Participanti & Proiecte
Barbati adevarati
|
Organizator: Agentia Adventista pentru Dezvoltare, Refacere si Ajutor |
|
Categorie: Originalitate |
Nevoia de a desfasura campanii impotriva violentei in familie este data de amploarea fenomenului, asa cum se releva in statisticile ingrijoratoare realizate in ultimii ani.
In urma studiului facut de Organizatia Mondiala a Sanatatii si partenerii sai în 2013 (Global and regional estimates of violence against women: Prevalence and health effects of intimate partner violence and non-partner sexual violence), aproximativ 35% din femei au experimentat abuzul din partea unui partener intim sau nonpartener.
In Romania, desi statisticile oficiale arata un numar de aproximativ 82.000 cazuri raportate de violenta in familie in perioada 2004-2011 si 800 decese, aceste valori sunt insa mult subestimate daca ne raportam la valorile obţinute prin studii statistice, sociologice care arata o incidenta de circa 20% de-a lungul vietii.
| Scopul proiectului
-incurajarea comportamentului pozitiv si aprecierea barbatilor care iubesc, pretuiesc si protejeaza bunul lor cel mai de pret: Familia!
-detasarea de trendul victimizarii, specifice campaniilor impotriva violentei in familie,
-oferirea de modalitati mai creative și mai eficiente de a lupta impotriva acestui fenomen extrem de raspandit si in tara noastra.
-crearea un curent de opinie favorabil ideii de Barbati Adevarati in sensul interpretarii si aprecierii calitatilor pozitive si a evitarii ideii de Macho
-sa ofere informatii despre ceea ce poate face in cazul confruntarii cu acest fenomen.
| Aria geografica
Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Braila, Rm Sarat, Craiova, Pitesti, Drobeta Turnu Severin, Bacau, Botosani, Galati, Iasi, Focsani, Suceava, Timisoara, Arad, Oradea, Cluj, Brasov, Tg Mures, Sibiu,
| Rezumat
Dupa campaniile de succes din anii trecuți, “Iti place sa dai? Alege-ti un partener pe masura!” desfasurata in parteneriat cu campionul mondial Leonard Doroftei, “Dai in ea? Dam in tine… cu LEGEA” avand scopul de a ajuta la schimbarea cadrului legislativ in acest domeniu si “Ciocu’ Mare” destinata convingerii femeilor care sufera abuzuri sa ia atitudine si sa anunte autoritatile, in anul 2013, ADRA Romania a lansat o campanie inedita, de incurajare a comportamentului pozitiv si de apreciere a barbatilor adevarati care iubesc, pretuiesc si protejeaza bunul lor cel mai de pret: Familia!
Ce este un barbat adevarat? Mai exista barbati adevarati? Cum ii putem aprecia public pe acestia astfel incat sa aratam ca normalitatea arata altfel si ca barbatii violenti nu sunt o generalitate? Aceaste intrebari au stat la baza campaniei “Barbati Adevarati” realizata de ADRA Romania prin Centrul de Primire in Regim de Urgenta a Victimelor Violentei in Familie – Casa ADRA.
Simbolul acestui gest de apreciere a fost un fular de culoare albastra-regala, potrivit oricarui barbat adevarat, caracterizat de noblete si de grija fata de familie, si care si-a propus sa devina un trend al sezonului de iarna. In jurul acestuia a fost dezvoltata o ampla campanie de comunicare, beneficiind de sprijinul a peste 200 de voluntari, 250.000 de materiale promotionale tiparite, amenajarea a peste 50 de standuri in peste 20 de orase importante din Romania, un clip TV dedicat si o promovare sustinută in mediul online si mass-media locale si nationale.
