Participanti & Proiecte
O noua scoala pentru Bradet
|
Organizator: Asociatia Il Giocattolo |
|
Categorie: Impact |
In 25 februarie 2009, a avut loc o propunere pentru toți componenții Grupului Il Giocattolo, să aibe loc o interventie în cartierul Brădet. caracterizat ca unul dintre cel mai sarac și abandonat din întreaga tara. Având aproximativ 400 de persoane, cu multi copii, ramânând fără un loc de muncă, datorită închiderii minei de carbon. Interventia a avut drept scop școala/grădinița în stare de abandon: avea ferestrele și ușile sparte, nu avea băi, un tablou electric vechi cu cablurile descoperite, sistemul de încalzire periculos, nici un sprijin pentru profesori. Rationamentele pentru a comunica un nou proiect au fost următoarele: în primul rând poți schimba unele situații/mentalităti, dacă acestea provin din educatia școlară; in al doilea rând trebuie să fie învațați că trebuie să lucreze din greu pentru a și îmbunătăți propria stare.
| Scopul proiectului
Scopul a fost modernizarea scolii din Bradet aducand-o la standardele de invatamant nationale prin cearea unui punct de interactiune participativa a comunitatii. Obiectivele au fost acelea de a reconstrui scoala, de a activa activitati extrascolare si de a organiza ateliere tematice. Chiar mai mult, dorim profesori stabili pe post si capabili, atentia Inspectoratului scolar din Resita pentru o desfasurare normala a anului scolar, sensibilizarea Primariei din Anina pentru un parteneriat de colaborare. Obiectivul nostru final este acela de a lasa totul in responsabilitatea persoanelor de aici.
| Aria geografica
Anina-Bradet Caras Severin
| Rezumat
Bradet este un cartier cu 400 locuitori, rupt de Anina, izolat in padure, dezavantajat economic si cultural. Majoritatea copiilor au unul sau ambi parinti plecati in strainatate, din cauza contextului cultural inferior, in care traiesc iar copii nu sunt incurajati sa invete la scoala. Sunt multe cazuri de analfabetism intre tinerii de 18 ani care n-au terminat 12 clase preferand sa munceasca in strainatate. Am implementat un model de reusita locala care depaseste cu mult politica educativa nationala. Noi ne impunem sa schimbam aceasta mentalitate potentand invatamantul scolar formal dar in special cel informal.
Am inceput cu restructurarea scolii, care era in paragina, aducand-o la standarde europene dotand-o cu sala de sport, sala de informatica, gradinita, teren de fotbal, o bucatarie si cu sali pentru desfasurarea activitatilor educative. Impreuna cu Inspectoratul scolar am reusit sa avem profesori cu catedra fixa, cu Primaria reabilitarea drumului ce leaga Bradetul de Anina si ne straduim sa imbunatatim rezultatele scolare implicand mamele in obligarea elevilor in realizarea temelor. Paralel cu monitorizarea functionarii zilnice a scolii, organizam activitati saptamanale cum ar fi cursuri de muzica(pian, canto, chitara) si antrenamente de fotbal, activitati care servesc la atragerea organizata a elevilor la scoala. Deasemenea, cu ocazia sarbatorilor nationale sau pentru a-i implica in alte activitati educative, organizam ateliere specifice (crearea unui spectacol itinerant de colinde, patchwork pentru martisoare, cursuri de ecologie, etc. Toate acestea rasplatite cu excursii pentru cei ce se implica.
