close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



StudentFest



| Organizator:
    Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest Timisoara
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    StudentFest vrea săa inspire si sa creeze tinerii care vor sa schimbe ceva in vederea imbunatatirii situatiei artei si culturii din Romania. Impreuna dorim sa sprijinim tinerii artisti care sunt in cautare de evenimente si activitati de calitate care sa le ofere sansa de a invata si de a se exprima.
În acest an considerăm că StudenFest satisface următoarele nevoi ale tinerilor artişti:
1. Nevoia de comunicare si cooperare.
2. Nevoia de contact cu artisti consacrati dar si cu tineri artisti europeni din domeniile studiate.
3. Nevoia unei promovari initiale a reusitelor artistice.
4. Nevoia suplimentarii educatiei formale din scoală cu o forma complementara de educatţie non-formala.


| Scopul proiectului
    Scopul principal al proiectului este crearea unui mediu propice dezvoltarii personale a tinerilor artisti si a unei platforme de educatie non-formală pentru acestia.
Proiectul are în vedere următoarele obiective:
- promovarea a 200 de artişti tineri, dintre care cel puţin 50% din Timişoara;
- asigurarea accesului unui numar de peste 10000 de persoane la peste 40 de evenimente cultural-artistice de calitate.
- crearea unei reţele de promotori locali, naţionali şi internaţionali
- promovarea unei culturi a participării publicului larg la evenimente artistice şi culturale.


StudentFest StudentFest StudentFest

| Aria geografica
    Timisoara

| Rezumat
    Festivalul de arta studenteasca StudentFest a implinit, in 2010, cel de-al 19-lea an de existenta. Acesta s-a desfasurat sub egida "rEvolutie".
In anul 2010, StudentFest a satisfacut o serie de nevoi permanente ale tinerilor artististi: nevoia de contact cu artisti consacrati, nevoia de a-si promova arta si talentul, nevoia de comunicare si cooperare cu actori importanti in domeniul culturi si artelor.
Obiectivele principale ale acestei editii au fost: promovarea a 200 de artististi in spatii acesibile publicului larg timisorean, asigurarea accesului a 10000 de persoane la evenimente cultural-artistice de calitate si crearea unei retele de minim 70 de promoteri locali, nationali si internationali, destinate cresterii potentialului grupurilor de tineri artisti.
Festivalul a fost structurat, la fel ca in anii precedenti, pe mai multe sectiuni, dedicate fiecarei arte,
astfel: Arhitectura, Arte plastice, Film, Fotografie, Literatura, Muzica, Publicitate si Teatru, fiecare sectiune propunand deopotriva evenimente active de tip workshop(cu implicarea participantilor), cat si evenimente precum expozitii, conferinte, spectacole, proiectii de
film sau concerte.
Rezultatele obtinute in urma acestei editii au fost numeroaase, cele mai importante fiind: largirea orizontului artistic si cultural a 12000 de tineri participanti la activitatile proiectului, desfasurate timp de o saptamana; promovarea lucrarilor a aproximativ 240 de artisti din diferite domenii si punerea in contact a acestora cu personalitati importante din domeniul de activitate practicat.


| Date beneficiari
    Responsabilizarea si incurajarea beneficiarului sa se implice in activitatile StudentFest 2010 s-a facut printr-o campanie agresiva de promovare care a avut ca scop sensibilizarea tinerilor la tema, scopul si obiectivele studentfest rEvolutie.

| Rezultatele proiectului
    Prin organizarea unor ediţii successive ale StudentFest, apare o lărgire a orizonturilor tinerilor, care ajung în contact vreme de o saptămână în fiecare an cu arta de calitate. In 2010, tinerii au fost încurajaţi să evolueze printr-o revoluţie a artei ce rememorează trecutul şi încurajează viitorul.
De asemenea, StudentFest a contribuit la întărirea rolului educaţiei non-formale în formarea tinerilor artişti, precum şi la acceptarea importanţei şi utilităţii educaţiei non-formale de către reprezentanţi ai mediului academic implicat în arte si cultură.
Un alt efect pe termen lung al StudentFestului, este accesul crescut la cultură al populaţiei municipiului Timisoara. Astfel, în fiecare primăvară, cetăţenii Timişoarei beneficiază de o serie de evenimente cultural-artistice de calitate, plasate în locaţii accesibile care le confera o vizibilitate ridicată.
Rezultatele StudentFest s-au multiplicat în mediile participantilor şi totodată s-au concretizat la nivelul unor evenimente ulterioare, care sunt inspirate de modelul StudentFest şi implementate prin adaptare la grupurile ţintă vizate, în multe centre universitare din România – festivalurile de arhitectura de la Cluj şi Constanţa care urmează modelul secţiunii de Arhitectură din cadrul StudentFest 2000, festivaluri de teatru, cenacluri literare şi publicaţii ce apar în urma secţiunii de Literatură.
Numărul de proiecte derulate de artiştii care participă la StudentFest a crescut ca urmare a iniţierii unor proiecte împreună cu alţi participanţi StudentFest sau pornind de la atelierele de lucru din festival.


| Bugetul proiectului (in RON)
    110178

| Parteneri
    ANOSR, UVT, OSUBB, Raiffeisen Bank

| Website-ul proiectului
    www.studentfest.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes