Participanti & Proiecte
Tanarul Jurnalist al Anului
|
Organizator: Freedom House România |
|
Categorie: Programe |
Programul a fost demarat in parteneriat de catre Freedom House Romania si Ringier Media plecand de la observarea faptului ca un numar mare de publicatii romane sunt supuse intereselor economice si politice si ca jurnalismul de calitate nu este promovat.
Nevoia devenita aparenta in urma discutiilor cu mai multi jurnalisti era cea de sprijinire a presei de calitate si nepartizane.
| Scopul programului
Obiectivul principal al programului "Tanarul Jurnalist al Anului" este promovarea presei de calitate si a excelentei in presa scrisa.
Ca obiective secundare, programul isi propune sa:
- consolideze capacitatea jurnalistilor de a face cercetare de calitate;
- prezinte informatiile intr-un mod clar, lesne de inteles si interesant pentru publicul larg.
| Aria geografica
Romania Si Republica Moldova
| Rezumat
Concursul "Tanarul Jurnalist al Anului" este o competitie anuala destinata jurnalistilor sub 35 de ani. Competitia promoveaza excelenta in presa scrisa prin premierea tinerilor jurnalisti inca din 1998. In 2014 a avut loc cea de-a 15a editie.
In momentul demararii programului, situatia din presa nu era una foarte buna. Majoritatea publicatiilor erau sufocate de interese politice si economice, iar jurnalismul de calitate nu era recunoscut la justa sa valoare.
Nevoia identificata atunci, care ramane valabila si astazi, este cea de sprijin a bunelor practici in cadrul presei si a jurnalistilor care aleg sa faca presa de calitate, care nu capituleaza in fata presiunilor motivate economic si politic.
Astazi, dupa 15 editii, 21 de sectiuni, peste 1000 de participanti si 75 de laureati ai Marelui Premiu de 1000 de euro, concursul este unul din cele mai importante programe pentru presa din Romania.
Obiectivul principal al programului este promobarea excelentei in presa prin recompensarea celor mai buni tineri jurnalisti dintr-o serie de domenii si intarirea capacitatii de cercetare si de transpunere a informatiilor in mod accesibil si interesant pentru publicul larg.
Secțiunile s-au diversificat în timp, pe măsură ce și contextul socio-politic al României s-a schimbat, iar unele secțiuni au fost adăugate pentru a încuraja specializarea jurnaliștilor.
In anul 2014, concursul a avut patru sectiuni: Afaceri Interne, Justitie si Stat de Drept, Mediu si Ecologie, si Economie. Timp de șase luni, concursul și implicarea sponsorilor au fost promovate pe contul de facebook dedicat evenimentului - fb.com/TanarulJurnalist – și în paginile ori emisiunile partenerilor media.
Editia a 15a a concursului a avut 60 de aplicatii si 4 castigatori.
| Date beneficiari
Competitia "Tanarul Jurnalist al Anului" tinteste jurnalistii din presa scrisa (print sau online) de sub 35 de ani, activi in anul anterior fiecarei editii.
Principalii beneficiari directi sunt chiar grupul tinta, dar si redactiile din care provin castigatorii concursului, care vor beneficia de un titlu prestigios asociat lor.
| Rezultatele programului
Primul rezultat al competitiei se refera la numarul de participanti, sectiuni si castigatori. Astfel, de-a lungul derularii programului, acesta a avut peste 1000 de participanti, 21 de sectiuni si 75 de laureati ai Marelui Premiu de 1000 de euro.
Putem mentiona deasemenea ca un numar mare dintre finalistii si castigatorii concursului sunt astazi personalitati marcante in domeniu, jurnalisti profesionisti care conduc redactii sau sunt senior editori. Ii mentionam pe Petrisor Obae, fondatorul www.paginademedia.ro, publicistul Cristian Ghinea, astazi director al reputatului Centru Roman de Politici Europene, Liviu Iolu, editor senior la Adevarul, Andrei Luca Popescu, editor senior la Gandul, Serinela Spatarelu, director al Ziare.com, ziarista Cristina Hurdubaia de la Centrul de Investigatii Media, Silvia Vrinceanu, redactor sef al uneia dintre cele mai importante publicatii locale din Romania, Ziarul de Vrancea, criticul de teatru Cristina Modreanu, jurnalistul de investigatie Daniel Befu ori publicistul Cristian Patrasconiu.
Concursul a devenit una dintre cele mai prestigioase distinctii din presa romana, iar marturiile castigatorilor din anii trecuti (disponsibile la www.freedomhouse.ro/tja) arata semnificatia pe care o are competitia pentru ei. Participantii la editia din 2014 a concursului sunt nume importante din peisajul media din Romania si Moldova, incluzandu-i pe Anca Simina (Gandul), Roxana Pricop (Ziarul Fianciar), Victor Cozmei (HotNews), Andreea Pavel (Info Sud-Est), Attila Biro (Gandul), si Lilia Zaharia (Asociatia de Presa Independenta din Republica Moldova).
| Bugetul programului (in RON)
75,520
| Parteneri
Ringier Romania, E.ON Romania, Eco-Rom Ambalaje, UniCredit Tiriac Bank, Konrad Adenauer Stiftung – Programul Media Europa de Sud-Est, Vodafone Romania (sponsor fondator), Rompetrol, HDS Inmedio, GlaxoSmithKline Romania, ARBOmedia, Ogilvy Group Romania, ORIFLAME – România, Skol, Farmexim, Editura Humanitas, Vinarte, Antalis, B1TV, Radio România Regional, Radio France Internationale, Gândul.info, Ziarul financiar, HotNews.ro, Ziare.com, Gazeta de Sud, Replica (Craiova), Ziarul de Iași, Ziarul de Vrancea, Ziua de Constanța, ziarul Info Sud-Est Constanța, Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA)
| Website-ul programului
www.freedomhouse.ro/tja