close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Scoala Sociala de Fotbal RealMadrid - Bucuresti



| Organizator:
    Fundatia Dezvoltarea Popoarelor
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Conform studiului realizat de catre FDP in cadrul proiectului „Parteneriat multiregional pentru prevenirea timpurii a scolii”, publicat in 05.2011, in Bucuresti s-au identificat urmatoarele probleme: scolile au o relatie foarte slaba cu familiile elevilor, o mare parte din copii aflati la risc de abandon sunt tributari neglijentei parintilor sau anturajului nefavorabil.Copii subliniaza importanta prieteniei si a relationarii bune cu colegii de scoala si in afara spatiului acesteia, motiv pentru care consideram ca educatia prin sport contribuie la dezvolt. copiilor si a famiilor acestora. In 30.03.2012 a fost semnat contractul de partener. cu Fundatia Real Madrid pentru implementarea scolii, astfel obiectivele specifice, continutul si activitatile sportive propuse au fost stabilite avand la baza metodologia specifica a Fundatiei RealMadrid

| Scopul proiectului
    Scop:
Incluziunea sociala si educationala pentru 45 de copii aflati in situatii de risc de abandon scolar, care traiesc la periferia orasului Bucuresti
Obiective:
O1. Cresterea accesului la educatie sportiva pentru 45 copii din Bucuresti prin modelul Scolii Sociale de Fotbal Fundatia RealMadrid
O2. Implicarea comunitatii in dezvoltarea personala a celor 45 de copii participanti la activitatile sportive


Scoala Sociala de Fotbal RealMadrid - Bucuresti Scoala Sociala de Fotbal RealMadrid - Bucuresti Scoala Sociala de Fotbal RealMadrid - Bucuresti

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Conform studiului realizat de FDP cu privire la cauzele abandonului scolar, in Buc. s-au identificat urmat. probleme: scolile au o relatie foarte slaba cu familiile elevilor, o mare parte din copii aflati la risc de abandon sunt tributari neglijntei parintilor sau anturajului nefavorabil. Copiii subliniaza importanta prieteniei si a relationarii bune cu colegii de scoala si in afara spatiului acesteia, motiv pentru care consideram ca educatia prin sport prin modelul Scolii Sociale de Fotbal, proiect pilotat in perioada 2012 - 2013, a avut rezultate vizibile cu privire la dezv. abilit. sociale ale copiilor, imbunatatirea atitudinii fata de scoala, mentinerea unui stil de viata sanatos.
Beneficiarii 45 de copii (cls.I-VIII) in situatii de risc de abandon scolar, care traiesc la periferia oras. Buc., elevi ai scolilor Mexic/55/67
Obiective:
O1.cresterea accesului la educatie sportiva pentru 45 de copii
O2.implicarea comunitatii in dezvoltarea personala a celor 45 de copii

Obiectivele specifice, continutul si activitatile sportive propuse au fost stabilite avand la baza metodologia specifica a Fundatiei Real Madrid.

Activitati:
Selectia copiilor
Planificarea activitatilor sportive
Derularea activitatilor sportive
Consilierea copiilor
Consilierea parintilor
Monitorizarea progresului antrenamentelor
Participarea la o competitie sportiva
Monitorizarea progresului copiilor
Selectia voluntarilor
Intalniri cu modele profesionale in cadrul companiilor
Participarea la un evenim. sportiv (meci de fotbal)

