Participanti & Proiecte
Maratonul Bucuresti ca parte a "Bucharest Running Club premier events"
|
Organizator: Bucharest Running Club |
|
Categorie: Impact |
In 1984, Valeria Racila van Groningen castiga aurul olimpic la Los Angeles la canotaj iar apoi a devenit maratonista alaturi de familia sa. In 2008 a pus bazele Bucharest Running Club care a organizat prima ediție a Maratonului Bucuresti. In contextul scaderii performantelor atletilor romani la capionatele de atletism, al interesului scazut pentru practicarea orelor de sport in scoala, lipsa unor facilitati specifice sau cea unui sistem de stimulare a practicarii si selectiei viitorilor performeri pentru atletism, urmarind tendintele alarmante ale sedentarismului, Valeria alaturi de alti campioni sportivi si impreuna cu Federatia Romana de Atletism au demarat organizarea unor evenimente de alergare de masa omologate international.
| Scopul proiectului
BRC este platforma iar evenimentele organizate sunt parghia prin care societatea romaneasca are acces la viata activa si sanatoasa. MB este tinta care motiveaza zeci de mii de persoane sa se antreneze, sa doneze, sa se hraneasca sanatos si sa fie niste oameni mai buni. Obiective calitative: a. dezvoltarea miscarii in aer liber prin atletism stradal de masa si incurajarea adoptarii unui stil de viata sanatos. b. dezvoltarea programelor de educatie si leadership pentru elevi. c. atragerea de finantare pentru ONG-uri;d.dezvoltarea voluntariatului sportiv
| Aria geografica
Bucuresti - locatie de desfasurare, acoperire nationala si internationala
| Rezumat
1.Combaterea sedentarismul populatiei urbane: obiectivul de a creste gradul de sanatate al oamenilor din mediul urban prin miscare si stil de viata sanatos.2.Interesul scazut acordat orelor de sport in sistemul educational romanesc: prin programul multi anual al MB copiii sunt motivati sa se implice in diferite activitati sportive.3 Nutritia populatiei tot mai bogata in calorii dar cu carente in nutrienti au dus la cresterea obezitatii si diabetului: BRC dezvolta programe de nutritie complementare programelor de educatie fizica.4. Dezvoltarea spritului civic si oportunitatea dobandirii experientei profesionale a tinerilor: BRC dezvolta din 2012 platforma voluntarinsport.ro in scopul dezvoltarii miscarii de voluntariat sportiv, în Romania, cu peste 1.000 de persoane inscrise pe an. 5.Sustinerea imaginii Romaniei in strainatate: colaborarea cu Ambasada Romaniei din Spania si Italia pentru orientarea campaniilor media catre grupurile de romani care practica turismul sportiv, calatoresc si sunt cetateni europeni moderni. 6. Dezvoltarea turismului sportiv: BRC a introdus Bucurestiul pe harta competitiilor internationale de alergare; cu ajutorul autoritatilor locale, traseul maratonului a fost extins la 33 km, oferind participantilor bucuria descoperirii zonelor representative din capital; peste 12.000 de alergători din peste 55 de țări participă anual la MB si peste 25.000 alergatori participa la Bucharest Running Club premier events; 7. Dezvoltarea performantei in atletism prin includerea campionatelor nationale de maraton in cadrul MB de catre Federatia Romana de Atletism si prezenta sportivilor de elita din strainatate. 8. MB este evenimentul care aduna cei mai multi bani pentru ONG-uri intr-o singura zi,respectiv peste 100.000 euro.
