close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Iti place sa dai? Alege-ti un partener pe masura!



| Organizator:
    Agentia Adventista pentru Dezvoltare, Refacere si Ajutor
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    In Romania, violenta domestica este înca departe de a fi considerata o problema desi statisticile contrazic aceasta atitudine. Barbatii (în general) profita de slabiciunea partenerei sau a copiilor pentru a-i abuza. Situatia este perpetuata atat prin perceptia de “barbat adevarat” in fata caruia sotia si copii nu au voie “sa sufle” dar si prin lipsa informatiilor cu privire la elementele unei relatii abuzive, efectele violentei sau pasii pentru a iesi dintr-o relatie abuziva.

Fenomenul se intampla in spatele usilor închise. Multe dintre femei ascund faptul ca sunt victime ale violentei în familie avand ca motivatie:

➢ Teama de reactiile familiei, cunoscutilor, comunitatii (rusine)
➢ Teama ca se vor intensifica violentele
➢ Teama ca autoritatile nu se vor implica si vor ramane expuse
➢ Acceptarea ca normalitate ceea ce li se intampla


| Scopul proiectului
    SCOPUL: Schimbarea atitudinii generale cu privire la fenomenul violentei în familie

OBIECTIVE

1.Constientizarea a 10% din populatie cu privire la existenta fenomenului şi ironizarea “traditiilor”
2. Convingerea a minim 10.000 de persoane de penibilul folosirii fortei împotriva unor persoane mult mai slabe din punct de vedere fizic si oferirea de sprijin de specialitate celor care doresc
3. Informarea a 25.000 de persoane cu privire la modalitatile concrete de a reactiona, existenta unor adaposturi si a unor servicii de consiliere gratuita
4. Cresterea notorietatii serviciilor ADRA Romania


Iti place sa dai? Alege-ti un partener pe masura! Iti place sa dai? Alege-ti un partener pe masura! Iti place sa dai? Alege-ti un partener pe masura!

| Aria geografica
    National

| Rezumat
    În perioada 25 noiembrie – 10 decembrie, cu ocazia celor 16 zile dedicate la nivel mondial luptei împotriva violentei în familie de catre Organizatia Natiunilor Unite, ADRA Romania a derulat proiectul “Iti place sa dai? Alege-ti un partener pe masura!” în parteneriat cu Leonard Doroftei.

Motivatia derularii acestui proiect este oferita de statisticile care arata ca doar în ultimii cinci ani au existat peste 60.000 cazuri de violenta in familie si 778 cazuri de decese inregistrate datorita violentei in familie, inregistrate de ANPFDC.

O alta motivatie este faptul ca ADRA Romania este acreditata ca furnizor de servicii sociale pentru Centrul de Primire în Regim de Urgenta a Victimelor Violentei în Familie – Casa ADRA, acesta avand cea mai mare capacitate de gazduire din aceasta parte a tarii, victimele beneficiind de adapost si consiliere de specialitate gratuita.

Proiectul si-a propus abordarea creativa, dar frontala a fenomenului violentei in familie, avand ca public tinta persoanele obisnuite sa abuzeze pe cei mai slabi decat ei, sotie sau copii. Prin acest proiect, acestora le-a fost transmis mesajul ca de fapt ei sunt slabi deoarece castiga o lupta inegala atunci cand lovesc un partener inferior fizic.

Imaginea acestei campanii a fost domnul Leonard Doroftei deoarece îmbina armonios calitatile si atributele unui boxer de performanta cu gingasia si viata de familie armonioasa avand o sotie si trei copii, fara o imagine încarcata de excese sau atitudini nepotrivite.


| Date beneficiari
    Grupul tinta principal a fost cel al agresorilor. Mesajul adresat a fost ca ei sunt de fapt slabi si nu “barbati adevarati” deoarece castiga o lupta inegala atunci cand lovesc un partener inferior fizic. De altfel, acesta este un lucru real, persoanele agresive avand de cele mai multe ori stima de sine scazuta, însa fara a fi întotdeauna constienti de acest lucru.

