Participanti & Proiecte
Mobilizam excelenta!
|
Organizator: Fundatia Comunitara Bucuresti |
|
Categorie: Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala |
Porsche Romania si-a dorit sa iasa din zona reactiva a responsabilitatii sociale si sa joace un rol activ in dezvoltarea comunitatilor locale, cu investitii structurate, pe termen lung. Alegerea directiilor de finantare din cadrul programului Mobilizam Excelenta s-a facut in acord cu valorile companiei, dar si pentru a sustine dezvoltarea unor domenii care pot imbunatati viata la oras, neexploatate indeajuns nici de institutii publice, nici de alte companii.
Pentru punerea in practica a strategiei sale de CSR, Porsche Romania a ales sa lucreze cu Fundatia Comunitara Bucuresti, pentru ca FCB cunoaste nevoile din comunitate, ofera un proces transparent pe tot parcursul derularii programului si pentru capacitatea masurarii impactului investitiei, prin metoda Social Return of Investment.
| Scopul proiectului
Programul de implicare in comunitate a fost structurat astfel incat sa reflecte valorile si principiile companiei si urmareste dezvoltarea comunitatilor locale din Bucuresti si judetul Ilfov, prin investitii pe termen lung, sub forma de finantari pentru proiecte de design urban si eco-inovatie, precum si î oferirea de burse pentru excelenta in arta si sport.
| Aria geografica
Bucuresti/ Ilfov
| Rezumat
Una dintre cele mai mari 50 de companii din Romania, Porsche Romania si-a propus in 2015 sa sprijine, pe termen lung, proiecte necesare comunitatii, in acord cu valorile si principiile companiei. Impreuna cu Fundatia Comunitara Bucuresti, a dezvoltat Mobilizam Excelenta, primul program de responsabilitate sociala al companiei.
Porsche Romania sustine excelenta in inovatie si design; in programul de responsabilitate sociala, compania investeste in proiecte si oameni cu aceleasi valori si principii. Programul Mobilizam Excelenta finanteaza proiecte si ofera burse in trei directii: Design urban, Eco-inovatie si Excelenta in educatie.
Strategia a fost validata cu o parte din stakeholderi – clienti si parteneri, angajati, management. Impactul programului va fi masurat cu ajutorul Social Return on Investment, o metodologie recunoscuta la nivel international, care masoara valoarea economica, sociala sau de mediu generata si/sau degradata de o organizatie sau un proiect.
Dincolo de strategie, la finalul programului vedem in comunitate:
La firul ierbii, o fosta hala transformata intr-un spatiu public de interactiune pentru comunitate.
7 statii autonome de service gratuit pentru biciclete in spatii publice.
O gradina verde pe acoperisul Centrului de Instruire si Consiliere ”Green Mogo”.
Spatiul Intrarea Violoncelului transformat in makerspace deschis pe tot parcursul anului, pe un model de container extensibil sustenabil, patentat.
Remorca de activare - o structura-suport folosita ca scoala practica de generare de spatiu comunitar, de un grup interdisciplinar de studenti.
Un model de valorificare a deseurilor auto, dezvoltat de studenti de la mai multe facultati tehnice.
14 campioni juniori, intre 10-18 ani, continua sa faca performanta in sport si arta.
| Date beneficiari
5 ONG-uri, un grup de initiativa, 14 copii si tineri din Bucuresti/ Ilfov
| Date beneficiari
comunitatile locale din Bucuresti/ Ilfov.
| Activitati
• designul programului de implicare in comunitate in concordanta cu valorile Porsche Romania
• validarea directiilor strategice de finantare impreuna cu parte din stakeholderii companiei
• lansarea apelului de propuneri pentru finantare si aplicatii pentru bursieri
• comunicarea domeniilor de finantare la nivelul grupurilor-tinta (comunitati profesionale, organizatii, scoli si licee bucurestene) si online
• verificarea eligibilitatii propunerilor de proiecte si aplicantilor
• jurizarea, cu ajutorul unui juriu independent de profesionisti din fiecare domeniu, a propunerilor de proiecte primite si a aplicatiilor pentru burse
• selectia si contractarea proiectelor si a bursierilor
• organizarea si desfasurarea unei campanii de vot public, online, pentru o finantare suplimentara de 10.000 de lei pe fiecare directie de finantare
• monitorizarea si evaluarea implementarii proiectelor si burselor (in desfasurare)
• adaptarea programului pentru lansarea celei de-a doua editii - include continuare sprijinirii financiare, in afara competitiei de proiecte, a 2-3 proiecte si 1-3 bursieri din prima editie a programului
• comunicarea povestilor proiectelor intr-un material dedicat realizat in parteneriat cu Revista DoR (in desfasurare)
• evaluarea impactului finantarilor acordate prin metoda Social Return on Investment (in mai/iunie 2016)
| Rezultatele proiectului
La firul ierbii, o fosta hala transformata intr-un spatiu public de interactiune pentru comunitate.
7 statii autonome de service gratuit pentru biciclete in spatii publice.
O gradina verde pe acoperisul Centrului de Instruire si Consiliere ”Green Mogo”.
Spatiul Intrarea Violoncelului transformat in makerspace deschis pe tot parcursul anului, pe un model de container extensibil sustenabil, patentat.
Remorca de activare - o structura-suport folosita ca scoala practica de generare de spatiu comunitar, de un grup interdisciplinar de studenti.
Un model de valorificare a deseurilor auto, dezvoltat de studenti de la mai multe facultati tehnice.
14 campioni juniori, intre 10-18 ani, continua sa faca performanta in sport si arta.
Oamenii implicati in proiecte au inceput sa colaboreze pe idei comune si astfel proiectele se dezvolta organic.
Proiectele finantate sunt inca in curs de implementare, ca si perioada de acordare a burselor pentru performanta sportive si artistica, asa incat rezultatele proiectului vor fi evaluate dupa luna mai 2016.
| Argument
N/A
| Bugetul
503000
| Parteneri
Fundatia Comunitara Bucuresti, Porsche Romania
| Website proiect
www.mobilizamexcelenta.ro