| Date beneficiari
Beneficiari directi sunt cei 1000 de voluntari participanti la proiecte, cei peste 200 care trec prin programele de training, cei 25.000 alergatori, cei peste 3.000 care participa la programele de antrenament si nutritie, cei 30.000 de spectatori. Bucharest Running Club a pus bazele miscarii si alergarii de masa in Romania iar acum sunt peste 60.000 alergatori activi doar la nivelul Bucurestiului. BRC a dezvoltat in Romania modelul asocierii competitiilor de alergare si sport de masa cu o cauza sociala, umanitara sau ecologica iar în prezent sunt peste 20 cauze partenere ale fiecărei editii ale Maratonului Bucuresti. La fiecare dintre ele sunt adunate fonduri de pana la 100.000 euro pentru proiectele comunitare, sociale, educaționale, ecologice prezentate. Beneficiari directi si indirecti sunt si cele 100.000 de persoane atinse, aflate sub umbrela celor 20 de cauze si ONG-uri asociate MB. La MB, 9 ONG-uri asociate si 11 ONG-uri recomandate au strans bani pentru sustinerea activitatilor proprii prin: - alergatorii care aleg sa alerge pentru o cauza iar parte din taxa de inscriere este donata ONG-ului - donarea integrala a banilor incasati din participarea la Cursa Populara si la Pasta Party - acordarea de inscrieri gratuite la toate cursele de la MB: Cursa Populara, Stafete, SemiMaraton, Maraton pentru ONG-urile partenere, care, la randul lor le pot vinde si obtine fonduri; - promovarea in mass-media a cauzelor pe care le sustin ONG-urile; - promovarea cauzelor asociate la eveniment prin canalele de comunicare proprii ale BRC - organizarea ONG Challenge – concurs cu vot deschis, online, la care ONG-urile participante la MB sunt votate de alergatori iar primele 3 sunt premiate intr-o gala festiva Acestea sunt: ONG-uri asociate: Hope and Homes for Children lucreaza in Romania de peste 15 ani si transforma vietile copiilor abandonati in orfelinate sau supusi riscului de a fi separati de familiile lor. Prin eforturile de pana acum, au reusit sa salveze peste 5.000 de copii din orfelinate si să-i mute in medii iubitoare de familie, precum si sa previna separarea a mai mult de 17.000 de copii de parintii lor. HOSPICE Casa Sperantei s-a infiintat in 1992 cu scopul introducerii si dezvoltarii serviciilor specializate de ingrijire pentru bolnavii incurabili in stadii avansate. Este prima si cea mai mare unitate de acest fel din Romania si centru de excelenta pentru Europa de Est, in domeniul ingrijirii paliative. Light into Europe si-a concentrat eforturile in ultimii ani catre copiii si tinerii cu dizabilităţi de vedere şi de auz din Romania pentru care realizează şi dezvoltă programe şi servicii educaţionale, de viata independenta si de sprijin familial. 3000 de copii din 20 de şcoli şi centre speciale pentru copii nevăzători sau surzi şi 550 de familii au beneficiat pana acum de sprijinul fundatiei. Prin proiectele de educatie United Way sprijina peste 1.000 de copii in dificultate sunt spriiniti in fiecare an, beneficiind de ingrijire si sprijin gratuit in 12 centre de zi si gradinite sociale din Bucuresti. Viitor Plus dezvolta proiectul de impadurire a terenurilor agricole degradate “Adopta un copac!”, pentru care a reusit sa atraga fonduri pentru plantarea a 155.000 de puieti, echivalentul unei suprafete de 24,5 de hectare. WWF-Romania lucreaza din anul 2006 pentru protejarea mediului salbatic din Muntii Carpati si din lungul Dunarii: arii protejate, paduri, ursi bruni, zimbri, Delta Dunării, sturioni. Inca din 1996, Little People si-au inceput activitatea pentru a crea un standard de calitate a interventiilor psiho-sociale oferite in sprijinul copiilor si tinerilor bolnavi de cancer si a familiilor acestora Prin proiectele desfasurate, Fundatia Olimpica Romana sustine dezvoltarea tinerilor sportivi din Romania, sprijina echipele care ne reprezinta tara in competitii sportive nationale si internationale si este alaturi de sportivii romani care au nevoie de ajutor in situatii deosebite de viata. Asociatia Touched Romania previne abandonul copiilor ajutand mamele si copiii in dificutate sa ramana impreuna si sa se reintegreze in societate. ONG-uri recomandate: Fundatia Dezvoltarea Popoarelor (FDP) este o organizatie non-guvernamentala care de peste 19 ani este alaturi de persoanele in dificultate oferind oportunitati de integrare scolara, sociala si profesionala. Hand 2 Hand Romania urmareste prin activitatile derulate in cadrul centrelor de plasament dezvoltarea abilitatilor artistice ale copiilor, prin punerea in scena a unei piese de teatru sau prin activitati de realizare a unor produse handmade (martisoare, felicitari, bijuterii din fimo etc). Asociatia Casa Ioana, este o organizatie non–guvernamentala infiintata in anul 1995 in Romania care ofera adapost temporar si servicii psiho-sociale de suport femeilor si copiilor care au experimentat violenta domestica si familiilor care se confrunta cu lipsa unui adapost. Programul educational Ajungem MARI al Asociatiei Lindenfeld sprijina copiii din centre de plasament sa invete cu placere, prin joc, ii ajuta sa capete incredere in ei si sa isi formeze abilitati de comunicare si lucru in echipa si ii motiveaza sa Ajunga MARI, oameni responsabili si independent. Fundatia Special Olympics din Romania a fost infiintata in noiembrie 2003 si contribuie la integrarea socială a persoanelor cu dizabilitati intelectuale, oferindu-le sansa de a-si descoperi si dezvolta potentialul si calitatile sportive prin intermediul programelor de pregatire si a evenimentelor competitionale, organizate pe tot parcursul anului. CONCORDIA este o organizatie neguvernamentala si non-profit, cu un istoric de peste 24 de ani in Romania, care are ca misiune sustinerea si (re)integrarea sociala, familiala, scolara si profesionala a copiilor, tinerilor si familiilor aflate in dificultate, spre o viata independenta si autonoma. Fundatia Star Storage este o organizatie non-guvernamentala romaneasca, caritabila, non-profit, care are ca obiectiv principal realizarea si implicarea in campanii, programe si proiecte sociale, care sa contribuie activ la rezolvarea problemelor si dezvoltarea societatii romanesti. Organizatia Suedeza pentru Ajutor Umanitar Individual a ocrotit pe parcursul a peste 22 de ani de activitate tineri cu dizabilitati intelectuale severe oferindu-le tot ceea ce au nevoie: hrana, adapost, servicii de ingrijire primara, sedinte de stimulare senzoriala, kinetoterapie etc. pentru ca ei sa o traiasca o viata decenta, in ciuda situatiei lor. Crucea Rosie Romana a implementat in perioada 20.10.2014-30.01.2015 proiectul pilot „Mese calde pentru copii defavorizati” in Alexandria, judetul Teleorman.
