Participanti & Proiecte
Social Gym
|
Organizator: Asociatia Centrul de Resurse pentru Cetatenie Activa |
|
Categorie: Dezvoltare economica si sociala |
Dezvoltarea unui SES in domeniul fitness-ului a pornit de la ideea de a duce conceptul de economie sociala dincolo de domeniile clasice (SES-uri mestesugaresti) si de a incuraja incadrarea persoanelor din medii defavorizate in activitati clasice de business. Astfel, Social Gym este un SES competitiv care actioneaza pe piata ca un prestator de servicii din economia clasica, avand insa 3 directii de actiune sociala pe care le manifesta concomitent: angajati vulnerabili; reinvestirea profitului in sustenabilitatea clubului si in alte programe sociale si programe dedicate de CSR in randul companiilor.
| Scopul proiectului
Pe langa integrarea pe piata muncii, un alt obiectiv este acela de a promova principiul responsabilitatii sociale prin dezvoltarea unei comunitati active formata din practicanti ai sportului si companii care sa sustina cauze/proiecte sociale prin programul “Doneaza Timp” si campania Time Raising. Oferind angajatilor posibilitatea de a urma un program de sport personalizat, compania partenera va putea derula (in acelasi buget) si un program de CSR cu implicatii pe 3 paliere: preocuparea pentru sanatatea angajatilor; sprijinirea persoanelor vulerabile; investitia in alte proiecte sociale.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Social Gym este rezultatul unui parteneriat intre 2 SES al carui principal scop este acela de a crea noi locuri de munca pentru integrarea persoanelor din categorii considerate vulnerabile pe piata muncii si a dezvoltarii unor programe de sport care sa contribuie la un stil de viata activ si sanatos. Ideea proiectului a pornit de la nevoia de a creste gradul de acceptare a acestor persoane si reducerea discriminarii prin demonstrarea faptului ca persoanele vulnerabile pot fi incadrate si in SES cu obiecte de activitate clasice si nu numai in domenii mestesugaresti – domeniu care este in mod traditional ales in cadrul unui SES. Un alt obiectiv este acela de a incuraja corporatiile din Romania sa ofere angatilor acces la programe de sport deruland in acelasi timp – cu acelasi buget – si un program de responsabilitate sociala. Astfel, printre activitatile derulate se numara: formarea profesionala a persoanelor provenite din medii defavorizate (receptionist, instructor de aerobic si fitness, maseur) pentru 6 persoane de etnie roma si 8 femei vulnerabile; activitati de promovare (clase deschise; campanii promotionale; seminarii; evenimente cu caracter social; parteneriate media; parteneriate cu scoli de fitness; participari la targuri dedicate SES-urilor, dar si cele de profil); promovarea principiului responsabilitatii sociale (afisarea de mesaje ecologice; folosirea materialelor reciclate; promovarea produselor romanesti si a celor ale unor alte SES-uri). Printre rezultatele obtinute, enumeram: 22 persoane angajate din care 14 din medii defavorizate; x abonati; 2 participari targuri/conventii; 10 evenimente; 2 concursuri de tip maraton; dezvoltarea de programe sociale (Programul "Doneaza Timp" si Campania Time Raising) si a unui program de RS dedicat companiilor.
| Date beneficiari
In cadrul clubului au fost angajate 22 de persoane din care 14 sunt incadrate in categorii considerate vulnerabile: 6 persoane de etnie roma si 8 femei vulnerabile. Clubul Social Gym se adreseaza urmatoarelor tipologii de clienti: persoane fizice cu varsta intre 18 si 50 de ani; persoane cu probleme de sanatate pentru care sportul este o necessitate sau un adjuvant in cadrul tratamentului medicamentos; persoane cu probleme de greutate, cu obiective precise legate de practicarea unei activitati sportive. Astfel, lunar exista o medie de 150 de membri activi la care se adauga clientii 7card (aproximativ 200 de clienti lunar) si participantii la evenimente.
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecti ai activitatii Social Gym sunt cei 180 de copii (Casa Cristina, Casa Alexandra, Ferma pentru copii – judetul Prahova – si apartamentele sociale din Rosiorii de Vede) care au primit donatii de Craciun ca parte a premiilor oferite in cadrul celor 2 maratoane de concursuri de forta si spinning organizate in luna decembrie 2015.
| Activitati
Una dintre principalele activitati a fost dezvoltarea competentelor profesionale pentru a asigura productivitatea si sustenabilitatea SES, urmand cele de promovare odata cu lansarea clubului: eveniment de lansare; clase deschise pentru promovarea clase de grup; campanii promotionale; evenimente cu caracter social (strangere de fonduri); maraton de concursuri; parteneriate cu mass media si scoli de fitness; participarea la targurile dedicate SES (Impact Fair), dar si la cele de profil (Conventia Internationala de Fitness; Maratonul Caloriilor Arse). Activitatile au urmarit si promovarea principiului responsabilitatii sociale si a dezvoltarii unui comportament responsabil: afisarea de mesaje ecologice in vestiare si in salile de aerobic (privind reciclarea hartiei, reducerea consumului de apa si a energiei electrice); folosirea materialelor reciclate in productia tag-urilor pentru cheile vestiarelor si a vopselurilor ecologice. O alta miza a clubului este aceea de a sustine economia romaneasca si sectorul economiei sociale prin promovarea in randul membrilor sai a produselor ecologice si/sau romanesti: produse romanesti (Gerovital - pentru serviciile de masaj) achizitionarea de produse realizate de alte structuri de economie sociala pentru oferirea lor drept premii/donatii in cadrul concursurilor organizate in cadrul clubului (au fost organizate 2 concursuri de tip maraton in cadrul carora o parte din premii au constat in donatii catre asociatia "Hai sa ajutam!" ).
| Rezultatele proiectului
In cadrul proiectului au fost create 22 locuri de munca, dintre care 14 sunt pentru persoanele din categorii considerate vulnerabile (persoane rome si femei vulnerabile). Pentru dezvoltarea competentelor necesare tipului de business, acestea au urmat urmatoarele cursuri: cursuri de vanzari, instructor de fitness, instructor de aerobic. Efectele pozitive generate pe termen lung de implementarea proiectului sunt: sustenabilitatea locurilor de munca create in cadrul SES; dezvoltarea economiei locale; cresterea increderii in sine a persoanelor vulnerabile angajate si a gradului de acceptare a acestora la angajare; scaderea disciminarii prin prezentare de exemple de bune practici si dovedirea angajatorilor a faptului ca persoanele vulnerabile pot fi incadrate in business-uri clasice. In acelasi timp, proiectul a avut ca rezultat responsabilizarea si implicarea activa a consumatorilor de sport prin sustinerea cauzelor sociale promovate prin intermediul diferitelor evenimente organizate (Colectiv Ride, Back to School, maraton de concursuri pentru donatii de Craciun), dar si parteneriatul cu PC Garage pentru promovarea programelor de sport dedicate angajatilor (10 angajati inclusi in program), fiind in acelasi timp si un program de CSR.
7 evenimente de sport si nutritie; 2 zile de clase deschise; 2 evenimente pentru strangere de fonduri (rechizite, fonduri pentru Crucea Rosie – cazul Colectiv), 2 concursuri;
| Bugetul
1589345
| Parteneri
Asociatia Centrul de Resurse pentru Cetatenie Activa si Asociatia pentru Inovare Sociala.
| Website proiect
www.socialgym.ro