Participanti & Proiecte
The Duke of Edinburgh's International Award Romania
|
Organizator: Fundatia The Duke of Edinburgh's International Award |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
In experineta programului am observant ca tinerii nu se tem de viitor si isi urmeaza visele, identifica semnificatie in a-si dezvolta propriile proiecte siiau initiativa in actul decisional atat in viata personala cat si in societate.
In acest sens, un rol foarte important il au adultii implicati in program, profesori din licee şi universităţi, lucrători de tineret, ca mentori si lideri Award ai tinerilor. Ei devin un model pentru tineri. In Romania exista foarte multi adulti lideri Award cu experienta, care au rezultate spectaculoase in domeniile lor de activitate, care aduc un plus de valoare mediului in care traiesc, fie prin rezultatele lor remarcabile, sau prin initiativele lor care fac lumea mai functionala.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului este de a aduce o reală contribuție prin programul Award dezvoltării personale a tinerilor si de a recunoaste si recompensa rezultatele deosebite ale profesorilor si lucratorilor de tineret. Proiectul va face parte din programul Award, dar va aduce un element nou.
Obiective:
Implicarea profesorilor din licee si universitati si lucratorilor de tineret din mediul public si privat, business, universitar si societatea civila, ai caror reprezentanti au fost incurajati sa lucreze impreuna pentru beneficiari.
O mobilizare mai largă a comunității, dincolo de echipa de proiect.
| Aria geografica
Proiect cu acoperire nationala
| Rezumat
The Duke of Edinburgh’s International Award este liderul mondial al programelor de dezvoltare personală pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani. Indiferent de mediul de provenienţă, contextul economic sau social al tânărului, programul îi imbunătăţeşte acestuia viaţa şi îi oferă şansa de a participa activ la dezvoltarea lui personală și la identificarea resurselor proprii în dezvoltarea lui.
Proiectul a apărut pe baza nevoii identificate a unui program echilibrat și voluntar de activități, care să îi ajute în dezvoltarea personală și să le ofere o direcție în perioada de tranziție de la adolescență la maturitate. Astfel, ca să putem oferi tinerilor șansa de a se dezvolta și de a-și depăși propriile limite, obiectivul nostru este să implementăm programul Award în cât mai multe şcoli, organizaţii sau alte instituţii din întreaga ţară.
Rezultatele proiectului se vor reflecta direct din experientele tinerilor si implicarea adultilor in programul Award:
Reusite scolare - cresterea prezentei tinerilor la orele de curs,a dedicarii studiului si ridicarea nivelului de reusita scolara.
Cresterea angajabilitătii - programul Award cultiva abilitati precum leadership,lucru in echipa si colaborare, flexibilitate, rezvolvare de probleme, negociere si influentare, comunicare, care nu doar face apel la angajatori,
Incluziune sociala si diferente - fiind incluziv cu toti tinerii, indiferent de mediul lor de provenienta,economic etnie sau religie, Award-ul ofera un cadru in care cu totii sa devina implicati, sa cunoasca noi persoane si experientele de viata ale acestora, dezvoltand noi abilitati, construind stima de sine si spargand barierele sociale si stereotipurile create. Tinerii finalizatori devin nu doar mai constienti de diferentele dintre oameni, ci si le accepta.
| Date beneficiari
1. Tineri - 3000 de tineri inscrisi in program, indiferent de mediul de provenienţă, contextul economic sau social al tânărulu (tineri din centrele de reeducare şi penitenciare, tineri cu dizabilităţi sau boli cronice, tineri dezavantajaţi de etnie maghiară sau rroma, precum şi tineri angajaţi care doresc să se implice în dezvoltarea tinerilor adolescenti) • Dezvoltarea abilităților și atitudinilor care îi vor ajuta în viața personală și profesională, • Dezvoltarea unui set de abilităţi şi competenţe, încredere și voință pentru a face voluntariat în societatea locală și a interacționa cu noi oameni, • Prin obținerea certificatului de recunoaştere Award, vor fi recunoscuți public pentru prima dată pentru implicarea lor și îi vor ajuta în procesul de definire a planurilor, acțiunilor, găsirii unui loc de muncă sau înscrierii la universitate.
