close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



RePere in Comunicare



| Organizator:
    Asociația Team Work
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Studiile facute de Comisia Europeana (2008), dar si Organizatia Internationala a Muncii (2013) arata ca una dintre tendintele nefavorabile ale situatiei tinerilor absolventi pe piata fortei de munca (al caror somaj a crescut in UE in perioada 2008-2013 cu 24,9%) este aceea a „studiilor inadecvate ale tinerilor absolventi in raport cu locul de munca".
Stagiile de practica si consilierea in cariera au avut triplu rol:
a)Sa creeze un cadru de adecvare a competentelor dobandite in timpul studiilor universitare la cerintele pietei muncii si sa permita dobandirea unora noi mai apropiate de cele solicitate de diferitele categorii de angajatori;
b)Descoperirea si intelegerea exigentelor pe care firmele le au fata de de viitorii nou intrati pe piata muncii;
c)Validarea si dezvoltarea propriului proiect profesional de catre student.


| Scopul proiectului
    Acest proiect a avut ca scop imbunatatirea procesului de tranzitie de la scoala la viata active prin oferirea a 150 de stagii de practica si sedinte de consiliere in cariera pentru studentii la stiintele comunicarii.
Obiective:
- Furnizarea de servicii de consiliere profesionala pentru 150 de studenti din domeniul comunicarii pentru a invata sa-si planifice si gestioneze in mod eficient cariera;
- Sprijinirea a 150 de studenti in dezvoltarea abilitatilor practice prin organizarea si facilitarea participarii la stagiile de practica;
- Incheierea a 10 parteneriate cu firme relevante din domeniu.


RePere in Comunicare RePere in Comunicare RePere in Comunicare

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Acest proiect a avut ca obiectiv general imbunatatirea procesului de tranzitie de la scoala la viata activa prin oferirea a 150 de stagii de practica si sedinte de consiliere in cariera pentru studentii la profilurile stiintelor comunicarii, indiferent daca sunt la ciclul de licenta sau master.
Obiective specifice:
• Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala in urma carora 150 de studenti din domeniul stiintelor comunicarii vor invata sa-si planifice si gestioneze in mod eficient cariera;
• Sprijinirea unui numar de 150 de student in dezvoltarea abilitatilor practice prin organizarea si facilitarea participarii la stagiile de practica in domeniul stiintelor comunicarii;
• Incheierea a 10 parteneriate pentru schimb de experienta si bune practici – tranzitia de la scoala la piata muncii.
Principalele activitati implementate au fost:
- Organizarea, monitorizarea si evaluarea stagiilor de practica;
- Organizarea sedintelor de consiliere si orientare in cariera;
- Organizarea a 15 concursuri cu premii pentru performantele si rezultatele avute la stagiul de practica;
- Organizarea a 10 vizite de studiu la sediile firmelor partenere:
- Organizarea a 2 campanii de constientizare cu privire la oportunitatile de pregatire practica;
- Organizarea a 15 sesiuni pre si post-practica in care studenti au facut schimb de bune practicii in urma stagiului desfasurat.
Rezultate obtinute:
• Organizarea a 185 de stagii de pregatire practica;
• Oferirea de servicii de consiliere pentru 151 de studenti din domeniul stiintelor comunicarii;
• Incheierea a 30 de acorduri de parteneriate de practica cu firme relevante din domeniul comunicarii;
• Un procent de 8% dintre studentii care au participat la stagiile de practica au continuat ca angajati.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai acestui proiect sunt studentii de cetatenie romana care studiaza la o facultate din Bucuresti din domeniul stiintelor comunicarii. Numarul total al studentilor participanti la acest proiect este de 965 (185 studenti care au desfasurat stagiul de practica, 280 participanti la evenimentele/workshopurile organizate, 500 studenti participanti la campaniile de informare).