| Date beneficiari
Indirect, familiile si grupurile de lucru ale alergatorilor (s-a demonstrat cresterea performantei scolare sau la serviciu a celor care fac sport in mod regulat) - 100.000 de beneficiari indirecti – familiile si apropiatii alergatorilor cat si peste 200.000 beneficiari indirecti prin ONG-urile partenere, familiile cazurilor asistate. Familiile si apropiatii voluntarilor – peste 10.000 persoane. Familile si apropiatii copiilor si adolescentilor care participa la programele BRC – peste 25.000. Cei 25.000 abonati la newsletter, cei 3.500.000 public atins cu campania de comunicare. Alergarea este cel mai practicat sport din Romania, conform unui studiu lansat in 2015 , 66% dintre respondenti alearga de cel putin 2-3 ori pe saptamana, locul preferat de alergare fiind in aer liber. Toate acestea au fost demarate prin eforturile BRC care a fost pionier, deschizator de drum in 2008 pentru ca astazi sa existe peste 100 de evenimente de alergare, zeci de programe de antrenament. Fiecare individ si grup de alergare are obiectivele proprii specifice dar si obiectivele si tintele de participare si de antrenament pentru evenimentele Bucharest Running Club, pe nivel de performanta : 10Km - la Bucharest 10K & Family Run in aprilie, SemiMaratonul Bucuresti in mai si Maratonul Bucuresti in octombrie ale fiecarui an.
| Activitati
1.Organizarea de programe de antrenament de-a lungul anului. BRC pentru MB a organizat zeci de cluburi de alergare pentru companii, scoli, organizatii partenere. Sportul reprezinta mediul perfect pentru echilibrarea bunastarii fizice si psihice a angajatilor, pentru invatarea continua, dobandirea de competente si cresterea competitivitatii. Crearea unei comunitati sportive in cadrul companiilor duce la construirea unei coeziuni interne, spiritului de echipa si dezvoltare personala. 2. Bucharest Running Club a oferit tabere de vara cu activitati sportive elevilor din scolile cu cei mai multi alergatori la Maratonul Bucuresti (40 de locuri in tabere scolare); echipamente sportive scolilor cu participare activa la competitiile de alergare (6 scoli) ; separat, au primit echipamente scolile si liceele din zone defavorizate sau cu elevi din categorii vulnerabile (6 scoli); au fost organizate intalniri cu lideri din lumea sportului in cadrul unui program itinerant la 8 dintre scolile din Bucuresti, pe parcursul anului scolar (Andreea Raducan, Alina Dumitru, Monica Rosu, Valeria van Groningen,, Doina Ignat –multiple campioane olimpice care sunt si ambasadoarele MB au avut discursuri motivationale si au raspuns intrebarilor elevilor. 3. Programele de selectie si training pentru voluntari la care participa peste 1000 pe persoane pe an, mai ales tineri la inceput de cariera. BRC ofera si programe de internship si practica la care participa cateva zeci de tineri anual.
