close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Ora de Carieră



| Organizator:
    Fundatia LEADERS
| Categorie:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    Una dintre primele priorități declarate ale Ministerului Educației în ultimii ani este “dezvoltarea activităților de consiliere și orientare profesională;” (conform cdep.ro). Totuși legislația prevede faptul că unui psiholog școlar îi este alocat un număr de 800 de elevi.

În fiecare zi, indiferent de natura jobului tău ești martorul unei mari tranziții. Până în anul 2030, potrivit unui raport recent al Institutului Global McKinsey, Jobs lost, jobs gained: aproximativ 14% din forța de muncă globală va suferi schimbări generate de digitalizare, automatizare și inteligența artificială. Tipurile de competențe pe care companiile le solicită se vor schimba iar acest proces de reskilling va avea o importanță foarte mare.

Proiectul vine ca un suport pentru tinerii aflați în sistemul preuniversitar în vederea alegerii domeniului potrivit.


| Scopul proiectului
    Sprijinirea elevilor de liceu în identificarea celei mai potrivite direcții de carieră și realizarea planului de acțiune pentru atingerea acestui scop.

Obiectiv 1 - Identificarea a 2-3 direcții de carieră pentru fiecare beneficiar, potrivite în funcție de tipologiile de personalitate (conform teoriei dezvoltate de Holland) a acestora.

Obiectiv 2 – Facilitarea contextului în care beneficiarii să interacționeze cu profesioniști din domeniile lor de interes.


Ora de Carieră Ora de Carieră Ora de Carieră

| Aria geografica
    Edițiile online ale proiectului au avut beneficiari din toată țara.

| Rezumat
    Zi de zi suntem martorii schimbărilor ce se produc în piața muncii, indiferent de natura jobului, datorită procesului accelerat de digitalizare, automatizare și dezvoltarea inteligenței artificiale. Astfel, competențele și cunoștințele necesare pentru a activa într-un anumit domeniu sunt și ele actualizate concomitent cu aceste schimbări.

Ajuns în anul 2022 la 49 de ediții și peste 2.000 de beneficiari din toată țara, Ora de Carieră a pornit de la necesitatea existenței unui program special conceput pentru a veni în ajutorul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 și 19 ani, aflați în sistemul de învățământ preuniversitar - liceeni dezorientați profesional sau care doresc să confirme alegerea făcută cu privire la domeniul pe care îl vor studia, dar proactivi, dornici să se dezvolte personal și să se implice în comunitățile din care fac parte.

Proiectul Ora de Carieră cuprinde 2 ateliere ce își propun să faciliteze procesul decizional în alegerea celui mai potrivit loc de muncă în funcție de competențe și studii; respectiv orientarea vocațională, prin interpretarea rezultatelor unui instrument psihometric oferit de Great People Inside și printr-un eveniment inspirațional de tip „Bibliotecă Vie”, în cadrul căruia elevii au oportunitatea să discute cu specialiști din domeniile lor de interes.

Proiectul se poate implementa atât în format online, cu grupe de 45 de beneficiari din orice comunitate din România, dar și în format fizic cu 30 de beneficiari dintr-o comunitate sau dintr-un liceu.

- Număr înscrieri: 2.595
- Număr de participanți: 2.050
- Comunități impactate: 150+
- Licee partenere: 50+
- Zile de training: 143
- Ore de training: 429
- Număr invitați în Biblioteca Vie: 130


| Date beneficiari direcţi
    - 45 de elevi de liceu din orice comunitate din România, la edițiile online
- 30 de elevi de liceu dintr-o comunitate sau liceu, la edițiile în format fizic


| Activitati
    Implementarea fiecărei ediții de Ora de Carieră (care durează 3 zile) implică următoarele activități:
1. Realizarea timeline-ului
2. Realizarea și/sau actualizarea site-ului - leaders.ro/oradecariera
3. Contactarea partenerilor
4. Realizarea planului de comunicare
5. Realizarea materialelor de comunicare
6. Realizarea caravanelor de prezentare a proiectului
7. Contactarea și confirmarea sălilor de training (dacă este fizic) și realizarea și transmiterea informațiilor de conectare pe platforma Zoom (dacă este online)
8. Confirmarea trainerului ediției
9. Realizarea selecției tinerilor ce vor beneficia de proiect
10. Implementarea proiectului - Primele două zile din program sunt traininguri ce vizează înțelegerea procesului decizional în alegerea unei cariere, abordarea erorilor de gândire și cum acestea ne pot influența alegerea carierei, înțelegerea diferenței dintre hobby, job, vocație și carieră, introspecția sau cunoașterea personală pe metodologia ce știu, cum sunt și ce pot. Tot în primele două zile tinerii completează chestionarul vocațional oferit de Great People Inside (bazat pe teoria lui Holland), ce analizează tipologia de personalitate a tinerilor. În ultima zi de proiect, respectiv la Biblioteca Vie tinerii au oportunitatea să discute cu specialiști din diferite domenii de activitate, ce le răspund la întrebări și curiozități despre parcursul lor personal și profesional
11. Colectarea feedback-ului
12. Trimiterea diplomelor de participare
13. Realizare raport


| Rezultatele proiectului
    Proiectul implică în mod direct 45 de elevi de liceu în fiecare ediție online și 30 în fiecare ediție fizică. Pentru o evaluare complexă a impactului generat în rândul participanților, avem în vedere următoarele criterii definitorii: rezultate calitative și cantitative, sustenabilitate și echitate.

Rezultate calitative și cantitative: prin intermediul chestionarelor completate, la finalul proiectului, monitorizăm și evaluăm modul în care sunt dezvoltate competențe precum: autocunoaștere, identificarea și conștientizarea propriilor valori, luarea deciziilor și conștientizarea impactului deciziilor asupra viitorului. De asemenea urmărim câți dintre participanții în proiect își vor alege studiile universitare conform cu rezultatele sesiunii de consiliere vocațională.

Sustenabilitate: oferim un cadru pentru dezvoltarea de competențe cu efecte pe termen lung. Astfel, dacă toți cei 45 de elevi/ediție vor lua decizii informate și echilibrate pentru viitorul lor, în concordanță cu nevoile lor și cu evoluția pieței muncii, efectele se vor simți atât la nivel micro (în familiile și comunitatea acestor tineri), cât și macro (în viitoarele universități pe care le vor urma și viitoarele locuri de muncă pe care le vor ocupa).

Echitate: proiectul asigură acces tinerilor indiferent de situația materială de acasă, fiind un program dezvoltat gratuit, pe bază de motivație și selecție. Orice tânăr participant în proiect are oportunitatea să-și adreseze o nevoie reală și presantă, mai ales în contextul actual.


| Bugetul
    497310 LEI

| Parteneri
    Consiliile Județene ale Elevilor, Interact, Consiliul Național al Elevilor, Great People Inside, Inspectoratul Școlar Județean Alba, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, Inspectoratul Școlar Județean Iași, Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Inspectoratul Școlar Județean Buzău, Inspectoratul Școlar Județean Brașov, Inspectoratul Școlar Județean Vaslui, Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor

| Despre organizator
    Fundația LEADERS formează și sprijină oamenii care au valorile necesare pentru a deveni liderii responsabili. Misiunea noastră este să le declanșăm potențialul și să formăm lideri români vizionari, responsabili, curajoși. Am început această misiune în urmă cu 23 de ani prin implementarea de programe în peste 50 de orașe din România care lucrează cu peste 35.000 de participanți până acum în proiecte de leadership care se adresează generațiilor tinere de liceeni, studenți, tineri profesioniști.

| Website proiect
    https://leaders.ro/oradecariera/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->