Participanti & Proiecte
Impreuna pentru copii
|
Organizator: Asociatia Hraniti Copiii |
|
Categorie: Educatie, Invatamant, Cercetare |
Acest proiect raspunde la nevoile beneficiarilor de ordin primar, care au fost identificate in urma sesiunilor de culegere a datelor in legatura cu:
- decalajul de informatii si conostinte la copii si la parinti
- lipsa informatiilor cu privire la drepturile copiilor
- lipsa informatiilor cu privire la drepturile angajatului
- lipsa informatiilor cu privire la autoritatile de stat la care se pot inscrie parintii pentru a primi ajutor
- lipsa informatiei in legatura cu ajutor in obtinerea certificatului de nastere, inscrierea in programul de chirie sau alte acte
- lipsa rechizitelor scolare, a imbracamintii si a materialelor necesare pentru ca un copil sa participe la educatie
- lipsa suplimentului nutritiv
- lipsa lucrurilor de igiena personala si neinformarea de a le folosi
- lipsa unei locuite stabile.
| Scopul proiectului
Prevenirea abandonului scolar, incurajarea si sustinerea copiilor cu rezultate deosebite de a face performanta in domeniul lor de interes;
- Sprijinirea parintilor si a cadrelor didactice in vederea unei mai bune interactiuni cu copiii in procesul instructiv - educativ;
- Promovarea unui sistem complex de servicii pentru mentinerea elevilor in sistemul de educatie prin informarea si educarea familiilor defavorizate social / economic / cultural;
- Activitati de voluntariat impreuna cu angajatii Companiei Philip Morris Romania
- Evitarea marginalizarii
| Aria geografica
Bucuresti, Sector 2
| Rezumat
Programul a avut ca scop facilitarea accesului la educatie a copiilor pentru cresterea performantelor scolare si reducerea decalajului de cunostinte si informatii ca urmare a saraciei.
Familiile au beneficiat de sesiuni de informare in cadrul programului “Scoala parintilor”, asistenta sociala, psihologica, medicala, juridica, consiliere pentru integrare pe piata muncii, inscriere la medicul de familie, interventie de urgenta, ajutor material si financiar pentru depasirea situatiilor de criza.
Implementarea acestui proiect a raspuns la problemele beneficiarilor din medii defavorizate cu instrumente si metode de integrare si de informare a comunitatilor defavorizate pentru imbunatatirea si calitatea vietii din punct de vedere educativ, social, cultural si al competentelor necesare pentru integrarea in piata muncii, intr-un mod legal.
| Date beneficiari
- 61 de copii din medii defavorizate au beneficiat de activitati de educatie formala si non formala, consiliere psihologica, consiliere psihopedagogica// Copii, clasele 0 – VIIII, din doua centre de zi din cartierele Tei si Mosilor sector 2, Bucuresti copii cu varste intre 6 si 14 ani , 33 fete si 28 baieti// 55 familii (69 de parinti) din medii defavorizate au beneficiat de informare cu privire la piata muncii, consiliere psihologica, asistenta sociala si medicala si cursuri de formare profesionala// familii din Bucuresti sector 2, cu domiciliul in cartierele Tei, Floreasca, Mosilor, Obor si Colentina, in dificultate socio-economica si emotionala ( 74% dintre familii sunt cu venituri foarte mici (aproximativ 136 lei/persoana/luna) si 25 % dintre familii sunt cu venituri mici (aproximativ 374lei/persoana/luna)// familii sărace si cu mulţi copii aflate într-o situaţie vulnerabila, de risc ( abandon familial, abandon şcolar, alcoolism, violenta domestica, risc de trafic, persoane cu dizabilităţi, etc.) // 3 refenti de educatie (cu varste cuprinse intre 24 de ani si 65 de ani), 1 psiholog, 1 terapeut ocupational si 1 asistent social au beneficiat de sesiuni de instruire si informare in legatura cu imbuntatirea relatiei elev-scoala, informare in domeniul legislatiei copilului si violentei domestice. // 10 voluntari (cu varste cuprinse intre 17 ani – 54 ani) care au beneficiat de sesiuni de instruire in legatura cu, efectuarea temelor intr-un mod creativ, bune maniere, deprinderi de viata independnta si igiena personala
| Date beneficiari
/
| Activitati
Accesul copiilor la educatie:
- Activitati de educatie non formala-Ateliere de creatie, ateliere de bune maniere, igiena personala si despre deprinderi de viata independenta
- Activitati extracuriculare-vizite la Circul Globus, excursii la Valeni de Munte si la Manastirea Cernica
- Asistenta psihopedagogica a copiiilor cu dificultati de invatare
- Educatie formala – ajutarea copiilor in realizarea temelor
- Consiliere psihologica
Accesul parintilor la educatie prin programul “Scoala Parintilor”:
- Sesiuni de informare cu privire la piata muncii
- Parintii au invatat sa redacteze CV-ul si sa-l trimita catre diversi angajatori
- Temele intalnirilor: Cursuri de formare personale; Locuri de munca vacante, Procesul de planificare a carierei; Modele de planificare a carierei; Prezentarea programului de calificare “Lucrator finisor in constructii” si programul “Competente informatice”; Drepturile persoanelor care beneficiaza gratuit de serviciile de formare personala; Cursuri de formare personala conform art. 63 – 66 din Legea 76 /2002.
- Atelier de lucru cu 20 de parinti si 15 copii identificand cauzele abandonului scolar si dificultatile referentilor educationali in procesul de invatare
- Consiliere si asistenta psihologica
Accesul cadrelor didactice si a voluntarilor la sesiuni de intruire si educatie:
- Sesiuni de informare si instruire pentru referenti de educatie si a voluntarilor in legatura cu drepturile copiilor, modalitati creative de educatie.
| Rezultatele proiectului
- Ameliorarea si imbunatarirea situatiei educationale
o calificative initiale: 19 copii calificative satisfacatoare (S), 25 de copii calificative bune (B),17 copii calificative foarte bune
o calificative finale: 36 de copii calificative bune (B) si 25 de copii calificative foarte bune (FB)
- Copiii au dobandit cunostinte si abilitati noi in cresterea performantei scolare
- Copii au dobandit abilitati si deprinderi de viata independenta
- Copiii si-au insusit diferite tehnici la atelierele de creatie: tehnica decupajului, origami, tehnica servetelului, pictura fapt ce a contribuit la cresterea atentiei
- 25 de copii au fost in excursii: au vizitat Muzeul Natura Vaii Teleajenului, Valea Plopului la Asezamantul Parintelui Tanase, Manastirea Zamfira si Manastirea Cernica
- cresterea increderii in sine si a perseverentei, a competitivitatii si a dorintei de evidentiere pozitiva in cadrul grupului, a gradului de socializare
- 19 copii au depasit dificultatile de invatare (copii cu dificultati de pronuntie si carente din cauza parintilor fara nici o clasa)
- 61 de copiii au inteles normele si regulile scolare si comunitare
- S-au imbunatatit relatiile intre membrii familiei (au invatat sa gestioneze conflictele din familie si au invatat sa-si depaseasca sentimentele de inferioritate)
- S-a redus riscul de abuz si neglijare asupra copilului;
- Parintii au invatat cum sa acceseze resurse din comunitate cu rol in prevenirea marginalizarii si a separarii copilului.
| Bugetul
50000,00
| Parteneri
Compania Philip Morris Romania SRL// DGASPC Sector 2// Hifsverein Nymphenburg e. V. – Germania// SC Advantage Software Factory SRL
| Website proiect
www.hraniticopiii.wordpress.com