Participanti & Proiecte
MedLife - Facem Romania Verde
|
Organizator: Pastel |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Romania, 2017. Padurile au scazut dramatic in ultima perioada, in ultimul an fiind identificate 9.444 de cazuri de taieri ilegale, cu peste 360.000 ha despadurite sau degradate.
Cu toate acestea, uitam ca noi suntem de fapt viitorul tarii si suntem responsabili de evolutia lui. Dar in fond, ce este viitorul? Este creatia noastra de azi, ce depinde in totalitatea de implicarea fiecaruia dintre noi. Iar aceasta creatie sunt copiii nostri, este mediul inconjurator, ceea ce lasam mostenire generatiilor urmatoare.
In acelasi timp, nu scad doar padurile Romaniei, ci si natalitatea scade de la an la an, in primele luni din 2017 inregistrandu-se o scadere de 15% fata de anul precedent.
Astfel, am vrut sa facem o schimbare cu efecte pe termen lung, comunicata in asa fel incat sa implice oamenii in mod constient si emotional.
| Scopul proiectului
MedLife a dus mai departe juramantul „Facem Romania bine”, demarand campania Facem Romania Verde, primul proiect MedLife de responsabilitate sociala, dedicat protejarii mediului.
Promisiunea campaniei este de a planta cate un copac pentru fiecare nou-nascut din maternitatile MedLife. Prin asocierea cu Fundatia Conservation Carpathia, ne-am luat angajamentul de a reimpaduri o suprafata defrisata din Muntii Fagaras, propunandu-ne ca in primul an al proiectului sa plantam peste 40.000 de copaci.
Ne doream insa sa implicam alaturi de noi, prin gesturi mici, si parintii generatiilor urmatoare.
| Aria geografica
Plantarea efectiva a avut loc in Muntii Fagaras, insa comunicarea si efectele initiativei au avut loc la nivel national.
| Rezumat
| Date beneficiari
In proiectul Facem Romania Verde, nu putem indica o persoana sau un numar de beneficiari ai proiectului, ci am putea spune ca beneficiarii acestui proiect sunt generatiile urmatoare, care se vor bucura de un aer mai curat si un mediu care sa ii protejeze.
| Date beneficiari
| Activitati
In contextul mostenirii lasate generatiilor urmatoare, parintii, cei ce creeaza generatiile urmatoare, sunt ce au in maini puterea de a crea si mostenirea naturala care sa asigure gura de oxigen a viitorului Romaniei. Astfel, ceea ce am decis sa facem a fost sa transferam Juramantul MedLife pentru viitorul copiilor Romaniei catre parinti, printr-o promisiune pe care orice parinte o face inconstient in momentul in care apare un copil in viata lor.
Primul pas a fost ca juramantul MedLife „Facem Romania Verde” sa fie imbratisat de intreaga echipa MedLife. Astfel, proiectul a demarat printr-o campanie de comunicare interna primita cu mult entuziasm ce a dus si la formarea primelor echipe de voluntari ce aveau sa participe la prima actiune de plantare. Campania interna a fost sustinuta de afisaj in punctele cheie, de comunicare prin intranet, creand Juramantul MedLife pentru viitorul copiilor si o Romanie verde, newsletter si chiar screensaver care sa transmita intr-un mod emotionant intreaga campanie. Campania interna a reusit sa mobilizeze 60 de medici care au participat ca voluntari la prima actiune de plantare.
Insa, pentru a atinge publicul tinta, era nevoie de o comunicare puternica si emotionanta a mesajului campaniei catre cei mai influenti KOLs (key oppinion leaders) din zona de parenting, astfel incat initiativa sa fie dusa mai departe printr-un mod natural si convingator.
Mesajul nostru urma sa ajunga la influencerii din Social Media printr-un kit care a transpus juramantul MedLife pentru viitorul copiilor intr-o promisiune cu care fiecare dintre acestia sa se identifice. Pentru ca nu exista parinte sau viitor parinte care sa nu isi ia la venirea pe lume a copilului angajamentul de a-l proteja si a-i oferi un viitor mai bun, am transformat acest angajament intr-o promisiune comuna cu juramantul nostru, de a face Romania verde, pentru echilbrul generatiilor urmatoare.
