Participanti & Proiecte
Tinerii În Arenă
|
Organizator: |
|
Categorie: Dezvoltare economică și socială |
Nevoile tinerilor au fost identificate prin intermediul proiectului Insights PulseZ. Acesta surprinde comportamentul în online, de consum, nevoile, preferințele ocupaționale, interesul pentru antreprenoriat, sustenabilitate, motivațiile în viața personală și cea profesională a tinerilor din România, am obținut următoarele (eșantion de 1200 de tineri din toată România, cu vârste între 16 și 24 de ani): 58% din tineri își doresc să fie antreprenori; 2% din tineri sunt antreprenori sau freelanceri; principalele 4 nevoi pe care le au sunt: banii, mentoratul, o comunitate de sprijin și educație antreprenorială.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului este de a populariza și ajuta tinerii din România interesați de antreprenoriat, care au motivație și acționează pentru a crea planuri de business și de a le da viață încă din perioada de liceu/facultate, prin punerea acestora în contact cu oameni-cheie din mediul antreprenorial. Obiectivele propuse: 1)cooptarea a 6 antreprenori de top din România; 2)înregistrarea a 2000 de participanți; 3)peste 30.000 de beneficiari indirecți ai proiectului; 4)7 idei de afaceri să primească sprijin de la cei 6 antreprenori; 5)înregistrarea a 15 aplicații pentru programul de mentorat.
| Aria geografica
Toate județele din România
| Rezumat
Proiectul ,,Tinerii în Arenă” reprezintă un eveniment de business care aduce împreună energia antreprenorială a tinerilor din România cu poveștile de succes ale unor mari investitori.
Principalele nevoi identificate ale tinerilor doritori să înceapă o afacere și care, din păcate, încă persistă în timp, sunt: alternativa unei cariere independente, depășirea fricii de eșec, educația necesară care să motiveze tinerii ce doresc să devină antreprenori în a avea curajul de a-și pune în practică ideile pe care le au, implicit să gândească antreprenorial, susținere financiară necesară pentru dezvoltarea afacerii, un mentor care să îi sprijine în fazele dezvoltării afacerii, persoane din aceeași categorie de vârstă, același domeniu de business cu care să comunice, să schimbe idei, informații.
Obiectivele vizate au fost: 1)cooptarea a 6 antreprenori de top din România; 2)înregistrarea a 2000 de participanți/beneficiari direcți; 3)peste 30.000 de beneficiari indirecți ai proiectului; 4)7 idei de afaceri prezentate să primească sprijin de la cei 6 antreprenori; 5)înregistrarea a 15 aplicații pentru programul de mentorat.
Datorită faptului că evenimentul s-a desfășurat online, resursele utilizate au fost platforma pe care s-a desfășurat, voluntarii fundației, astfel că activitățile implementate au constat în: promovarea evenimentului, cooptarea antreprenorilor participanți, prezentarea antreprenorilor în cadrul evenimentului și discursul fiecăruia dintre ei, iar la final 7 tineri/grupuri de tineri și-au prezentat ideile de afaceri celor 6 antreprenori.
Ca rezultate, am reușit să obținem acordul a 6 antreprenori să participe ca speakeri, iar 7 idei de afaceri au obținut sprijin de la ei sub forma mentoratului, din care 2 idei de afaceri au scalat la nivel național și internațional.
| Date beneficiari direcţi
Tineri cu vârsta cuprinsă între 15-35 de ani care au terminat/sunt în continuarea studiilor de nivel preuniversitar și/sau universitar, mediu: urban și rural; total: 2683 de beneficiari direcți.
| Activitati
Proiectul efectiv ,,Tinerii în Arenă” s-a desfășurat într-o singură zi, respectiv 27.04.2021, într-un interval de 3 ore, în mediul online(18:00-21:00). Platforma principală utilizată a fost Zoom & Eventmix, iar în cadrul canalelor sociale de Facebook și Youtube, evenimentul a fost vizionat live sau înregistrat. În prima parte a evenimentului au fost prezentați antreprenorii, în ordinea: Dragoș Petrescu, Dragoș Anastasiu, Cristian Onețiu, Camelia Șucu, Felix Pătrășcanu și Bogdan Micu. Acestora le-au fost rezervate 30 de minute în care să răspundă la cele mai populare întrebări din formularele de înscriere completate de tineri, după cum urmează: ,,Ce este important pentru a fi un antreprenor de succes?”, ,,De ce sprijin au nevoie tinerii ca să înceapă o afacere?”, și să împărtășească din sfaturile lor din domeniul antreprenoriatului, respectiv greșelile, mindset-ul antreprenorial, motto-ul după care se ghidează și care este abordarea corectă de la idee la implementarea unei afaceri. Participanții au avut posibilitatea de a-și prezenta ideile lor de afaceri și de a primi mentorat de la antreprenori de top. Această primă parte a proiectului a avut o durată de 2 ore pentru participanți. În intervalul orar 20:00-21:00, 25 dintre cei 2683 de tineri participanți, care au completat formularul, au participat la sesiuni private cu antreprenorii. În cadrul sesiunilor, participanții au dezbătut ideile de afacere împreună cu antreprenorii sau au aflat mai multe informații.
| Rezultatele proiectului
Rezultatele celei de a doua ediții a proiectului ,,Tinerii În Arenă”:
1)Participarea a 2683 de tineri/beneficiari direcți din 3853 înscriși și peste 42600 de beneficiari indirecți (prin vizualizarea evenimentului live și, ulterior, a celui înregistrat) care au reușit să afle și să primească informații, idei, sfaturi și secrete de la antreprenori consacrați din România;
2)Proiectul a avut 58 de apariții în mass-media, în publicații online cu notorietate, cu profil economic și antreprenorial din România;
3) Au fost prezentate 7 idei de business în cadrul evenimentului, care au primit sprijin de la unul sau mai mulți dintre cei 6 antreprenori invitați;
4) 15 de tineri/grupuri de tineri din 94 de aplicații au fost selectate pentru a urma programul de mentorat oferit de antreprenori.
Tinerii antreprenori ce au implementat cele 7 idei de afaceri au avut parte de o experiență de tipul formatului ,,Imperiul Leilor/Shark Tank”, oferind un procent din acțiunile afacerilor pe care le au la schimb cu ore de mentorat oferite de cei 6 antreprenori invitați.
În urma proiectului, s-a cerut crearea unui eveniment similar.
| Bugetul
33152,27
| Parteneri
Parteneri: Banca Transilvania, Business Mentors, Eventmix; Susținători: Green Village 4* Resort, Atra Doftana, Sergiu Biriș, Enterprise Rent-A-Car, Chilli Ideas; Parteneri media: Adservio, A.C.A. - Alin Claudiu Apostu, Repatriot, Start#UP, Economistul, StartupCafe, Cariere - Jurnal de Leadership, Profit.ro, Club Economic, finzoom, RFI, Business-Adviser.ro,Curs de Guvernare, România Pozitivă - De Bine Despre România, New Money, România Durabilă, Gazeta de Nord Vest; Parteneri Instituționali: Societatea Antreprenorială Studențească din Universitatea Babeș-Balyai, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor UAIC Iași, Universitatea Româno-Americană, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea ,,Dunărea de Jos” din Galați, Ovidius Innovation Center, Universitatea din București, Societatea Antreprenorială Studențească UTCNBanca Transilvania, Green Village 4* Resort, Enterprise Rent-A-Car, Sergiu Biriș, Chilli Ideas, Adservio, A.C.A. - Alin Claudiu Apostu, Repatriot, StartUP, Economistul, Cariere - Jurnal de Leadership, Club Economic, Curs de Guvernare, România Pozitivă - De Bine Despre România, New Money, România Durabilă, Gazeta, Societatea Antreprenorială Studențească din Universitatea Babeș-Balyai, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor UAIC Iași, Universitatea Româno-Americană, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea ,,Dunărea de Jos” din Galați, Ovidius Innovation Center, Universitatea din București, Societatea Antreprenorială Studențească UTCN; Parteneri comiunități: ASCIG București, American Councils, aser, Codette, AIESEC, Kult Hub, All Grow, ASPIRE, thinkup, Leaders, The Entrepreneurship Academy
| Website proiect
https://vsfa.ro/tinerii-in-arena/