Rezultate: 80% dintre copii au participat regulat la antrenamente, si-au imbunatatit conditia fizica si mentala si-au imbunatatit abilitatile individuale si sociale
80% parinti deprind cunostinte in relationarea cu copiii si scoala, 70% parinti au particip. la consilieri de grup


| Date beneficiari
    45 de copii aflati in risc de abandon scolar, care traiesc la periferia orasului Bucuresti, elevi ai scolilor 67/55/ Mexic, copiii participanti in proiect au fost selectati in luna septembrie, pe criterii sociale, cu recomandarea cadrelor didactice din scoli

| Date beneficiari
    Parintii celor 45 de copii aflati in risc de abandon scolar si cadrele didactice

| Activitati
    A1. Planificarea in vederea derularii activitatilor
A1.1 Selectia copiilor (L1)
A1.2 Planificarea activitatilor sportive (Identificarea salilor de sport puse la dispozitie de catre partenerul proiectului - Primaria Sectorului 3, Productia uniformelor sportive, Planificarea sesiunilor de pregatire a copiilor)
A2. Furnizarea de servicii pentru cresterea accesului la educatie sportiva a copiilor (L2-L10)
A2.1 Derularea activitatilor sportive (L2 -L10)
A2.2 Consilierea copiilor (L2-L10)
A2.3 Consilierea parintilor (L2-L10)
A2.4 Monitorizarea progresului antrenamentelor (L2-L10)
A2.5 Participarea la o competitie sportiva
A2.6 Monitorizarea progresului (L2-L10)
A3. Implicarea comunitatii locale prin participarea copiilor la activitati nonformale
A3.1 Selectia si managementul voluntarilor (L3-L10)
A3.2 Intalniri cu modele profesionale in cadrul companiilor (L4,L6,L8,L10)
A3.3 Participarea la un eveniment sportive (meci de fotbal) (L9)
A4.Monitorizarea din punct de vedere financiar și tehnic a proiectului
(L - luna corespunzatoare din proiect)

Elementele esentiale ale metodologiei Fundatiei RealMadrid sunt:
educatia catre valori prin intermediul sportului, predarea materiilor de la scoala, prin fotbal.

Strategia este jocul („Ei se joaca, noi educăm”)
Cream pentru copii momente de relaxare si de petrecere a timpului liber in mod placut prin intermediul jocului, iar antrenorul devine un model pentru copii.

Valori
Autostima, autonomia, respectul, motivarea, egalitate, fairplay.


| Rezultatele proiectului
    Impactul direct al proiectului s-a reflectat in rezultatele legate de incluziunea sociala si o viata sanatoasa pentru 45 de elevi cu risc de abandon scolar: imbunatatirea atitudinii fata de scoala, toti copiii care au participat la sesiunile de instruire si evenimentele sportive si-au imbunatatit starea fizica dar si aptitudinile individuale si sociale.
Proiectul a promovat un model de educatie prin sport, dar si de responsabilitate in randul comunitatii locale cu implicarea voluntarilor, crescand astfel accesul la resursele locale pentru rezolvarea problemelor comunitatii.

Avand in vedere ca beneficiarii indirecti sunt parintii si cadrele didactice, impactul social este legat de implicarea atat a parintilor intr-o masura mai mare in parcursul educativ al copiilor lor cat si a cadrelor didactice care au monitorizat indeaproape evolutia copiilor pe parcursul proiectului.

La copii s-a observat urmatoarele:
- increderea crescuta in fortele proprii si o stima de sine mai mare
- conexiune mai buna cu scoala, un atasament mai mare fata de mediul scolar
- relatii mai puternice cu cei din jur, de varsta lor
- atasament crescut fata de familie, interactiuni pozitive cu parintii
- reducerea problemelor de comportament (agresivitate, limbaj nepotrivit, miniciuna, s.a.)
- disciplina crescuta
- constientizarea educatiei sanitare
- dezvoltarea intentiei personale de autodepasire
- dezvoltarea nevoii de ordine
- acceptarea esecului si identificarea modalitatilor de a depasi situatiile dificile
- integrarea facila in grupuri sociale
- rezultate mai bune la scoala
- respect fata de reguli


| Bugetul
    67500

| Parteneri
    Fundatia Real Madrid, Fundatia Vodafone, Primaria Sectorului 3 prin Directia Invatamant, DGASPC Sector 3, Scoala Gimnaziala Mexic, Scoala Gimnaziala nr. 67, Scoala Gimnaziala nr. 55

| Website proiect
    fdpscoalasociala.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes