Participanti & Proiecte
PAVILION UNICREDIT
|
Organizator: Asociatia Artphoto |
|
Categorie: Proiecte si campanii de CSR |
PAVILION UNICREDIT a apărut ca prima iniţiativă de acest fel în România, oferind un spaţiu de manifestare al produsului artistic critic, cu acces gratuit si liber pentru publicul larg la o serie de resurse culturale valoroase. Prin activitatea organizatiei sustinuta cu ajutorul PAVILION journal inca din 1999 si BUCHAREST BIENNALE din 2005, am reusit sa formam un tip de public pentru arta si cultura contemporana pe plan local si in acelasi timp sa repozitionam Bucurestiul pe harta culturala internationala. Contextul lipsei unei politici culturale coerente din partea statului, care sa speculeze potentialul oferit de arta contemporana, a determinat nevoia existentei unui spatiu stabil pentru publicul local si cu o pozitie ferma in scena internationala. Astfel, in februarie 2009, PAVILION UNICREDIT si-a deschis usile publicului larg.
| Scopul proiectului
Prin desfasurarea programului dezvoltat in cadrul PAVILION UNICREDIT si dezvolatarea unei platforme libere si accesibila de resurse informationale in diverse domenii (arta, cultura, politica, social, filosofie, arhitectura, antropologie, gender studies, etc.) am intentionat sa promovam un tip de discurs critic cu caracter multidisciplinar, pe care il consideram un element important in consolidarea societatii civile, si in acelasi timp, utilizandu-ne de mecanismul de promovare propriu, sa crestem nivelul de awarness referitor la potentialul cultural pe care il prezinta Bucurestiul contemporan.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Asezat in Piata Victoriei, PAVILION UNICREDIT, centrul de arta si cultura contemporana, se afla la parterul unui astfel de bloc, spatiu care a functionat ca sediu de banca din 1993, timp de 15 ani. Foloseste acest spatiu pentru mesajele sale, pentru pozitionare, cat si pentru istoria sa, brusc uitata. Un spatiu al cunoasterii si al interesului pentru societate, oras si comunitate. PU este un spatiu independent work-in-progress, un spatiu de productie si cercetare a vizualului, a discursivului si a performativului. Este un spatiu al gandirii critice care promoveaza o intelegere implicata socio-politc a artei si a institutiilor culturale. Ofera un cadru atat spatial cat si instituional, pentru desfasurarea unui program complex conturat de discursul expozitiilor de arta contemporana produse, evenimente discursive, serii de screening, programul educational si dezvoltarea unui centru informational.
Prin sustinerea financiara si logistica (prin acordarea spatiului) UniCredit Tiriak Bank stimuleaza atat productia si consumul de arta contemporana, cat si procesul de identificare si dezvoltare a nevoilor culturale specifice unui tip de public format tocmai ca o consecinta a standardelor impuse de discursul promovat de PU.
Desi nu poate fi identificat un impact direct usor de cuantificat pentru strategiile de business ale companiei finantatoare, PAVILION UNICREDIT vine in intampinarea nevoilor UniCredit Tiriac Bank, cu un capital de imagine benefic strategiei de comunicare, materializat intr-o perspectiva dincolo de aparente si imediat fata de comunitate.
| Date beneficiari
Activitatile din cadrul programului PAVILION UNICREDIT sunt adresate atat publicului inactiv pe scena artei si culturii contemporane, cat si operatorilor culturali la nivel international Prin promovarea unui tip de discurs multidisciplinar, incercam sa stimulam gandirea critica a publicului din afara scenei si sa incurajam gesturi critice constructive, ridicand nivelul de responsabilitate sociala a celor angrenati in program. In acelasi timp, incercam sa pastram un echilibru intre facilitarea accesului la produsul cultural consacrat, ca punct de referinta, si promovarea si sustinerea activitatii operatorilor culturali tineri care prezinta potential. Astfel implicam ambele categorii de public tinta, ca parte activa in implementarea programului, creand un mediu social si cultural sustenabil, cu potential de expansiune in ambele directii.
| Rezultatele proiectului
Prin proiectele constituente programului PU, generate in cadrul si in jurul expozitiilor gazduite, am facilitat accesul publicului la lucrarile de arta ale unor artisti consacrati pe scena internationala, cum ar fi: Thomas Hirschhorn (CH), Clemens von Wedemeyer (A), Naeem Mohaiemen (BD), Goldin & Senneby (SW), Renzo Martens (NL), Tania Bruguera (CU), Kristoffer Ardena (PH/ES), Free (UK), si multi altii. PAVILION UNICREDIT a pus la dispozitie resurse financiare, logistice, umane si de comunicare pentru productia, sustinerea si promovarea unor lucrari de arta noi care sa aduca o perspectiva noua contextului curatoriat, sa obiectiveze resursele culturale locale si in acelasi timp sa creeze continuitate in afara institutiei, discursului promovat de PU. Ex: Etcetera presents International Errorist (AR), Yoshinori Niwa (JP), Ion Grigorescu (RO), Asa Sonjasdotter (SW), Lado Darakhvelydze (GE/NL), etc. Dintre operatorii culturali sau teoreticienii care au sustinut conferinte in cadrul programului de evenimente discursive, putem enumera pe Peter Osborne (UK), Urban Larssen (SW), Sina Najafi (US), Marina Griznic (SL/A), Corneliu Porumboiu (RO), Oliver Ressler (A), etc. PAVILION RESOURCE ROOM gazduieste o sectiune dedicata proiectelor editoriale ale PAVILION UNICREDIT, PAVILION journal, BB, precum si dosare de cercetare pentru proiectele integrate programului. In 2010, PU a gazduit 30 de evenimente, plus sustinerea BB4, cu un public total de peste 80.000 de persoane, din care estimam peste 20.000 vizitatori din afara Romaniei, care au vizitat Bucurestiul in contextul bienalei.
| Argument
PAVILION UNICREDIT, prin structura independenta de schitare, dezvoltare, implementare si analiza a rezultatelor scontate in urma programului elaborat, structura asigurata de cadrul si discursul organizatiei, poate constitui un model de buna practica pentru sustinerea initiativelor din sectorul nonprofit, dezvoltand un cadru pragmatic de existenta si manifestare a unei entitati distincte, independente, cu un tip de discurs alternativ atat strategiei de comunicare a corporatiei, cat si discursului public, asumnadu-si rolul de moderator critic intre cele doua parti.
| Bugetul proiectului (in RON)
2104260
| Parteneri
Partener finantator: UniCredit Tiriac Bank, sustinut de Pilsner Urquell, partenerii media: Radio Romania Cultural, Revista 22, Alternativ, 24-Fun , Modernism , HipMag, Veioza Arte, Zeppelin; partener de productie: Update Advertising ; partener print: First Advertising Agency
| Website-ul proiectului
www.pavilionunicredit.ro