Un alt public tinta important a fost cel al femeilor carora le-au fost transmise mesaje de constientizare ca agresivitatea partenerilor lor nu este de loc “traditionala” ci penibila.

Deoarece, violenta in familie este considerata normala de multe persoane, catre publicul general a fost transmis mesajul principal de ironizare a celor care lovesc un partener mai slab.


| Rezultatele proiectului
    Spotul prin care violenta “barbatilor adevarati” era ironizata a fost trasmis de 8 televiziuni nationale pe toata perioada campaniei iar 3 au ales sa il difuzeze inca o luna de zile. ProTV a difuzat acest spot in Prime Time, in Seara de Craciun iar numarul mediu de persoane care au urmarit aceste posturi a fost de aproximativ 800.000 (mediul urban) conform datelor de audienta.

Zoom, cea mai mare retea de televiziune cu circuit inchis din Europa Centrala si de Est, a difuzat spotul campaniei timp de doua saptamani în statii de metrou, universitati, mall-uri, baruri si restaurante din toata Romania cifra estimata a audientei potentiala fiind de doua milioane.

Pe internet, în doar cateva zile campania a strans 1350 de “prieteni” pe Facebook (incluzand politicieni, jurnalisti si ONG-uri), numeroase articole pe bloguri si peste 3000 de vizualizari ale spotului pe YouTube.

În ceea ce priveste notorietatea serviciilor oferite de ADRA Romania, campania a generat un val de simpatie instantaneu, aceasta fiind contactata pe parcursul campaniei de mai multe persoane si companii care s-au oferit sa-i sustina activitatile.

Realizarea de Flashmoburi, regizate chiar de una dintre beneficiarele Casei ADRA, in Gara de Nord si in reteaua de metrouri bucurestene a atras atentia si aplauzele trecatorilor iar în urma distribuirii a 25.000 de pliante cu privire existenta unor adaposturi si a unor servicii de consiliere gratuita, mai multe persoane au contactat ADRA pentru ajutor iar un agresor a solicitat sprijinul unui psiholog specializat.


| Argument
    De obicei, violenta domestica este abordata din punctul de vedere al victimei insa mesajul nu ajunge la cei care agreseaza si nu are nici un impact asupra lor, perpretuand astfel violenta.

Cu sprijinul lui Leonard Doroftei, proiectul si-a propus abordarea creativa, dar frontala a fenomenului violentei in familie, avand ca public tinta persoanele obisnuite sa abuzeze pe cei mai slabi decat ei, sotie sau copii. Acestora le-a fost transmis mesajul ca sunt slabi deoarece castiga o lupta inegala atunci cand lovesc un partener inferior fizic.

Imaginea campaniei a fost Leonard Doroftei deoarece imbina armonios calitatile si atributele unui boxer de performanta cu gingasia si viata de familie armonioasa, avand o sotie si trei copii, fara o imagine patata.

Titlul si tonul mesajelor lansate catre media si populatie au transformat evenimentul intr-o relatare a unui meci de box (“Leonard Doroftei si ADRA Romania intra in ring impotriva Violentei Domestice”), oferind astfel un chip, o personalitate acestui flagel (“Fiara Violentei în Familie, cu 12.000 de knockout-uri în 2010 în fata unor adversari inferiori fizic: femei si copii neajutorati”)

Iata si un fragment din mesajul lui Doroftei: “o scoatem din peisaj definitiv! Este usor sa te crezi campion si sa bati adversari mai slabi, … daca esti cu adevarat barbat, eviti o disputa cu acest tip de adversar. Altfel te faci de rusine! Luptele barbatesti si sportive se duc în ring. Campionii adevarati îsi aleg parteneri pe masura!”


| Bugetul proiectului (in RON)
    206,400

| Parteneri
    Facultatea de Asistenta Sociala si Sociologie – Universitatea din Bucuresti, Organizatia Solwodi, Editura Viata si Sanatate, Liceul “Stefan Demetrescu” din Bucuresti, Realitatea TV, Pro TV, Sport.ro, Antena 3, Money Channel, Radio Vocea Sperantei, Speranta TV, Credo TV

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->