Participanti & Proiecte
Ia-ma de mana! Arata ca iti pasa!
|
Organizator: Federatia UNOPA (Uniunea Nationala a Organizatiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA) |
|
Categorie: Servicii de asistenta sociala |
In Romania problematica HIV/SIDA este diferita de cea din alte tari: aproximativ 65% dintre romanii afectati de HIV/ SIDA au devenit seropozitivi fara vina lor, in copilarie, prin infectii contactate in sistemul sanitar in perioada’88-‘90.
Mai mult decat atat HIV/SIDA ii afecteaza in special pe tineri: 1 roman din 2 care traieste cu aceasta maladie are cel mult 24 de ani, potrivit statisticilor (INBI "Prof. Dr. Matei Balş").
Astazi persoanele seropozitive din Romania se gandesc in primul rand la tratamentul necesar. Intreruperile repetate ale accesului la tratament din ultimii ani au umplut de ingrijorare persoanele seropozitive.
Pe de alta parte discriminarea celor din jur reprezinta, in general, unul din motivele care ii determina pe tinerii seropozitivi sa renunte la tratament, la lupta pentru viata.
| Scopul proiectului
Scop:Imbunatatirea calitatii vietii persoanelor seropozitive din Romania
Ob1:Sustinerea tinerilor infectati de peste 20 de ani cu HIV, pentru a continua lupta cu virusul si cu efectele lui.
O2. Atragerea suportului comunitatii pentru persoanele seropozitive
Ob3 Constientizarea autoritatilor asupra rolului pe care il au in asigurarea tratamentului pentru persoanele seropozitive.
Ob4 Oferirea informatiilor ce tin de prevenirea infectarii cu virusul HIV pentru 15000 de persoane
Ob5 Sensibilizarea a peste 15000 de persoane cu privire la situatia persoanelor seropozitive din Romania
| Aria geografica
Arad, Bacau, Barlad, Bucuresti, Botosani, Braila, Constanta, Falticeni, Giurgiu, Mangalia, Medias, Petrila, Ploiesti, Piatra Neamt, Resita, Targu Mures, Timisoara, Vaslui
| Rezumat
UNOPA a derulat cu ocazia zilei de 1 Decembrie, Ziua Mondiala de lupta impotriva HIV/SIDA, campania de informare, educare si sensibilizare a comunitatii „Ia-ma de mana! Arata ca iti pasa!". Campania s-a desfasurat in perioada noiembrie – decembrie 2011, atat la nivel central (Bucuresti) cat si la nivel local (15 judete ale tarii), prin intermediul asociatiilor calaboratoare UNOPA.
LA NIVEL CENTRAL campania a cuprins:
• Campania online „Ia-ma de mana! Arata ca iti pasa!". Aceasta initiativa, derulata pana la mijlocul lunii decembrie, si-a propus sa stranga cat mai multe sustineri din partea oamenilor, pentru a le arata tinerilor seropozitivi ca merita sa lupte pentru viata lor. In acest sens a fost creat un site special www.iamademana.ro unde orice persoana isi putea arata sustinerea printr-un simplu clik sau postand un mesaj de sustinere si isi putea verifica cunostintele despre HIV/SIDA prin intermediul instrumentelor concepute.
• Funda Umana- Un eveniment traditional pentru sectorul HIV/SIDA prin care se exprima solidaritatea fata de persoanele seropozitive si se comemoreaza victimele acestei maladii
LA NIVEL LOCAL campania a cuprins
• 20 campanii de informare si educare in comunitate, pentru combaterea stigmatizarii si discriminarii persoanelor seropozitive prin distribuire de pliante informative, prezervative si mesaje de prevenire
• 20 de mese rotunde cu participarea autoritatilor locale si a mass mediei.
| Date beneficiari
Beneficiarii proiectului, tineri cu varste intre 16 si 25 de ani,au fost incurajati sa posteze mesaje pe site-ul campaniei (www.iamademana.ro).
O parte din beneficiarii indirecti (persoane seropozitive)sunt voluntari UNOPA de multi ani si se implica in organizarea campaniilor de 1 Decembrie (Ziua Internationala de lupta impotriva HIV/SIDA). In 2011 voluntarii UNOPA au fost implicati in organizarea Fundei Umane, iar la nivel local s-au implicat in campaniile de informare stradala de prevenire HIV/SIDA prin distribuire de mesaje de prevenire, materiale informative si prezervative.
| Rezultatele proiectului
18 bloggeri s-au implicat in campanie si au vorbit despre lupta pe care o duc tinerii pacienti cu virusul si cu discriminarea celor din jur. In Social Media au aparut:
- 20 de articole ample, cu unghiuri de abordare diferite, in functie de specificul blogului
- badge-uri cu mesajul campaniei pe 10 bloguri
- peste 50 de tweet-uri si share-uri pe paginile de Facebook ale bloggerilor continand mesaje de call-to-action.
Jurnalisti din intreaga tara au transmis mesajul campaniei catre cititori, generand:
- 12 articole presa scrisa centrala si locala
- 6 aparitii TV (stiri + emisiuni) si 14 difuzari radio (stiri + emisiuni)
- 91 aparitii presa online (agentii de stiri, versiune online ziare nationale + locale, presa online medicala)
Pe site-ul campaniei www.iamademana.ro:
- 2.300 sustineri si peste 300 mesaje de sustinere
- peste 80 share-uri pe Twitter si 1.000 de share-uri pe Facebook
20 de campanii locale organizate de asociatii ale persoanelor seropozitive cuprinzand:
- 20 de mese rotunde
- 20 de campanii locale de prevenire HIV/SIDA
Campaniile locale s-au reflectat in 26 de articole in presa locala
Flash Mob: 50 de oameni si-au dat mainile in Piata Unirii din Bucuresti pentru a forma o funda umana in semn de solidaritate pentru tinerii seropozitivi din Romania.
| Bugetul proiectului (in RON)
80000
| Parteneri
GlaxoSmithKline (GSK), Fundatia Prof. Dr Matei Bals, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Asociatiile membre ale Federatiei UNOPA (As. Alexiana, As. Andreea, As. Asociatia Persoanelor Afectate (APA), As. Noi si Ceilalti Bucuresti, As.Benone, As.Inocenta si Speranta, As.Iris, As.Licurici, As.Lizuca, As. Noi si Ceilalti Prahova, As. Noi si Ceilalti Arad, As. Noua Speranta, As.O raza de lumina, As. Pro Karma, As Red Ribbon, As.Speranta Copiilor, As. Speranta in Viitor, As.Tereza, As.Viata si Speranta, As.Noi si Ceilalti Constanta)
| Website-ul proiectului
www.iamademana.ro