Participanti & Proiecte
JobShop
|
Organizator: Board of European Students of Technology Timisoara |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
Prima editie de JobShop® a avut loc in anul 1993, iar ideea originala a fost aceea de a crea o legatura intre studenti si companii. Drept urmare evenimentul a fost dezvoltat de studenti pentru studenti din dorinta de a oferi acestora oportunitati multiple pentru dezvoltarea in cariera. De asemenea se dorea sa se arate ca si in Romania exista locuri de munca si parasirea tarii nu este prima optiune.
Astfel la prima editie au participat 4 companii, iar evenimentul avea forma unui de targ de job-uri.
In anul 1997 JobShop® a devenit marca inregistrata, iar in 2002 a devenit eveniment de cariera prin adaugarea de activitati diverse cum ar fi: prezentari de companie, sesiuni de training si ateliere tehnice. Urmatorul pas important a fost facut in 2008, anul in care a devenit eveniment national desfasurandu-se in cinci orase din Romania.
| Scopul proiectului
Scopul a fost acela de a oferi oportunitatea studentilor din Timisoara de a se dezvolta pe plan profesional pe o perioada de 7 zile.
Obiective :
1)Adaugarea unor activitati noi (interviuri).
2)Prezenta a 40 de companii.
3)Oferirea a cel putin 13 sesiuni de training, 5 prezentari de burse, 5 vizite la companii, 7 ateliere tehnice, 13 prezentari de companie si prin prezenta a 3 antreprenori la activitatea "Cariere de succes".
4)Vizibilitate media mare a organizatiei si a evenimentului.
5)Promovarea universitatii sustinatoare si a ciclurilor de masterat oferite de catre aceasta.
| Aria geografica
Timisoara
| Rezumat
Proiectul nominalizat de noi este un proiect national de cariera prin care se face legatura intre companii si studentii facultatilor tehnice. Studentii sunt orientati profesional si sunt ajutati sa dobandeasca aptitudini folositoare in cariera.
Cel mai mare impact in ceea ce priveste integrarea pe piata muncii il reprezinta
faptul ca studentii sunt pusi fata in fata cu companiile cu care au ocazia sa discute si sa interactioneze cu acestea.
Acestia dobandesc aptitudini necesare pe viitor ca urmare a participarii la activitatile oferite. Astfel ei pot participa la traininguri non-tehnice care le ofera oportunitatea unei dezvoltari in ariile care sunt putin acoperite de cursurile oferite de catre universitate.
Pe toata perioada evenimentului se ofera sprijin studentilor, iar experienta castigata pentru viitoarele interviuri este una benefica, acest lucru vazandu-se si din feedback-ul primit din partea studentilor. Daca se potrivesc profilului postului de angajare, studentii au chiar posibilitatea de a beneficia de un job oferit de catre companiile participante.
| Date beneficiari
JobShop® are ca scop realizarea unei legaturi intre mediul universitar si companii prin interactiunea directa dintre studenti sau absolventi si reprezentantii companiilor, in vederea formarii, dezvoltarii si pregatirii celor dintai pentru o viitoare cariera. Acest lucru se realizeaza prin informarea corecta si rapida a studentilor cu privire la marile companii existente pe piata locala si nationala. Astfel, JobShop® raspunde nevoilor lor actuale: orientare profesionala, dezvoltare de competente cheie pentru primul pas in cariera, cunoasterea unor oameni de succes si a povestii lor, dialogul direct cu angajatorii precum si o pregatire tehnica adaptata la cerintele si realitatea mediului economic actual.
| Rezultatele proiectului
Au fost introduse interviurile ca si activitate noua.
Au fost prezente 41 de companii.
Au fost realizate 13 sesiuni de training, 18 prezentari de companii, 5 vizite in companii, 5 prezentari de burse, 6 ateliere tehnice. De asemenea au fost invitati 3 antreprenori.
Aproximativ 45 de membri au avut de indeplinit diferite sarcini, munca s-a distribuit pe departamente : Dep. Marketing, Dep. Vanzari, Dep. Resurse Umane, Dep. IT, Dep. Public Relations.
Aparitiile in media au fost: o aparitie la TeleU, redifuzata la TeleEuropa si TVR, 3 interviuri la radio Timisoara, 2 spoturi la radio (Kiss FM, Radio Timisoara), reportaje: cate unul la TeleU, TVT89, Realitatea Timisoara, TeleEuropa Nova,
Analog TV, Digi 24. Au fost articole si in presa scrisa: 2 in 24FUN, 2 in Agenda, 1 in Renasterea Banateana.
Aparitii online: mai mult de 40 de articole, banner-ul JobShop® pe site-urile colaboratorilor. Site: 1500 de vizitatori unici pe site-ul www.JobShop.ro, 975 de fani pe Facebook.
Universitatea "Politehnica" Timisoara a aparut ca sustinator pe toate materiale tiparite si pe site-ul evenimentului. Totodata, in catalogul de prezentare al evenimentului au fost prezentate masterele tehnice care pot fi urmate.
S-a pastrat trendul crescator in ceea ce priveste companiile participante an de an si s-a comunicat indeaproape cu acestea pe tot parcursul evenimentului, iar aprecierile primite au fost pozitive. Mai mult de 95% din companiile prezente au declarat ca vor participa si la urmatoarea editie.
| Bugetul proiectului (in RON)
43615
| Parteneri
Universitatea “Politehnica” din Timisoara; Parteneri educationali: CODECS; Berlitz; Toastmasters; Universitatea Vasile Goldis; RD Profil Consult; NLPExplorer; Universitatea Tehnica din Cluj Napoca; LEAD; FULBRIGHT; Expert Consulting; Empower; Delta HR Consult; Parteneri media: 24-FUN; Adevarul; Aradeni.ro; CampusNews.ro; deBANAT.ro; eJOBS; KISSfm; OpiniaTimisoarei.ro; RadioRomaniaTimisoara; TeleUniversitatea; TimisoaraAzi.ro; Timisoarei.ro; Timis Online; Tvt89; webPR; citeste Ziua; WorkFinder; Parteneri anuali: Rapid Solution SW
| Website-ul proiectului
http://www.jobshop.ro/timisoara/2012/