| Rezultatele proiectului
Cea de-a 8-a editie,Maratonul Bucuresti a inregistrat o crestere de participare a alergatorilor cu 30% fata de editia din 2014. Au fost cu 25% mai multi turisti sportivi in capitala (peste 1500 dintre care aprox 1/4 viziteaza pentru prima data Romania; acest fapt determina un grad de ocupare considerabil pentru hoteluri, muzee si restaurante. 200 voluntari proprii si tot atatia de la ONG-urile partenere au revenit la evenimentele BRC; 99% au declarat ca si-au atins obiectivele prin participarea la activitatile BRC - adeverinta de voluntariat sau diploma de training ajutandu-i in etapa urmatoare: accesarea unui program de masterat, a unui loc de munca sau finalizarea studiilor cu succes. Copiii care participa an de an la cursele copiilor se antreneaza si revin anul urmator (exista o evidenta a grupurilor, profesorilor coordonatori, si a castigatorilor). Peste 300 de companii au grupuri de alergare cu antrenamente, programe de nutritie, well being. Cresterea numarului participantilor la aceste programe in fiecare companie - toate avand ca obiectiv participarea la competitiile de alergare ale BRC - este intre 10 si 30% anual. Societatea Romana de Cardiologie si Atletic Cardio Club deruleaza impreuna cu BRC proiecte de constientizare a beneficiilor alergarii in aer liber pentru sanatatea inimii si o viata lunga, precum si cursuri de prim ajutor pentru voluntari. Parteneriate permanente cu institutiile- Inspectoratul Scolar,Politia Rutiera,MAI, ISU, RATB,PMB MTS.Fondurile stranse pentru cauzele asociate si recomandate in 2015 au fost 155.000 euro = 660.000 ron
| Argument
Evenimentul are impact in domeniile: 1.Sanatate-gradul de sedentarism al populatiei din mediul urban si bolile asociate: prin miscare in aer liber si un stil de viata sanatos avem drept obiectiv cresterea gradului de sanatate a oamenilor din mediul urban.2. Voluntariat-multiple activitati care incurajeaza tinerii sa se implice in diferite activitati sportive si sa dobandeasca experienta profesionala.BRC dezvolta platforma voluntarinsport.ro cu peste 1.000 de persoane inscrise pe an. 3 Dezvoltarea spritului civic si crearea unui cadru organizat prin care oamenii si companiile pot contribui comunitatilor si cazurilor sociale defavorizate. 4.Dezvoltarea turismului sportiv. Peste 1500 turisti per eveniment, 1/4 viziteaza pentru prima oara Romania; 12.000 de alergatori din peste 55 de tari si 20.000 de persoane in public 5. Performanta - recorduri de traseu pentru maraton si semi-maraton inregistrate de sportivii din Kenia si Etiopia; Campionatele nationale de maraton si semi-amaraton ale FRA ce au loc in cadrul competitiilor BRC. 6 Cresterea de 30% a numarului de persoane care se inscriu in programe de antrenament; cele 300 de companii care au astfel de programe sprijinite si in colaborare cu BRC .7 MB este proiectul care atrage cele mai multe fonduri pt ONG-urile si cauzele partenere intr-o singura zi. Proiectul ofera o parghie inovativa pentru cresterea nivelului de implicare sociala concomitent cu rezolvarea unor cazuri sociale, mediu si sanatate: alergarea pentru o cauza.
| Bugetul
479270,0
| Parteneri
Parteneri institutionali:Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Tineretului și Sportului, Federaţia Română de Atletism, Comitetul Olimpic și Sportiv Român, AIMS; Companii: Raiffeisen Bank, adidas, Porsche - Volkswagen, Vodafone, Heineken - Ciuc Radler, UNIQA Asigurări, , Isostar, European Drinks - Izvorul Minunilor, Hotel Athenee Palace Hilton, Accenture, Mega Image, Caroli Foods - Campofrio, Mastercard, City Grill-Hanu’ Berarilor, Club Moving România, Global Relocations Services, Media Image; Parteneri media: TV City, TVR, Europa FM, Itsy Bitsy, National TV, Cartoon Network, Boomerang, Gazeta Sporturilor, Ring, Men’s Health, Cosmopolitan, Beau Monde, Sănătatea de azi, Casa Lux, National Geographic Traveler, Mami, România Liberă, Academia Cațavencu, Alerg. Organizatii non-profit: SAMAS Sănătate pentru Mame și Sugari, Hospice Casa Speranței, Homes and Hopes for Children, Fundația Olimpică Română, Viitor Plus – Asociația pentru Dezvoltare Durabilă, WWF- Team Panda, United Way, Light into Europe, Little People, Touched Romania- Casa Agar, Fundația pentru Dezvoltarea Popoarelor, Star Storage, Hand2Hand, Special Olympics, Casa Ioana, Fundația Inimii, Atletic Cardio Club, Crucea Roșie, Asociația Suedeză pentru Ajutor Umanitar, Asociația Ajungem Mari, Concordia Alte organizații partenere: Smart Atletic, MPG, Ro Club Marathon, 7card, Integrated Consulting Group, RATB;
| Website proiect
www.bucharest-marathon.com