close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Just ME! - MTV Staying Alive Foundation si Semper Musica Romania



| Organizator:
    Asociatia Semper Musica
| Categorie:
    Sanatate
| Problema de fond
    Desi exista un program optional aprobat de Ministerul Educatiei in ceea ce priveste educatia pentru sanatate in scoli, cele 8 teme incluse in program sunt rareori tratate in totalitate, cel mai putin adresata fiind educatia sexuala pentru prevenirea HIV si a infectiilor cu transmitere sexuala - ITS. Asadar, pornind de la acest optional, dar si de la datele statistice cu privire la numarul de noi cazuri de HIV sau ITS-uri si debutul vietii sexuale, am propus o serie de activitati de educatie non-formala care sa vina in sprijinul tanarului in vederea mentinerii lui sanatos: 16% dintre cazurile noi de gonoree sunt inregistrate la tinerii de 15-19 ani/INSP; 73% dintre cazurile cu chlamydia din UE sunt inregistrate la tinerii de 15-24 ani/ECDC; peste 20% dintre cazurile noi de HIV sunt intalnite la tinerii de 15-19 ani/Bals.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost cresterea accesului tinerilor cu varste cuprinse intre 15 si 19 ani din 6 orase mici/medii, din Romania, la informatii utile despre infectia cu HIV, infectiile cu transmitere sexuala, contraceptie, sexualitate, si reducerea nivelui de discriminare a tinerilor care traiesc cu HIV sau LGBT – lesbiene, gay, bisexuali, trans prin: 1. Organizarea a 300 de sesiuni de educatie non-formala pe temele mentionate mai sus, pentru 4000 de liceeni din 6 orase, intr-un an; 2. Dezvoltarea unei reviste de benzi desenate cu aceeasi tema; 3. Dezvoltarea unei platforme web suport.

Just ME! - MTV Staying Alive Foundation si Semper Musica Romania Just ME! - MTV Staying Alive Foundation si Semper Musica Romania Just ME! - MTV Staying Alive Foundation si Semper Musica Romania

| Aria geografica
    Alexandria, Calarasi, Curtea de Arges, Giurgiu, Tecuci si Targu Bujor

| Rezumat
    JUST ME! a pornit de la lipsa educatiei pentru sanatate/sexuale in scolile din mediul urban mic sau rural, de la datele statistice ingrijoratoare cu privire la numarul de infectii cu transmitere sexuala si HIV in randul tinerilor (infectia cu HIV a crescut cu 8% in Europa in 2012 fata de 2011-WHO, aproape jumatate dintre cazurile noi de HIV din Romania sunt intalnite la tinerii cu varste intre 15-29 ani/M.Bals) si de la scaderea varstei debutului sexual la tineri (14,5 ani/UNICEF; 13-14 ani date din teren). Nu ne-am imaginat pentru nici un moment ca in 2014, chiar si in mediul rural sau urban mic, mai exista tineri care nu au vazut in viata lor un prezervativ, care considera ca fetele urineaza prin vagin sau ca exista riscul unei sarcini neplanificate in cazul sexului anal. Am gasit tineri neinformati si nevorbiti cu parintii despre aceste chestiuni,insa extrem de dornici sa afle si sa adreseze acele intrebari care au ramas cu ei pana la momentul sesiunilor organizate de echipa proiectului. Asadar, obiectivele proiectului au fost strict legate de informarea tinerilor cu privire la infectia cu HIV si infectiile cu transmitere sexuala, contraceptie, testare, folosirea corecta a prezervativului, totul prin folosirea de metode de educatie nonformala: discutii libere, dezvoltarea unei reviste de benzi desenate, organizarea unui concurs cu premii in prezervative si dezvoltarea unui website cu zeci de articole pe larg despre aceste teme, un suport care a inclus si un serviciu de consiliere online pentru tinerii de la nivel national care aveau intrebari delicate pentru care nu primesc raspuns din familie sau cercul de prieteni. Rezultate: 120.000 de utilizatori unici pe site, 300 de sesiuni organizate, 4000 tineri atinsi, 10.000 prezervative distribuite, 400 tineri consiliati.

| Date beneficiari
    Beneficiarii proiectului au fost tineri cu varste cuprinse intre 15 si 19 ani, singura lor contributie fiind la nivelul concursului organizat pentru toti cei 4000 de tineri din cele 6 licee accesate, concurs bazat pe revista de benzi desenate cu premii in prezervative DUREX.

| Rezultatele proiectului
    Din punct de vedere al beneficiarilor, pentru a putea evalua schimbarea produsa, s-au aplicat chestionare pre si post sesiune. In urma centralizarii si interpretarii a 400 de chestionare, 90% dintre tineri si-au imbunatati nivelul de informatii despre infectia cu HIV, ITS-uri, folosirea corecta a prezervativului, testare si tratament, contraceptie. Asadar, cea mai importanta schimbare a fost cea legata de nivelul de informatii care efectiv nu exista la momentul la care s-au realizat sesiunile. O a 2 a verificare s-a produs odata cu revenirea in toamna, in aceleasi 6 licee, cu cea de a 2 a sesiune, cea legata de discriminare, stereotipuri si combaterea lor etc. Cea de-a 2 a verificare a constat in evaluarea nivelului de cunostinte al elevilor vis-a-vis de pasii corecti de folosire a prezervativului, ocazie cu care fiecare dintre elevii care au stiut cate 1 pas, au primit un sticker cu SEXpert pe care am adaugat numele lor si astfel, am adaugat un element COOL in interactiunea cu ei. De asemenea, cu ocazia debutului proiectului, am lansat si un concurs de povesti legate de subiectul discriminarii la care mai multi elevi din cele 6 licee au participat. Cele mai interesante povesti au fost premiate cu un trofeu MTV/Durex/Semper Musica/SAF. Alte rezultate cantitative – 300 de sesiuni organizate, 4000 de elevi de liceu accesati, 400 de tineri consiliati online, 120.000 de utilizatori unici pentru site-ul www.doareu.com, 3000 de brosuri printate si distribuite, 10.000 de prezervative DUREX distribuite in cele 6 licee, parteneriate importante dezvoltate: DOMO, F64, ARAS, GOOGLE.

| Bugetul proiectului (in RON)
    29000

| Parteneri
    Fundatia MTV Staying Alive US, DUREX Romania, MTV Romania, DOMO, F64, Asociatia Romana Anti-Sida, Google Romania

| Website-ul proiectului
    www.doareu.com





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->