Participanti & Proiecte
Bani de buzunar 2.0
|
Organizator: Scoala de Valori |
|
Categorie: Originalitate |
Scoala de Valori face educatie non-formala pentru liceeni din 2010 si pe parcursul diverselor proiecte s-a identificat nevoia de educatie a managementului banilor de buzunar ca fiind o temelie buna pentru dezvoltarea tinerilor in niste adulti responsabili financiar. Pornind de la un atelier de educatie financiara de 2 ore in cadrul programului Grow,livrat in anii 2012-2013 catre aproximativ 5000 de liceeni si s-a identificat o nevoie de cunostinte mai avansate in domeniul "matematicii banilor". Pe de alta parte lipsa de timp a liceenilor si apetenta pentru tehnologie ne-au condus catre crearea unui proiect de educatie financiara folosind un mix de ateliere la clasa, sesiuni online/live interactive seara cand sunt elevii disponibili, filmulete dinamice ce contineau teoria (flipped classroom), plus imboldul unor premii.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a fost ca participantii (liceeni) sa devina niste adulti responsabil financiar. Obiectivele de invatare propuse au fost: sa inteleaga costurile propriului stil de viata, sa poarte o discutie cu parintii legat de costurile urmarii unei facultati si a altor visuri pe care doreau sa si le indeplineasca, sa inteleaga ce inseamna buget personal, buget al unei familii, datorii, economii si credite si cum pot fi aceste gestionate pe parcursul unui an astfel incat la final sa "iesi pe plus".
| Aria geografica
Bucuresti, Pitesti, Ramnicu Valcea, Brasov, Cluj-Napoca
| Rezumat
Nevoia: Conform unor studii precum ”Financial Literacy and Household Savings in Romania”,(Elisabeth Beckmann; 2013; http://scholarcommons.usf.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1139&context=numeracy)Romania e codasa când vine vorba despre noțiunile de educație financiară stăpânite de populație. Adolescentii nu stiu mai nimic despre managementul finantelor personale.
Obiective: 500 de aplicanţi, din care 300 participanti(clasele IX-XII) din cele 5 oraşe: aplicarea s-a făcut online pe platformă sau prin formular fizic în timpul promovării; livrarea a 2 ateliere faţă în faţă la deschidere în fiecare oraş şi 4 online; pe parcursul celor 4 sesiuni online, participanţii au avut de făcut 2 teme pentru care li s-au acordat premii. Înscrierea și participarea a fost gratuită.
Activitati: 9 săptămâni, 460 de participanţi ghidaţi de o echipă de facilitatori. După workshop-urile de deschidere din fiecare oraş, activitatea s-a mutat pe platforma online www.escoaladevalori.ro, care oferă acces la o serie de resurse interactive. Atelierele online sunt de 2 tipuri: sesiuni live cu cate 6 participanţi, susţinute de câte un facilitator din echipa noastră; scurte filmuleţe informative despre managementul banilor de buzunar.
Tinerii au luat parte la o competiţie strânsă, pe grupe, la finalul căreia s-a desemnat câte o echipă câştigătoare în fiecare oraş. Premianţii au fost răsplătiţi un buget de început, pe care să-l înmulţească prin metodele creative descoperite în cadrul proiectului.
| Date beneficiari
| Rezultatele proiectului
468 de inscrisi pe site, deschisi sa invete online chiar daca pentru prima oara, din care 370 de elevi au participat la cursurile live online; la deschideri si inchideri s-au tinut 10 ateliere fata in fata in cele 5 orase: la care au participat peste 300 de adolescenti; 12 formatori au fost implicati în proiect si au tinut in mediul online, live 114 sesiuni cu 58 de grupe avand in medie cate 5-6 participanti; 5 echipe castigatoare, cate una din fiecare oras, au primit portofele cu bani de buzunar in ele, suma totala a premiilor fiind de 2500 de euro. Un efect neintentionat dar de bun augur a fost faptul ca la unele sesiuni online live au participat si parinti. De asemenea unii parinti au vizualizat impreuna cu copiii lor filmele de educatie financiara de pe platforma escoaladevalori.ro
| Argument
Proiectul este unic in Romania prin metodologia folosita: blended learning - descrisa in sectiunile anterioare - si reteta originala. Este foarte probabil ca blended learning sa nu mai fi fost folosit pana acum in niciun proiect pentru liceeni. Modul in care am combinat metodele de invatare fiind original si de impact - avand o retentie a participantilor de 92% (mult peste media de 30-40% din blended learning).
Procesul de invatare al participantului este unul personalizat, antrenant, colaborativ, ce dezvolta abilitati de gandire de nivel inalt ("higher order thinking skills"), dincolo de cunostintele noi de educatie financiara (transmise intr-un mod facil de inteles, adaptat varstei si nevoilor lor si aplicate in mod practic).
Design-ul educational este unul original si inovator. Reteta creata este centrata pe participant (nu pe formator) si imbina intr-o proportie de succes atelierele la clasa cu cele live online, cu teme/proiecte individuale si de echipa, teoria prezentata in format video (flipped classroom) cu invatarea prin intrebari.
De asemenea in proiect au fost implicati elevi din clase diferite, de varste diferite, din scoli diferite, interactionand pe platforma online escoaladevalori.ro cu participanti din alte orase care urmau acelasi curs.
Mai multe detalii se pot citi in raportul proiectului.
| Bugetul proiectului (in RON)
103200
| Parteneri
Asociatia Scoala de Valori si ING Bank
| Website-ul proiectului
www.escoaladevalori.ro