Participanti & Proiecte
Campanie de comunicare pentru proiectul de modernizare a Sectiei de terapie intensiva nou-nascuti de la Spitalul Judetean Constanta
|
Organizator: Fundatia Vodafone Romania%Asociatia Daruieste Aripi&Asociatia Inima Copiilor |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
Bugetul estimat pentru finalizarea proiectului de modernizare a Sectiei de terapie intensiva nou-nascuti de la Spitalul Judetean Constanta este de 1,3 milioane euro. 1.000 de copii din regiunea de sud-est a tarii: judetele Constanta, Tulcea, Ialomita si Calarasicu, nascuti cu probleme medicale grave sau prematur sunt tratati anual aici. Recent, spitalele din Tulcea si Medgidia au anuntat inchiderea sectiilor de pediatrie si neonatologie si transferul tuturor copiilor cu afectiuni medicale la spitalul din Constanta. Cele opt paturi de terapie intensiva nou-nascuti ale vechii sectii gazduiau in medie 20 de copii. 50 dintre copiii internati aici în 2014 au murit inainte de a implini o luna. Mortalitatea infantila in regiunea de sud-est a tarii depaseste 10‰ situandu-se peste media din Romania si fiind de 3 ori mai mare decat media europeana.
| Scopul proiectului
Scopul a fost transmiterea mesajului campaniei de strangere de fonduri prin diverse canalele cu scopul de a determina membrii comunitatii sa doneze si implicit sa susțina proiectul de modernizare a Sectiei de terapie intensiva nou-nascuti de la Spitalul Judetean Constanta. Obiectivul campaniei a fost strangerea unei sume care prin dublarea de catre Fundatia Vodafone Romania sa asigure bugetul necesar modernizarii sectiei.
| Aria geografica
Judetul Constanta si judetele limitrofe,Tulcea, Ialomita si Calarasi
| Rezumat
| Date beneficiari
Beneficiari directi ai proiectului sunt cei 1.000 de copii internati anual in Sectia de terapie intensiva nou-nascuti de la Spitalul Judetean Constanta si cele 30 de cadre medicale care lucreaza in sectie. Beneficiari indirecti sunt familiile copiilor internati in sectie.
| Date beneficiari
| Activitati
Campania a fost lansata la Gala Fundatiei Vodafone Romania prin prezentarea spotului de campanie si a avut, in perioada octombrie 2016 – decembrie 2017, mai multe componte. Spotul de campanie https://www.youtube.com/watch?v=hiNiuu6Q150 a fost difuzat pro-bono pe TVR, TV Taraf, Kiss TV, TNT, TV Neptun si vizualizat pe YouTube de 261.000 de ori. Mesajul personalizat al domnului Cirstoveanu https://www.youtube.com/watch?v=8AHcKAXp-s0 a fost trimis spre 10 bloggeri. 7 dintre ei au preluat mesajul si l-au postat pe pagina lor de Facebook, trei dintre ei au postat suplimentar pe bloggul personal. Campania a generat : 193.528 de vizualizari, 6.399 de share-uri, 2.327 de interacțiuni si 165 de comentarii:
ARIEL CONSTANTINOF - http://bit.ly/2nXcPhY
ANDREEA BURLACU - http://bit.ly/2oUpKif; http://bit.ly/2n6WuZc
VICTOR KAPRA - http://bit.ly/2owOLni
MIRCEA MESTER - http://bit.ly/2nSuupc
CRISTIAN CHINA-BIRTA - http://bit.ly/2o5bFBe
RADU DUMITRU - http://bit.ly/2oxrjGd; http://bit.ly/2o5nJT1
VLAD PETREANU - http://bit.ly/2oEhXpy; http://bit.ly/2nXB6En
Mesajul domnului Cirstoveanu a fost difuzat pro-bono timp de 2 saptamani in toate cele 27 de cinematografe CinemaCity, valoarea campaniei fiind estimata la 142.000 euro.
Vizualul campaniei este expus pe o retea de 39 de panouri din Constanta precum si pe laterala Spitalui Judetean, valoarea campaniei fiind estimata la 340.000 euro.
Au fost organizate doua vizite ale jurnalistilor si bloggerilor, una la Spitalul Judetean Constanta - pentru a vedea stadiul de inceput al santierului si una la Sectia de terapie noi-nascuti de la Constanta pentru a vedea "live" cum se va transforma sectia de la Constanta.
