunci cand este nevoie.
De asemenea, in aplicatie mai gasiti si „Ghidul IGSU privind avizarea/autorizarea pentru securitatea la incendiu”.
| Rezultatele proiectului
Proiectul a contribuit la cresterea nivelului de constientizare si instruire a populatiei prin accesul la surse credibile si corecte de informatiei, cee ace a generat o schimbare pozitiva din punct de vedere a conceptiei vis a vis de activitate DSU, IGSU si a serviciilor de urgenta, deoarece prin acest mijloc de comunicare, populatia este implicata activ si informata in mod correct atunci cand o situatie de urgenta are loc. De asemenea are posibilitatea de vizualiza progresele realizate in domeniu prin acces la partea de Informatii recente.
| Bugetul
140000
| Parteneri
Departamentul pentru Situatii de Urgenta, Fundatia pentru SMURD, Inspectoratele pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Serviciile de Ambulanță, SMURD și Salvamont
| Website proiect
http://www.dsu.mai.gov.ro/descarca-gratuit-aplicatia-dsu/