Participanti & Proiecte
Pentru tine doar o moneda, pentru ei un viitor
|
Organizator: Graffiti Social Work |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
Exista un urias paradox al societatii romanesti:pe de o parte, marea majoritate a societatii refuza sa doneze invocand lipsa banilor, pe de alta parte exista acest context al stadioanelor de fotbal unde zeci de mii de monede sunt confiscate si,efectiv, aruncate pe jos, din motive de securitate, fara ca oamenii sa constientizeze utilitatea sociala a acelor bani
Ne-am dorit sa punem aceasta tema in discutie publica si sa incercam sa influentam acest comportament social negativ.
Pentru schimbarea acestui comportamnet, aveam nevoie de o cauza puternica si credibila pentru cei care merg la stadion, iar Fundatia Nesu era alegerea fireasca:un om aproape paralizat,dar foarte iubit de toti microbistii, ajuta copii sa-si rezolve propriile probleme.
| Scopul proiectului
Ne-am propus sa facem oamenii constienti de puterea pe care o au in a schimba un comportament social: in loc sa arunce pe jos bani, sa-i doneze celor care au nevoie de ei.
Mult mai important decat suma stransa din monede era acest obiectiv de a schimba un comportament social negativ: nu irosi bani care aduc valoare.
Practic, ne-am dorit ca cei care vin la stadion sa realizeze cat de usor este sa donezi si sa facem din cauza noastra o poveste care sa ajunga un subiect de gandire si discutie pentru opinia publica.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
CONTEXTUL ACTIUNII:Din motive de securitate, spectatorii nu pot intra cu monede la meciurile de fotbal si li se cere sa le arunce pe jos la intrarea in stadion, peste tot in lume. Astfel,zeci de mii de monede sunt practic irosite.
OBIECTIV: Intr-o tara in care 70% din oameni refuza sa doneze invocand lipsa banilor ( GFK Verein, 2012),ne-am propus sa aratam ca e foarte simplu sa ajuti viata cuiva:sa donezi o moneda pe care oricum trebuie sa o arunci.
IDEE:La meciurile de acasa ale echipei Steaua in UEFA Champions League, am invitat suporterii sa doneze monedele,pe care oricum trebuiau sa le arunce, pentru Fundatia Mihai Nesu. Fostul jucator devenit ICON al curajului si implicarii pentru suporterii Stelei, sustine recuperarea copiilor cu probleme locomotorii.Cu ajutorul UniCredit Tiriac Bank, care ne-a donat spatiul sau de comunicare la intrarea in stadion-locul unde monedele trebuie aruncate din motive de securitate-am amplasat o urna electronica care colecta si afisa in timp real suma adunata din monede.
Gazeta Sporturilor a promovat probono cauza noastra, facand vizibil proiectul.
Rezultate:in trei meciuri am strans peste 35000 de monede (3518 RON), pentru 50% din spectatorii prezenti la meci existand o moneda donata.La cererea acestora, un nr de sms a fost folosit ca alternativa a donatiei la meci.
Cu 0 lei investiti in promovare,campania a avut o acoperire media de 300,000 Euro net, bloggeri, vedete, oficiali ai Stelei aducand subiectul in atentia opiniei publice.
Astfel, un alt club, Petrolul Ploiesti a preluat ideea de a strange monedele ce sunt aruncate pe jos pentru ajutorarea unui junior al clubului bolnav de cancer.
O noua metoda originala si inovativa de fund-raising a luat nastere, ajutand promovarea unui comportament util social.
| Date beneficiari
| Rezultatele proiectului
Scopul nostru declarat a fost sa influentam schimbarea unui comportament social negativ: oamenii iroseau proprii lor bani, fara sa se gandeasca la utilitatea sociala a acestora.
La cele 3 meciuri in cadrul carora am desfasurat proiectul au fost prezenti 70,000 de spectatori si am colecat 35 512 monede (cca 1000 euro) ceea ce inseamna ca pentru 1/2 spectatori a existat o moneda donata.
In plus, la sugestia spectatorilor, am inclus si un numar de sms la care cei care doreau, puteau dona bani pentru Fundatia Nesu. Desi in afara obiectivului nostru, acest instrument de colectare ne-a adus peste 2000 de sms-uri cu o valoare financiara de peste 3000 Euro.
De asemenea, ne-am dorit sa aducem proiectul nostru in atentia opiniei publice.
Cu 0 lei investitie media, proiectul a beneficiat de o acoperite media de 300000 Euro net.Televizuni ca TVR, Dolce Sport,Pro Tv, Sport.ro au prezentat campania noastra, matinalul Razvan si Dani si Adevarullive ne-au acordat peste 50 de minute de discutie live despre proiect.
10 bloggeri importanti ( ex. Cristina Bazavan,Chinezu sau Petreanu) precum si vedete ca Andreea Raicu sau Corina, personalitati publice ca Adriana Saftoiu au promovat ideea noastra.
Ca urmare, ideea de a strange bani din monede aruncate pe jos de suporteri a fost prealuata de un alt club important, Petrolul Ploiesti, care sprijina un junior bolnav de cancer.
Astfel, cel mai util si social rezultat al proiectului nostru este legat de faptul ca o noua modalitate de a strange fonduri a luat nastere. Sa ne gandim o clipa ce ar inseamna implementarea la nivel national...
| Bugetul proiectului (in RON)
0
| Parteneri
Fundatia Mihai Nesu,UniCredit Tiriac Bank, Kaleidoscope Proximity, Gazeta Sporturilor
| Website-ul proiectului
www.moneda-viitor.ro