Veronica Soare a incheiat cu success calatoria ei pe Camino Santiago de Compostela pe care a documentat-o permanent pe pagina ei de Facebook.
Actiunile de PR au avut ca rezultat 139 de mentinonari in toate mediile.
Microsite-ul dedicat proiectului:http://www.nounascuticonstanta.ro/ prezinta situatia la zi a stadiului in care se afla proiectul, toate actiunile legate de campania de strangerea de fonduri precum si detalii legate de cum va arata Sectia de terapie intensiva nou-nascuti de la Constanta dupa modernizare.
| Rezultatele proiectului
Campania descrisa a fost derulata pe perioada octombrie 2016 - decembrie 2017. Campania va continua pana la finalizarea proiectului, respectiv martie 2019 (TBD). Componentele campaniei descrise anterior (ATL, BTL, social media, PR) au asigurat o abordare pe mai multe planuri si o acoperire continua pentru cele 15 luni de desfasurare a campaniei. Comunitatea din Constanta dar si din restul Romaniei a fost sensibilizata la problema stadiului in care se afla Sectia de terapie nou-nascuti de la Spitalul Judetean Constanta si iminenta intreprinderii unor actiuni imediate pentru remedierea situatiei. Donatiile stranse au fost preponderant din regiunea de sud-est a Romaniei dar si din restul tarii, ceea ce arata ca mesajul campaniei a fost receptionat la nivel national. Bugetul estimat pentru finalizarea proiectului se ridica la 1,3 milioane de euro. Suma totala stransa din donatii pana in acest moment(campanie de SMS, redirectionari de 2%, directionari de 20% si donatii individuale) se ridica la aproape 400.000 de euro. Aceasta suma a fost dublata de Fundatia Vodafone Romania. Fondurile obtinute au permis inceperea lucrarilor de modernizare. In acest moment au fost finalizate lucrarile de demolare, au fost refacuti peretii interiori, s-a turnat sapa, s-au montat cadrele metalice pentru usi. In paralel se desfasoara procedurile de licitatie si schizitie pentru diferitele echipamente specifice. Asta inseamna ca primii pasi pentru transformarea sectiei de la Constanta intr-una la standarde europene, prevazuta cu un sistem de telemedicina similar celui care functioneaza la Sectia de terapie intensiva nou-nascuti de la Spitalul Marie Curie din Bucuresti, au fost facuti.
| Bugetul
10.000 - 25.000 Euro
| Parteneri
Obiectivul avut a fost transmiterea mesajului campaniei de strangere de fonduri pe diverse canalele si metode de comunicare cu scopul de a determina membrii comunitatii sa doneze si implicit sa susțina proiectul de modernizare a Sectiei de terapie intensiva nou-nascuti de la Spitalul Judetean Constanta. Campania a avut o componenta de ATL - spot TV transmis pe pe TVR, TV Taraf, Kiss TV, TNT, TV Neptun, mesajul doctorului Catalin Cirstoveanu difuzat in toate locatiile CinemaCity din Romania, spot radio difuzat pe statiile radio locale, campanie de panotaj pe 39 de panouri din orasul Constanta si autostrada, trei autobuze cu mesajul campaniei, afise in toate magazinele Vodafone din Constanta; o componenta de social media cu mesajul domnului Cirstoveanu personalizat trimis unui numar de 10 bloggeri si postari periodice pe paginile de Facebook ale partenerilor, un microsite dedicat care cuprinde informatii la zi legate de proiect.Un pop-up cu vizualul campaniei a fost incarcat pe pagina de web a Fundatiei Vodafone Romania si pe platforma Republica.ro. Componenta de BTL a fost acoperita de evenimente periodice: vizite ale jurnalistilor si bloggerilor la sectiile de terapie intensiva de la Spitatul Marie Curie, respectiv Spitalul Judetean Constanta, participarea la cursa Family Run din cadrul Maratonului Nisipului, prezente cu standuri la diverse actiuni si evenimente din Constanta. Pe tot parcursul proiectului s-au facut activari prin componenta de PR prin publicarea de comunicate de presa si generarea de articole si mentionari in media.
| Website proiect