| Date beneficiari
    Partenerii de practica – agentii de publicitate sau firme ca au in organigrama departamente din domeniul stiintelor comunicarii au continuat cu unii dintre studentii veniti prin acest proiect, angajandu-i sau prelungindu-le perioada de practica. Numarul partenerilor de practica a fost de 30: Action Global Communications, Add Media Communication, Advanced Ideas, BPN, Chapter 4, Conversion, Creative Arts & Events, Daescu Bortun Olteanu, DC Communication, Ernst & Young Romania, Editura Litera, Exhaustive Design, Fantazia PR, Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, Free Communication, Frontline Club Bucharest, GMP PR, Godmother, Golin PR, Inspire, Lowe Vibe, METRO Cash&Carry Romania, Oficiul National al Registrului Comertului, WebDIGITAL, Pastel, Raw Ideas, Rusu+Bortun Brand Growers, Softlead, The Good Company si The Public Advisors. Universitati/Facultati – Facultatea de Litere (specializarea Comunicare si Relatii Publice), Universitatea din Bucuresti; Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti; Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA; Facultatea de Marketing, ASE; Facultatea de Stiinte Sociale, Politice si Stiintele Comunicarii, Universitatea Titu Maiorescu.

| Activitati
    -Constituirea si gestionarea unei retele de practica cu parteneri din organizatii relevante: firme/ONGuri cu dept de comunicare, agentii de RP, publicitate, digital, marketing etc.
-Selectia si distribuirea studentilor a durat 4 luni (aug-nov), aceasta activitate a fost gestionata de TW si UB.
-Monitorizarea si evaluarea stagiilor practica in perioada aug-dec si a fost realizata de Coordonatorul activitate practica din partea UB-ului.
-Organizarea a 15 concursuri cu premii pentru performantele activitatii din cadrul stagiului– gestionata de TW si UB pe toata perioada proiectului.
-Organizarea a doua campanii de constientizare: Prima campanie a avut loc in sept-oct si a presupus organizarea a doua evenimente cu cate 70 de participanti, scopul fiind de a prezenta optiunile profesionale pe care le are un student in stiintele comunicarii si, implicit, oportunitatile de practica. In oct-­nov a avut loc a 2a campanie, ce a constat in 2 evenimente similare ca tematica, scop si numar de participanti, dintre care una locala.Activitatea s-a desfasurat in primele 5 luni ale proiectului si a fost gestionata de TW si UB.
-Furnizarea de servicii de consiliere pentru studenti. Acestea s-au desfasurat pe întreaga perioada a proiectului de catre UB.
-Organizarea a 10 vizite de studiu in cadrul unor agentii/departamente relevante pentru domeniul comunicarii. Această activitate a fost realizata de TW si UB, pe toată durata proiectului.


| Rezultatele proiectului
    - Organizarea a 185 de stagii de practica pentru studentii din domeniul stiintelor comunicarii in agentii sau firme care au in organigrama departamente relevante acestui domeniu;
- Furnizarea serviciilor de consiliere si orientare profesionala de psihologi cu experienta pentru 151 de studenti in stiintele comunicarii;
- Un procent de 8% dintre studentii participanti la stagiul de practica si-au gasit un loc de munca in urma proiectului „RePere in Comunicare”;
- Organizarea a 4 evenimente in cadrul carora au participat aproximativ 280 de studenti in domeniul stiintelor comunicarii unde au interactionat cu oameni cu experienta relevanta in domeniu, au lucrat in echipa si au putut primi feedback punctual pentru munca realizata de la invitati;
- Organizarea a 10 vizite de studiu la sediile companiilor partenere in cadrul carora studentii participanti au pus intrebari, au inteles cum se desfasoara activitatea si care este procesul intr-o companie din domeniul comunicarii;
- Organizarea a 15 sesiuni de post-practica in cadrul carora fiecare student stagiar a prezentat activitatea lui din cadru stagiului de practica celorlalti student participanti la intalnire, stagiari si ei la randul lor;
- Oferirea a 105 premii in bani (valoare: 195.000 RON) pentru cele mai bune rezultate obtinute de studenti in timpul stagiului.
- Oferirea a 151 subventii/burse pentru studentii care au desfasurat stagii de practica. (valoare: 101.460 RON)


| Bugetul
    897862,5

| Parteneri
    Universitatea din Bucuresti

| Website proiect
    http://www.repereincomunicare.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes