close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



E-sight



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Proiectul a fost implementat in cursul anului scolar 2014-2015 si a implicat copiii cu deficiente de vedere inscrisi in institutiile de invatamant special din Bucuresti, Arad, Timisoara, Cluj-Napoca, Targu Frumos si Buzau. Ideea proiectului a venit pe fondul experientei Salvati Copiii in acest domeniul politicilor pentru copii, iar ideea proiectului a venit in urma unei analize a nevoilor din sistemul special. Cercetarea realizata de Salvati Copiii, prin care au fost intervievati 250 de copii, a reliefat necesitatea de integrare sociala, precum si cea de dezvoltare a abilitatilor copiilor cu deficiente de vedere din scolile speciale din tara. In acest sens, am decis sa mergem in doua directii, mai exact crearea unor resurse tehnologice accesibile, precum si dezvoltarea abilitatilor personale prin metode de educatie non-formala.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost acela de a contribui la integrarea copiilor cu deficiente de vedere, prin utilizarea de software si servicii on-line precum si angajarea in activitati artistice si creative,ca mijloc de participare si integrare sociala, prin colaborarea cu alti copii si experti. Obiectivele principale ale proiectului au inclus: cresterea stimei de sine a copiilor cu deficiente de vedere, sprijinirea exprimarii si interactiunea cu ceilalti pentru dezvoltare personala si profesionala; imbunatatirea accesului copiilor cu deficiente de vedere la resursele online.

E-sight E-sight E-sight

| Aria geografica
    6 orase din Romania (Bucuresti, Targu Frumos, Arad, Cluj-Napoca, Buzau, Timisoara)

| Rezumat
    Scopul proiectului a fost acela de a contribui la integrarea copiilor cu deficiente de vedere prin utilizarea de software si servicii on-line, precum si angajarea lor in activitati artistice si creative, ca mijloc de participare si integrare sociala, prin colaborarea lor cu alti copii si experti. Principalele rezultate ale proiectului au fost:
- lansarea unui studiu, in octombrie 2014, privind modul in care copiii cu deficiente de vedere folosesc internetul si mijloacele tehnologice de azi, dar si cu scopul de a identifica care sunt nevoile acestor copii;
-recrutarea a 39 de voluntari si pregatirea lor, impreuna cu 6 profesori coordonatori, printr-un training la Brasov (2-5 decembrie 2014). Obiectivul trainingului a fost acela de a prezenta proiectul si de a oferi pregatire adecvata pentru organizarea activitatilor din scoli;
- formatorii si voluntarii au tinut a 54 de sesiuni de informare si instruire pentru copiii deficienti de vedere din scolile din Bucuresti, Arad, Timisoara, Cluj-Napoca, Targu Frumos si Buzau;
-digitalizarea a 100 de carti, care sunt disponibile intr-o bibliotecă virtuala pe platforma www.e-sight.ro;
-accesibilizarea si tiparirea in Braille a 5 dictionare roman-englez si englez - roman, care au fost puse la dispozitia copiilor si profesorilor din scolile partenere ca materiale didactice auxiliare pentru cursuri;
-am lansat o platforma www.e-sight.ro on-line, cu accesibilitate deplina si care sustine activitatile si lucrul cu copiii cu deficiente de vedere;
-am realizat 5 tutoriale video pe diferite teme, care ofera suport educational pentru copiii din zonele rurale si urbane;
-am lansat documentarul „Intuneric in Re Major”, care descrie viata de zi cu zi a unei fete cu deficiente de vedere, dar si talentul ei de a canta la pian.


| Date beneficiari
    Beneficiarii sunt 400 de copii cu deficiente de vaz, integrati in scolile speciale din tara.

| Date beneficiari
    Grupul tinta secundar a fost reprezentat de 20 de profesori si educatori din aceste scoli, 39 de voluntari Salvati Copiii si 25 de angajati Orange care au devenit mentori pentru copii.