Toate acestea au fost posibile datorita ajutoarelor de binefacere si participarii voluntarilor.
| Date beneficiari
copii: 80, de varsta scolara si prescolara
| Date beneficiari
elevi,profesori,parinti : 350 locuitori la Bradet
| Activitati
Ne-am mobilizat cu toţii, asociaţi, amici ai Asociaţiei, din Italia şi din România, pentru adunarea fondurilor substanţiale necesare proiectului. Munca a fost prestata de tineri locali, mai mult de 40 de persoane, care au fost rasplatiti cu sume modice dar care indrumati de un sef de santier roman si-au insusit diverse meserii. Dupa terminarea scolii lucrarile au fost continuate de voluntari italieni care au activat o serie de strategii pentru implicarea localnicilor in desfasurarea activitatilor extrascolare. În această şcoală, din lipsa de personal calificat, elevii din diverse clase învaţă împreună sub îndrumarea unui învăţător. Astfel că noi, 2 dupămese pe săptămână, îndrumăm elevii în activitatea lor de efectuare a temelor şcolare, dar separat, pe clase. Acest fapt face ca activitatea noastră să fie cu atât mai utilă iar provocarea noastră este să îndrumăm astfel elevii încât la sfârşitul anului şcolar să fi parcurs cu folos întregul program şcolar. Organizam cursuri de muzica, cursuri de ecologie, excursie si eveniment cum colinda la Timisoara, schimb culturali cu grupi tineri din Italia. Acum avem gestionat activităţi de voluntariat cu mame din Brădet pentru avea o mai buna legatura cu ele pentru sa desfacura activitati mai importante cu copii lor. In sfarsit, comunicare este foarte important: ziarele și televiziunile au făcut reportaje extinse despre „Miracolul Brădet”. In prezent școala poate fi definită ca unul din cele mai frumoase și dotate din zonă.
| Rezultatele proiectului
Rezultatele au fost spectaculoase, o scoala moderna, copiilor li s-au asigurat conditii de invatare in conditii optime, clasă de informatică, sală de sport si grădinita.
Am creat un centru de activități educative formale și non formale după programul școlar. Copiii și tinerii stau mai mult timp în școală având relații diferite de cele de acasă, respectând efortul altora pentru activitățile dezvoltate, modificând în acest mod mentalitatea egocentrică a cartierului. Prin cursuri de sensibilizare ecologice și copiii sunt mai atenți și învață pe părinții să nu arunce gunoiul. Progresiv, copiii participă și se implică în activitățile noastre și propun altele de care sunt interesați ei.
Instituția locală- Primăria, sunt disponibili ajutându ne în realizarea proiectelor noastre, văzând că facem în mod dezinteresat pentru binele comunității.
Rezultatele așteptate, mamele copiilor se implică și sunt disponibile pentru a colabora cu ce organizăm noi pentru copiii lor; am organizat cursuri de karate, o fetiță a participat la campionatele naționale la categoria sa de vârstă.
| Argument
Obiectivele cele mai importante au fost refacerea scolii si crearea unei importante interactiuni educative prin organizarea unor cursuri si activitati educative pe parcursul intregului an calendaristic. Elevii sunt stimulati cultural mai mult ca in trecut petrecand mai mult timp in scoala decat in fata computerului, dar trebuie inca sa-si insuseasca constanta si asiduitatea in orice activitate, acestea fiind trasaturi culturale transmise de parinti dar care ignora importanta scolii si nu le acorda indrumare in activitatile formative. Proiectele implementate sunt pe termen scurt dar sunt numeroase pe durata unei luni, pentru a-i motiva pe elevi prin acordarea unui premiu (cum ar fi o excursie) pentruca apoi sa-i implicam intr-un alt proiect cu durata mai mare. Rezultatele cele mai bune le vom avea peste cativa ani cand aceasta generatie va fi crescut, noi luptandu-ne sa-i dezvoltam o alta mentalitatea.
Identificarea nevoilor si politica strategica a asociatiei sunt constant monitorizate prin analizele unui specialist in antropologie culturala si prin focus group realizate cu echipa operativa si prin discutiile informale avute cu populatia locala. Finalizarea scolii si Gradinitei, numeroasele cursuri organizate si participarea a 40 de elevi dintr-un total de 80, sunt elemente cu impact verificabile in Agenda activitatilor desfasurate in acesti ani, pe sit-ul Asociatiei.
| Bugetul
228005
| Parteneri
Gruppo Il Giocattolo, Asociatia Il Giocattolo, Primaria Anina, multe persoane fisice, sponsor
| Website proiect
www.ilgiocattolo.org