Astfel, fiecare influencer a primit propriul kit de plantare a promisiunilor pentru viitorul copilului lor, prin care puteau asterne pe o hartie plantabila gandurile lor si sa le planteze in semn de angajament. Ideea a fost primita cu emotie de toti bloggerii, iar reactiile au fost pe masura. Comunicarea cu KOLs in Social Media a fost completata de comunicarea in mediul online, prin platforma campaniei, unde counterul anunta numarul copaceilor ce prind radacini si vor creste odata cu micutii veniti pe lume sau prin spotul campaniei.
| Rezultatele proiectului
Primul sunet al bebelusului este prima gura de oxigen pe care o primeste ca sa ne anunte ca a venit cu bine. Pentru urmatoarele va avea nevoie de si mai mult oxigen. Astfel, de la demararea campaniei „Facem Romania Verde”, cei peste 27.000 de nou-nascuti au propriul copacel plantat in Muntii Fagaras, primind si certificatul ce atesta acest lucru, insa fiecare copac plantat va contribui la restaurarea echilibrului natural. Efectul campaniei a fost vizibil si in numarul de nasteri, ce a crescut cu 12% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Ideea promisiunii comunicate catre KOLs si implicit mesajul campaniei au fost percepute intr-un mod emotionant si de publicul nostru tinta, peste 3.393.074 de persoane care au interactionat cu actiunea „Facem Romania Verde”. Pe langa cele peste 3.000.000 de persoane care au fost atinse de mesaj in mediul online, toti viitorii parinti ce trec pragul MedLife interactioneaza cu juramantul Medlife si cu modul in care pot fi parte din schimbarea „Facem Romania Verde”. In acest fel, i-am putut face sa constientizeze ca, printr-un mic gest si implicarea emotionala odata cu alegerea locului venirii pe lume a copilului lor, pot face un bine intregii tari.
Rezultatele comunicarii au demonstrat empatizarea oamenilor cu ideea campaniei, obtinandu-se peste 5.000 de interactiuni in Social Media si peste 70 de articole in mass-media dedicate subiectului. Atat reactiile medicilor din MedLife care au fost foarte receptivi si s-au implicat in campanie, cat si feedback-ul primit din partea celor 30 de bloggeri care au dus in modul prpriu mai departe ideea campaniei, plantandu-si promsiunile pentru copiii lor, ne determina sa facem tot posibilul ca acest proiect sa prinda radacini cat mai adanci.
Daca in toamna anului 2017 doar am demarat proiectul „Facem Romania Verde”, promisiunea noastra pentru viitorul copiilor Romaniei si pentru un mediu inconjurator armonios pentru generatiile urmatoare va fi dusa mai departe odata cu fiecare nou strigat de venire pe lume. Iar acesta e doar inceputul, deoarece in fiecare sezon de plantare, vom continua sa facem Romania verde prin pasi mici, la fel ca ai fiecarui bebelus, plantand copacei pentru fiecare copil venit pe lume.
| Bugetul
> 50.000 Euro
| Parteneri
Pentru MedLife promisiunea de a face Romania bine inseamna si promisiunea de a oferi celor mici un mediu sanatos in care sa creasca. Avand in vedere statisticile ingrijoratoare privind defrisarile masive din ultimii ani si implicit impactul asupra mediului in care urmatoarele generatii se vor dezvolta, a fost in natura MedLife sa duca mai departe promisiunea de a face bine Romaniei, implicandu-se in primul sau proiect social, dedicat mediului. Astfel, alaturi de Fundatia Conservation Carpathia, MedLife a dat startul campaniei “Facem Romania Verde”, prin care isi propune sa planteze un copacel la fiecare bebelus nascut in maternitatile sale, avand ca obiectiv plantarea a 40.000 de copacei in primul an al proiectului. Fiind o campanie ce implica atat copiii cat si natura, comunicarea naturala a campaniei s-a indreptat catre parinti si viitori parinti. Pentru ca impactul sa fie mai puternic, ne-am focusat pe emotie si implicarea lor la nivel de promisiune asumata, facandu-i sa priveasca Juramantul MedLife pentru viitorul copiilor Romaniei ca pe o promisiune proprie pentru mostenirea lasata la nivel de natura, mediu inconjurator, lasata copiilor lor.
De la demararea campaniei „Facem Romania Verde”, cei peste 27.000 de nou-nascuti au propriul copacel plantat in Muntii Fagaras, primind si certificatul ce atesta acest lucru. Efectul campaniei a fost vizibil si in numarul de nasteri, ce a crescut cu 12% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Ideea promisiunii comunicate catre KOLs si implicit mesajul campaniei au fost percepute intr-un mod emotionant si de publicul nostru tinta, peste 3.393.074 de persoane care au interactionat cu actiunea „Facem Romania Verde”.
| Website proiect