| Activitati
    Proiectul a avut ca scop cresterea abilitatilor copiilor cu privire la utilizarea noilor tehnologii,ca mod de formare educativa si profesionala, dar si stimularea abilitatilor personale prin abordarea unor metode de educatie non-formala, ca de exemplu modelajul. Am organizat pe parcursul anului 54 de sesiuni de informare in scolile speciale,bazate pe exercitii ca modelaj si decupaj. Lucrarile realizate de copiii cu deficiente de vedere din scolile speciale din tara au fost expuse in cadrul unor expozitii in toate orasele participante, in spatii centrale deschise publicului. Am creat site-ul www.e-sight.ro, accesibilizat prin JAWS sau alt software de citire, care reuneşte toate informatiile despre proiect si o bibliotecă online cu resurse, precum si aplicatii utile sau tutoriale care ii invata sa foloseasca emailul, exercitii de matematica, muzica sau sa faca origami. Am tiparit in Braille 5 dictionare englez-roman/roman-englez, pe care le-am pus la dispozitia scolilor. La final, am lansat si un documentar, Intuneric in Re major, prin care am informat publicul larg cu privire la abilitatile copiilor cu deficiente de vedere. Beneficiarii directi au fost 400 de copii cu deficiente de vedere, 20 de profesori si educatori din scolile speciale, implicati in activitatile educative, dar si coordonatori locali pentru informarea despre proiect. 39 de voluntari, care au lucrat cu copiii si profesorii, dar au ajutat si la organizarea evenimentelor din scolile partenere.


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele proiectului au dus la o mai buna colaborare dintre copiii cu deficiente de vedere, profesorii lor si voluntari. Prin intermediul celor 54 de sesiuni de activitati non-formale, cei 400 de copiii la care am ajuns au dezvoltat abilitati motorii, emotionale dar si aptitudini sociale. Iar prin exercitii ca modelaj si decupaj, copiii si-au dezvoltat sensibilitatea cu privire la recunoasterea mediului inconjurator, iar lucrul in echipa alaturi de cei 39 de voluntarii i-a ajutat la dezvoltarea capacitatii sociale si respectiv integrarea in comunitate. Obiectele copiilor au fost prezentate in 6 expozitii in fiecare oras participant, fiind vizitate de peste 3000 de persoane. Am creat o platforma utila www.e-sight.ro, prin intermediul careia copiii si cadrele didactice au accesat aplicatii, 5 tutoriale cu activitati utile si o biblioteca virtuala, care cuprinde 100 de titluri, toate accesibilizate prin JAWS. De asemenea, am organizat un concurs, Internetul in viata mea, la care au participat elevii din scolile partenere si de la care am aflat importanta pe care tehnologia o are in dezvoltarea copiilor cu deficiente de vedere. La finalul proiectului, am lansat documentarul Intuneric in Re major, care este accesibil publicului prin youtube, avand aproximativ 1500 de vizualizari. Documentarul prezinta povestea Liviei Frona, o fetita nevazatoare care are abilitatea de a canta la pian. De asemenea, am redat cateva aspecte din viata de zi cu zi a Liviei. Documentarul este accesibilizat deficientilor de vedere,



| Argument
    In urma unei analize a cadrului educational special pentru coopiii cu deficiente de vedere, am considerat oportun sa gandim un proiect care sa ajute la dezvoltarea abilitatilor personale si a competentelor digitale ale acestora, care sa le fie utile pe termen lung educational si profesional. Am urmarit sa includem pe langa metodele educationale clasice si elementele educatiei non-formale, care sa stimuleze dezvoltarea personala a copiilor. Prin ateliere recreative, am reusit sa punem bazele unui model care poate fi continuat de scolile participante in proiect sau de factorii decizionali, prin crearea unor programe care sa asigure dezvoltarea abilitatilor digitale ca mijloc de integrare sociala si profesionala a copiilor,viitorilor adulti. Conform statisticilor, doar 2% dintre persoanele nevazatoare sunt angajate, principalele probleme fiind lipsa locurilor de munca adaptate, dar si reticenta unora dintre angajatori. In acest sens, am atras atentia, prin intermediul activitatilor din cadrul proiectului, asupra dezvoltarii metodelor educationale si adaptarea lor in functie de nevoile copiilor. Investirea resurselor materiale si umane necesare pentru dezvoltarea abilitatilor copiilor inca de la varste mici contribuie esential la integrarea sociala si profesioanala a acestora, iar rezultatele proiectului nostru demonstreaza acest lucru.


| Bugetul
    298840

| Parteneri
    Biblioteca Nationala a Romaniei, Asociatia Nevazatorilor din Romania, Fundatia Cartea Calatoare, Liceul Special Sfanta Maria Arad, Liceul Special Moldova Tg Frumos, Liceul Teoretic Special IRIS Timisoara, Liceul Special Pentru Deficienti de vedere Cluj-Napoca, Liceul pentru Deficienti de vedere din Bucuresti

| Website proiect
    http://e-sight.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->