Participanti & Proiecte
Adopt a School! 2nd edition
|
Organizator: Asociația Cartea Daliei |
|
Categorie: Educatie, Invatamant, Cercetare |
Ideea proiectului a pornit de la preocuparea de a investi in educatia primara, problema centrala fiind reprezentata de sistemul de educatie care nu mai satisface nevoile elevilor, printre care: educatia in conformitate cu locuri de munca moderne care necesita abilitati digitale, accesul gratuit la resurse (copiii cu o situație materiala precara nu isi permit sa participe la astfel de cursuri ce costa 150 de euro, in timp ce salariul mediu in Romania este de 500 de euro), prezența unor profesori bine pregătiti in domeniu, dezvoltarea abilitatilor precum munca in echipa, gandirea critica, capacitatea de adaptare etc.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a fost acela de a oferi elevilor oportunitati de colaborare, dezvoltare si punere in practica a competentelor necesare pentru joburile viitorului.
Obiective:
1. Pana la data de 1 iunie, 150 de copii isi vor dezvolta abilitati de programare de baza, precum si competente de comunicare, gandire critica, munca in echipa, creativitate etc.
2. Pana la data de 1 iunie, 30 de voluntari isi vor exersa abilităti precum asertivitatea, adaptabilitatea, inteligenta emotionala etc.
| Aria geografica
Cluj, Sibiu, Brasov, Craiova, Timisoara, Bucuresti
| Rezumat
65% dintre elevii aflatii astazi în ciclul primar vor avea meserii care nu exista inca. La nivelul Uniunii Europene in 2020 peste 90% din locurile de munca existente vor necesita aptitudini digitale, in timp ce in Romania doar 26% din populatia tarii are aptitudini digitale de baza.
La Cartea Daliei credem ca educatia de calitate este un drept uman fundamental, ca aceasta ar trebui sa fie accesibilă si gratuita, si ca toti copiii ar trebui sa aiba oportunitati egale, acest lucru insemnand expunere la tehnologie si educatie digitala pentru toti.
Astfel, am initiat proiectul Adopt a School! care isi propune sa imbine tehnologia in mediile de invatare ale elevilor din invatamantull primar, astfel incat acestia sa isi poata dezvolta abilitatile necesare unui loc de munca intr-o lume moderna si digitala. Pentru a face acest lucru, cream parteneriate intre scoli si companii locale de IT, pentru a infiinta cluburi de programare gratuite in scoli, cluburi ce sunt organizate de angajații companiilor care se ofera voluntari sa mentoreze elevii. Proiectul este organizat în laboratorul de informatică al scolilor, cate o ora pe saptamana. Ca ajutor didactic, voluntarii au folosit ghidul Scratch Creative Computing, dezvoltat de echipa de cercetare ScratchEd la Harvard Graduate School of Education. Profesorii de scoala primara au beneficiat la la randul lor, de formare si au lucrat impreuna cu voluntarii.
Activitatile au fost impartite in 4 etape:
-Training pentru voluntari si cadrele didactice
-Training initial pentru elevi cu privire la utilizarea calculatoarelor
-Programarea animatiilor, povestilor sau jocurilor utilizand Scratch
-Hackathon
Rezultatul obtinut a fost implementarea cu ajutorul celor 57 de voluntari, a 119 ore de programare in 6 orase, 7 scoli, pentru 203 elevi.
| Date beneficiari
Beneficiarii directi au fost 203 de elevi.
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecti au fost 57 de voluntarii, 14 cadre didactice si aproximativ 400 de parinti.
| Activitati
Principalele activitati intreprinse au fost
1. Definirea temei, termenul de realizare, precizari despre proiect
2. Documentarea proiectului
3. Proiectarea si realizarea proiectului
4. Sustinerea proiectului in cele 4 etape:
- Training pentru voluntari si cadrele didactice
- Training initial pentru elevi cu privire la utilizarea calculatoarelor
- Programarea animatiilor, povestilor sau jocurilor utilizand Scratch
- Hackathon
5. Evaluarea
| Rezultatele proiectului
A fost extrem de important pentru noi, ca toti oamenii implicati (elevi, voluntari, profesori) sa-si formeze abilitatile in directia vizibila a locurilor de munca viitoare. Intr-o lume aflata in continua schimbare, am cautat sa dezvoltam, inainte de toate, abilitatile digitale si adaptabilitatea participantilor nostri, astfel incat ei sa aiba incredere in ei insisi si sa tina pasul cu dinamica acestor transformari. Pe langa programare, elevii si-au dezvoltat si alte competente din secolul 21, cum ar fi responsabilitatea, adaptabilitatea si colaborarea. Potrivit statisticilor, acestea sunt competente critice care vor fi necesare pentru viitoarele locuri de munca pe care elevii nostri le vor avea atunci cand vor creste. Rezultatele au fost vizibile si in randul profesorilor care si-au imbunatatit abilitatile digitale si au invatat noi metode de facilitare a procesului de invatare, metode adaptate modului în care tinerii asimilează informațiile.
Rezultatul obtinut a fost implementarea cu ajutorul celor 57 de voluntari, a 119 ore de programare în 6 orase, 7 scoli, pentru 203 elevi.
| Bugetul
118,000
| Parteneri
SAP / iQuest
| Website proiect
Momentan suntem in proces de rebranding, iar site-ul nu este disponibil.