Ca de fiecare data, campania a incearcat sa se detaseze de trendul victimizarii, specifice campaniilor impotriva violentei in familie, si sa ofere modalitati mai creative si mai eficiente de a lupta impotriva acestui fenomen extrem de raspandit in Romania
| Date beneficiari
Fiecare Barbat Adevarat, beneficiar direct al acestei campanii, a fost incurajat sa promoveze frumusetea comportamentului pozitiv al barbatilor care primesc fularul albastru prin
- implicarea activa in cadrul grupelor de voluntari prezente pentru a raspandi mesajul campaniei in centre comerciale, licee, facultati si alte locuri publice din orasele participante la campanie
- postarea pe pagina de socializare a ADRA Romania de imagini frumoase si povesti de viata din interiorul unei familii fericite
- purtarea fularului albastru personalizat cu mesajul campaniei.
| Rezultatele proiectului
Conceptul campaniei Barbati Adevarati a fost o alegere inspirata si a fost primit cu mult entuziasm de partenerii ADRA Romania
Peste 35.000 de vizualizari ale clipului doar in mediul online si sprijinul a 20 de institutii media nationale si locale, pe langa materialele tiparite distribuite (250 000 de pliante) in cele 50 de standuri amenajate in magazinele Carrefour din 21 de orase, au făcut posibil ca mesajul sa fie transmis la un nivel neatins pana acum de niciuna dintre campaniile ADRA Romania.
Datorita impactului si al conceptului, televiziuni nationale ca Realitatea TV, Romania TV, si Speranta TV au ales sa dubleze perioada de difuzare solicitata (pana la două luni) iar spotul campaniei a fost vazut de milioane de romani in fiecare zi. Mai multe instituții media au realizat emisiuni si interviuri dedicate acestei campanii.
Ecourile campaniei “Barbati Adevarati” inca se pot auzi. De curand, reprezentantii ADRA Romania au fost invitati sa vorbeasca despre campanie si lupta pe care ADRA Romania o desfasoara in aceasta directie, in mai multe ocazii publice, intre care amintim Reuniunea a peste 400 de doamne din administratia publica locala a sectorului 2, Bucuresti, Ziua Liceului Xenopol din Capitala, sau, alaturi de Politia Capitalei, intalnirea de la Liceul Teoretic Mihai Ionescu, in multe din aceste ocazii comandandu-se fulare albastre, chiar daca primavara a sosit de zile bune.
De asemenea se poate aminti faptul ca intregul concept al campaniei ADRA Romania a fost preluat si replicat in afara tarii, de catre o organizatie din Luxemburg.
| Argument
Ne-am dorit ca in constiinta publicului larg sa intre si sa ramana ideea ca lupta impotriva violentei in familie se poate duce si intr-o maniera care nu a mai fost abordata pana in prezent si anume aprecierea comportamentului pozitiv al barbatilor adevarati care iubesc, pretuiesc si protejeaza bunul lor cel mai de pret - familia. Promovarea, in cadrul acestei campanii, a unui cadou simbol - fularul albastru, pentru acei multi barbatii adevarati, ca semn al acestei aprecieri, va fi acel element vizual care va avea drept scop accentuarea ideii ca exista motive sa privim cu speranta spre viitor.
| Bugetul proiectului (in RON)
47543,77
| Parteneri
Carrefour Romania, Sanovita, ProConfort, Rin Hotel, Primaria Municipiului Bucuresti, Politia Capitalei, AMICUS Romania, Solwodi, Anais, MedInvest, AGI Construct, New Life, ELENA 2000, Antena 3, Realitatea TV, Romania TV, Speranta TV, Radio Vocea Sperantei, Alt FM Arad, Semnele Tmpului, Iasi TV Live, TV Appolonia, Campus TV Buzau, TV Bucovina, Info TV Arad, Monitorul TV, TV Radauti, TV Plus Suceava, VOX TV, Nasul TV, RTT Radioteleviziunea Transilvania, TACEREADINOCHI.RO, WINK, Editura Viata si Sanatate,
| Website-ul proiectului
www.adra.ro/barbati-adevarati