Participanti & Proiecte
Edulab - antreprenoriat pentru educație
|
Organizator: Fundatia Noi Orizonturi |
|
Categorie: Proiecte pentru Tineret |
Peste jumătate din cluburile IMPACT sunt în mediul rural și în ultimii 5 ani am observat un decalaj tot mai mare dintre în oportunitățile educaționale și calitatea actului educațional dintre rural și urban. În același timp, am observat disponibilitatea și interesul elevilor care au fost în gimnaziu într-un club IMPACT la sat iar acum sunt liceeni în orașele din jur. Prin acest proiect am unit o nevoie (educațională, a elevilor mai mici de la sat) cu o resursă (de dezvoltare și implicare a elevilor de liceu care vin din mediul rural). În iulie (la ieșirea din lockdown) am lansat un anunț public pentru liceeni care doresc să se implice pentru o cauză socială și am primit aplicații din toată țara. Mutarea pregătirii in online, ne-a permis să îi acceptăm pe toți 57 din 17 comune, în program.
| Scopul proiectului
Scopul acestui proiect este de a oferi un context educațional tinerilor din mediul rural pentru a se implica în propriile comunități, făcând acolo o diferență pozitivă, în educația colegilor mai mici. Obiective:
O1. Dezvoltarea abilităților de antreprenoriat social în rândul a 30 de tineri liceeni (lideri de echipe)
O2. Crearea unui context de implicare civică pentru tinerii din 5 cluburi IMPACT
O3. Susținerea implementării a 5 cauze educaționale din mediul rural.
| Aria geografica
Com Pietrari, jud Vîlcea, Valea Seaca, Scobilțeni, Bîrnova, jud Iasi, Capu Corbului, jud Harghita, Bîra, Bicazu Ardelean, Tămăseni, jud Neamț, Slimnic, jud Sibiu, Apahida, jud Cluj, Troianul jud Telelorman, Vărbilău, jud Prahova, Gioseni jud Bacău, Rona de Sus, jud Maramures
| Rezumat
Acest proiect a fost gândit, planificat înainte de pandemie, pentru a încuraja elevii de liceu care provin din mediul rural să inițieze proiecte educaționale în sprijinul comunităților rurale din care provin, dezvoltându-și astfel spiritul civic și antreprenorial(să găsească și soluții și resurse de implementare). Odată cu lockdown-ul național, problema accesului la educație pentru elevii mai mici de la sate s-a acutizat, și a apărut o problemă nouă-liceenii care nu mai aveau activități extrașcolare, nu îi mai puteam aduna în tabăra de pregătire. Am schimbat modul de pregătire a lor(în online) și am putut astfel dubla numărul de liceeni și tripla nr de comunități și de elevi mici beneficiari(am directionat banii pe care i-am fi cheltuit pe tabără de pregătire în finanțare pentru proiectele lor). 57 de liceeni s-au înscris într-un program de 4 saptamani(10 intalniri online a cate 2 ore) în care au trecut printr-un proces de design-thinking pentru a empatiza/defini problema educațională de la ei din sat, idea/genera idei de soluții, prototipa proiectul (chiar si-au facut machete/simulari) si apoi testa/pitchui proiectul către un juriu. Pe lângă programul online, tinerii au avut de rezolvat teme, local, și au avut mentori cu care s-au consultat constant. Proiectele lor au constat în școli de vară pentru elevii mai mici, ateliere de predare digitală pentru profesori, caiete de vacanță cu exerciții, realizare de materiale educaționale folosind imprimanta 3D. 14 echipe au ajuns să pună în practică proiectele lor, ajutând aproape 270 de copii să recupereze din pierderile cauzate de lipsa școlii și 15 profesori să fie mai pregătiți pentru preluarea online. Inițiativa uneia dintre echipe a luat o amploare națională, într-un efort de strângere a 50 de device-uri pentru copii
| Date beneficiari direcţi
57 de elevi de liceu din 23 de localități rurale - https://cutt.ly/JbWNdJW
| Activitati
În 2 iulie am lansat două apeluri de selecție:
- Apel de recutare tineri liceeni care să facă parte din programul EduLab
- Apel de recrutare mentori care să ofere sprijin și ghidare tinerilor din program. Am primit 47 de inscrieri de la: antreprenori, fondatori de ong-uri și companii, bibliotecari, oameni din zona de resurse umane, learning & development, marketing, jurnalism, reprezentanți ai autorităților publice dar și mediul academic- profesori și lectori universitari.
Iulie-August. Timp de 4 săptămâni, tinerii au participat la un program online prin care au trecut printr-un proces de design thinking și și-au dezvoltat idei de antreprenoriat în educație, cu toate componentele sale: servicii/produse, clienți (beneficiari), buget, strategie de marketing, stabilirea cauzei pe care o vor sprijini.
20 August-15 Septembrie. 14 echipe au pus in practică 14 proiecte de antreprenoriat in educatie care au presupus:
- 12 școli de vară- scris, citit, socotit, dezvoltare personală
- Ateliere pentru profesori,
- Caiete de vacanță cu exerciții
- Platformă online cu resurse educaționale
- Aplicații de învățare pentru profi și copii
- Atelier de utilizare a imprimantei 3D pentru realizarea de materiale didactice
| Rezultatele proiectului
57 de elevi de liceu care vin din mediul rural - Au învățat să dezvolte un proiect de antreprenoriat în educație, să contruiască un buget și o strategie de marketing, să realizeze un produs/serviciu de calitate și să aplice valorile și abilitățile exersate în program. Intr-o perioadă de haos in sistemul educational au reusit să aducă valoare si sprijin pentru 256 copii care nu au avut acces la scoala online.
256 elevii din ciclul primar au recuperat materia pierdută în timpul pandemiei, exersând noțiuni de bază la scris, citit, socotit. De asemenea, au învățat să folosească aplicații digitale împreună cu profesorii lor.
15 profesori au fost sprijiniti practic (față in față) să deprindă abilităti de folosire a instrumentelor online cu care pot face predarea online mai atractivă
Tinerii din programul EduLab, nu doar au învățat despre antreprenoriat și și- au ajutat colegii mai mici, ci au devenit model și motor în comunitate. Pentru implementarea proictelor au mobilizat 128 de profesori, directori, preoți, primari, consilieri locali, antreprenori locali, părinți și bunici.
| Bugetul
70265
| Parteneri
VITAS Romania, OTP Bank,
| Website proiect