Participanti & Proiecte
Frumusetea Dobrogeana
|
Organizator: Asociatia Civicum Voluntaris |
|
Categorie: Originalitate |
Initial,echipa ACV a decis ca trebuie sa ajunga in mediul rural.Apoi s-a dorit un grup de beneficiari mai putin vizat de activitatile societatii civile.Concluzia s-a indreptat catre femeile din familii cu venituri reduse,care raman mereu pe ultimul plan,de obicei fiind avuti in vedere copiii sau familia cu venituri reduse, in totalitate.Intrebarea a venit firesc:ce ar bucura sufletul unei femei?Sa aiba confirmarea frumusetii ei,sa redescopere dorinta de a se ingriji si respectul celor din jur...Initiativa a fost foarte bine primita de specialisti ai frumusetii,informati de bloggeritele de pe beauty&fashion,cu totii subscriind neconditionat ideii de proiect.Desi in cadrul discutiilor organizatorice, primarii au privit cu reticenta aceasta initiativa,dupa primele deplasari ale Caravanei,echipa a avut surpriza solicitarilor suplimentare.
| Scopul proiectului
Dezvoltare initiative de voluntariat atipice si originale la nivelul judetului prin identificarea/implementarea de noi metode indreptate proactiv in favoarea unor beneficiari mai putin vizati in campaniile de strangere de fonduri si in actiunile din domeniul social:femeile din mediul rural,incurajate prin sesiuni de ingrijire/infrumusetare sa isi puna in valoare frumusetea,pentru a atrage respectul celor din jur prin “cultivarea” respectului de sine.
Abordarea/mobilizarea unui segment economic si ocupational specific,al produselor/serviciilor de ingrijire/infrumusetare in promovare voluntariat
| Aria geografica
4 localitati rurale din judetul Constanta
| Rezumat
Campaniile de colectare de fonduri sau bunuri pentru beneficiari din mediul rural, au cu predilectie ca destinatari fie copiii proveniti din familii cu venituri reduse, fie familii aflate in situatii speciale. Dezvoltand diverse proiecte in mediul rural, membrii echipei Asociatiei Civicum Voluntaris au venit in contact cu femei provenind din familii cu venituri reduse si au observat ca sunt obosite de munca, imbatranite prematur din pricina lipsurilor, ca si-au pierdut bucuria de a avea grija de propria persoana, de a fi admirate. Proiectul si-a propus sa reaminteasca femeilor provenind din familii cu venituri reduse din mediul rural al judetului Constanta, faptul ca sunt importante, unice, frumoase. Dupa desfasurarea unei campanii de strangere de fonduri si sponsorizari, echipa Asociatiei Civicum Voluntaris, careia i s-a alaturat in mod absolut voluntar 12 specialisti in ingrijire si infrumusetare, hair-stylisti, esteticieni, manichiuriste, fotografi, au pornit in Caravana Frumusetii prin satele dobrogene. 180 dobrogence provenind din familii cu venituri reduse din 4 localitati rurale din judetul Constanta au devenit beneficiare ale sesiunilor de ingrijire si infrumusetare oferite de specialistii caravanei si ale pachetelor cu produse cosmetice oferite de sponsorii proiectului, fiind rasfatate cu cate un pachet complet de “operatiuni” care a contribuit la schimbarea lor radicala: tuns, vopsit, coafat, machiaj profesional. Au fost realizate fotografii “inainte” si “dupa” sedinta de infrumusetare, au primit cadouri constand in produse cosmetice din partea sponsorilor si o fotografie printata din partea echipei ACV, care sa le aminteasca ce frumoase sunt. Profesionistii voluntari au demonstrat ca frumusetea dobrogeana se afla peste tot, trebuie doar putin “slefuita".
| Date beneficiari
Beneficiari directi: -180 dobrogence din 4 localitati rurale din judetul Constanta, beneficiare ale sesiunilor de ingrijire si infrumusetare oferite de specialistii caravanei si ale pachetelor cu produse cosmetice oferite de sponsorii proiectului; -12 specialisti din saloane de ingrijire si infrumusetare constantene, hair-stylisti, esteticieni, angrenati in caravana, declarati “eroi ai satului” pentru munca asidua depusa in mod voluntar, pentru publicitatea de care au beneficiat; -10 voluntari, pentru cresterea vizibilitatii organizatiei in care activeaza.
| Date beneficiari
Beneficiari indirecti: -540 membri ai familiilor beneficiarelor de sesiuni de ingrijire si infrumusetare (180 x 3); -12.000 locuitori ai celor 4 comunitati parcurse de caravana, pentru mentionarea in media a localitatilor lor -alti 10 voluntari din cadrul organizatiei implementatoare, care desi nu au fost implicati in proiect, beneficiaza indirect de aprecierea imaginii publice a acesteia.
| Activitati
Intalnire echipa de proiect cu 10 bloggeri constanteni din domeniul ingrijirii/ infrumusetarii,desfasurata la Maritimo Shopping Center,pentru prezentarea ideii de proiect si pentru sprijin in diseminarea ei catre specialistii din acest domeniu.
Realizare materiale promotionale:spot video,afise si diplome.
Lansare perioada de inscriere pentru voluntari.Anunt postat pe site-ul organizatiei,www.civicumvoluntaris.ro,pe retele de socializare:pagina Fb a organizatiei,paginile bloggerilor, in calitate de parteneri.A fost creata pagina speciala Fb pentru proiect,“Frumusetea Dobrogeana”.
Colectare e fonduri si produse cosmetice din sponsorizari.Sponsorii:Palette, AVON Cosmetics Romania, Interbrands,Elmiplant,B.U.,Flormar,Farmasi,Bono,Naturalesse, Fresko,Oops,AYG Romania,Transevren,Studio Foto Story,Hotel Vega,„Baroque Look” Salon,EximiaSalon,Margot Salon,Larus Chic Style Salon,NicoStyle Art Color si Nicoleta Nicolae – estetician Gloss Salon.
Caravana “Frumusetea Dobrogeana” s-a desfasurat in 4 localitati rurale,desi initial au fost planificate 3.La insistentele primarilor din alte doua comune, echipa, in acord cu dorinta celor 12 specialisti, a decis extinderea graficului de deplasari cu inca o comunitate rurala.Caravana a presupus cate doua deplasari in fiecare comunitate,una organizatorica,premergatoare deplasarii intregii caravane si apoi deplasarea pentru derularea sesiunilor de ingrijire si infrumusetare.
| Rezultatele proiectului
Emotiile beneficiarelor acestui proiect,exprimate la finalul transformarii lor ca urmare a tratamentelor aplicate in cadrul sesiunilor de ingrijire/infrumusetare, solicitarile venite din partea primarilor din alte comune pentru extinderea ariei de actiune a proiectului,interesul si dorinta de a continua deplasarile caravanei manifestate de specialistii echipei,hair stylisti si esteticieni,au determinat echipa de implementare sa decida repetarea caravanei,intr-o noua editie,in primavara.
Intelegand ca un aspect ingrijit atrage respectul celor din jur, ceea ce induce un tonus mai bun, incredere si optimism, beneficiarele acestui proiect, convinse de rezultatele transformarilor prin care au trecut in sens pozitiv, si-au propus sa aplice pe viitor sfaturile oferite de specialistii caravanei si sa aiba mai multa grija de propria persoana, sa nu se mai lase pe ultimul plan,chiar daca sunt suprasolicitate de familie si gospodarie.O parte din primarii comunelor prin care a trecut caravana “Frumusetea Dobrogeana”,observand emotiile beneficiarelor proiectului, au decis si au exprimat catre specialistii caravanei,propuneri de sprijinire pentru infiintarea unui salon de specialitate (frizerie – coafura - cosmetica) in comuna,care sa functioneze cateva zile pe luna,astfel incat locuitorii comunei sa nu mai fie nevoiti sa se deplaseze in alte localitati pentru a beneficia de astfel de servicii.
| Argument
Criteriile avute in vedere la alegerea comunitatilor rurale in care s-au desfasurat sesiunile de ingrijire si infrumusetare, evidentiaza proiectul, respectiv:
-gradul de dezvoltare (sa nu existe salon de frizerie-coafura in comuna),
-nivelul de trai scazut al locuitorilor, comparativ cu al celor din alte comune
-criteriul geografic, in sensul dispersarii comunitatilor selectate la nivelul judetului, astfel incat sa nu fie localitati invecinate
-criteriul distantei fata de Constanta, fiind selectate localitati aflate la peste 40 km de municipiu.
“Frumusetea Dobrogeana” este un proiect propriu al Asociatiei Civicum Voluntaris, realizat exclusiv prin initiativa si eforturi proprii pentru atragerea de parteneri, pentru obtinerea de donatii si sponsorizari, care sa asigure atingerea obiectivelor si rezultatelor fixate. Amploarea pe care a capatat-o demonstreaza corecta identificare a problemelor si nevoilor in randul beneficiarelor, corecta abordare si desfasurare. Obtinerea de finantare pe programul de finantare "Idei din Tara lui Andrei" pentru aceasta initiativa dezvoltata si mai bine organizata, confirma, de asemenea, valoarea acestui proiect.
Originalitatea consta in beneficiarii vizati, precum si in tipul serviciilor si produselor oferite, astfel de initiativa, adresata exclusiv femeilor provenite din familii cu venituri reduse din mediul rural, care au beneficiat de sesiuni de ingrijire si infrumusetare acordate in cadrul unor caravane, fiind o premiera in Romania.
| Bugetul
6620
| Parteneri
Maritimo Shopping Center, TV Neptun, Primariile Baraganu, Gradina si Deleni, Radio Constanta, Radio Doina, Radio Sky FM, Observator de Constanta si Evenimente-Constanta.
| Website proiect
www.civicumvoluntaris.ro