| Date beneficiari
2. Adulți - peste 800 de adulţi implicaţi în mentorarea tinerilor (mentorii, profesorii, liderii, lucrătorii de tineret) • Dezvoltarea abilităților și atitudinilor care vor ajuta adulții în viața lor personală și profesională, precum și în lucrul pentru dezvoltarea tinerilor pe care îi mentorează, • Inspirând tinerii prin exemplul personal sau al altor colegi care au avut experiențe similare, din țară sau din străinătate, • Dezvoltarea unui set de comtetenţe și dorința de a face voluntariat în comunitatea locală, • Prin certificare, vor fi recunoscuți public pentru prima dată pentru implicarea lor și îi vor ajuta în procesul de definire a acțiunilor lor viitoare. 3. Pentru comunitatea locală • Comunitățile în care se va acorda certificatul de recunoaştere, zone în care programele de voluntariat și de tineret reprezintă oportunități atât pentru tineri cât şi pentru adulţi. Programul va încuraja atât adulții cât și tinerii să ia măsuri, să aibă inițiativă și să dezvolte proiecte în comunitatea din care fac parte, • La nivel macro, programul contribuie la educarea populației pentru a fi mai atentă la resursele pe care le reprezintă tinerii și la conștientizarea modului în care adulții, ca resurse umane, pot fi implicaţi în dezvoltarea lor. Astfel, se poate vedea implicarea adultilor si rezultatele exceptionale ale tinerilor in domenii variate, comunitatile din care tinerii au facut parte, fiind promovati la nivel local si national, un plus de vizibilitate, largind astfel si activitatea sustinuta de adultii implicati, prin recunoasterea tinerilor.
| Activitati
Orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani poate parcurge programul The Duke of Edinburgh’s International Award.
Proiectul se va desfăşura la nivel naţional în decursul unui an de zile.
Ca activtati vor fi prezentarea programului Award tinerilor si organizatiilor, scolilor si universitatilor, precum si organizarea de cursuri si workshopuri de formare lideri si Instructori Award.
Cu sprijinul Liderilor Award (profesori de liceu/lucrători de tineret), participanţii îşi aleg activităţi şi îşi stabilesc obiective de dezvoltare personala.fixat pe particularitatile acestuia in sectiunile programului Award: voluntariat, abilitati personale, activitati fizice si sectiunea aventura.
Oferirea cadrului si a materialelor neccesare derularii programului Award, lideri si instructori Award voluntari.
Pregatirea Sectiunii de Aventura prin oferirea unor sesiuni de pregatire: cursuri de prim ajutor, orientare harta si busola, echipament montan, montare cort, tehnici de supravietuire, managementul ehipei, planificare traseu.
Fiecare nivel este progresiv și cere mai multă implicare de timp şi dedicare din partea participanţilor: • Bronz 3–6 luni • Argint 6–12 luni • Aur 12-18 luni, timp in care adultii se implica voluntar in coordonarea, ghidarea, oferirea de sprijin tinerilor, acceptarea alegerile activităților lor și încheierea activităților.
Este unul din singurele proiecte la nivel national, care are ca obiectiv recunoasterea meritelor particpantilor si voluntarilor.
| Rezultatele proiectului
Proiectul a adus cu sine beneficii variate pentru adultii si tinerii care au fost implicati: au avut oportunitatea de a fi recunoscuti in cadrul unor ceremonii de premiere la nivel local sau regional, ceea ce le-a dat incredere si i-a facut sa fie mai siguri pe propriile forte.
La nivel macro, proiectul contribuie la educarea populatiei in a fi mai atenta la resursa pe care tinerii o reprezinta si constientizarea cu privire la cum poate fi utilizata aceasta resursa umana.
In randul adultilor, efectul general a fost de impulsionare si motivare de a continua initiativele si demersurile pornite. Simtindu-se valorificati, au capatat un sens al utilitatii si aprecierii, iar apreiind rezultatele exceptionale din toate categoriile, ne-a adus cu un pas mai aproape de dezvoltarea unei standardizari a recunoasterii educatiei non-formale.
In acelasi timp tinerii au fost de parere ca proiectul ii motiveaza sa se implice si sa isi ridice standardele personale, sa exceleze in domeniile in care activeaza.
Colaborarea dintre parteneri a fost de asemenea constructiva, ingloband toate tipurile de institutii si constituind un exemplu de bune practici pentru eventualele colaborari viitoare.
O mobilizare mai largă a comunității, dincolo de echipa de proiect direct implicată în realizarea activităților, care valorizează participarea activă a tinerilor şi adulţilor implicaţi în activităţile din comunitate, pe toată perioada de derulare a proiectului.
Creșterea implicării în activitățile de voluntariat și comunitate, participarea adulților și a tinerilor la viața socială din comunitate.
| Bugetul
315000
| Parteneri
Fundatia The Duke of Edinburgh’s International Award Romania, Transylvania College, Universitatea Romano-Americana, International British School of Bucharest, International School of Bucharest, Clubul Eco Turistic Gheorghe Iacomi Piatra Neamt, Colegiul National de Informatica Grigore Moisil Brasov, Club Montan Carpamont, Colegiul National
| Website proiect
www.dofe.ro