close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Telefonul Varstnicului



| Organizator:
    Fundatia Regală Margareta a Romaniei
| Categorie:
    Incluziune sociala
| Problema de fond
    Fenomenul imbatranirii populatiei este un fapt cert la nivel mondial. Astazi, în România, o persoană din 6 are peste 65 de ani (INS). De asemenea, aproximativ 1.500.000 de varstnici declara ca sunt afectati de singuratate (Studiul national realizat de GfK pentru FPMR in 2015). In acest context, dezvoltarea unui sistem integrat de asistenta si consiliere sociala era prioritara. Prima linie gratuita si confidentiala, Telefonul Varstnicului, a fost infiintata in 2015 de catre Fundatia Principesa Margareta a Romaniei. In luna septembrie 2017, a fost lansat TeleClubul Seniorilor, un serviciu complementar serviciului de reapelare periodica al liniei de ajutor, destinat varstnicilor care nu au posibilitatea sa participe la un club al seniorilor in comunitatea lor, fie pentru ca acesta nu exista, fie pentru că ei nu se pot deplasa.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este cresterea calitatii vietii si a participarii sociale a persoanelor varstnice din Romania, precum si promovarea demnitatii la o varsta inaintata.
Obiectivele sunt furnizarea de servicii de asistenta, informare si sprijin emotional, prin telefon, crearea de relatii de prietenie prin apelare regulata, alinarea singuratatii varstnicilor prin conversatie si ascultare, promovarea participarii in comunitate sau intr-un alt cadru social a seniorilor precum si asigurarea unui grad mai ridicat de siguranta, pentru persoanele varstnice, prin asistenta pentru victimele abuzurilor.


Telefonul Varstnicului Telefonul Varstnicului Telefonul Varstnicului

| Aria geografica
    (Alba, Arad, Arges, Bacau, Bihor, Bistrita-Nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Bucuresti, Buzau, Caras -Severin, Calarasi, Cluj, Constanta, Covasna, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Ilfov, Maramures, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Satu Mare, Salaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea, Vrancea)

| Rezumat
    Telefonul Varstnicului este o linie telefonica de sprijin prin intemediul careia persoanele varstnice din Romania se pot informa si pot fi consiliati, atunci cand nu stiu la cine sa apeleze si caror institutii sa se adreseze. In plus, ca urmare a fenomenului de izolare sociala, Telefonul Varstnicului vine in intampinarea nevoii de socializare a acestora. Stimuland participarea sociala a batranilor, am dezvoltat servicii menite sa conduca la cresterea calitatii vietii. In cadrul proiectului, specialistii nostri in asistenta sociala ofera consiliere si indrumare catre resursele disponibile din comunitate, echipa de voluntari special pregatita, alaturi de operatori, alina singuratatea batranilor prin conversatie si ascultare, iar varstnicii care doresc sa stea de vorba pe teme de interes comune o pot face prin intemediul TeleClubului Seniorilor, un sistem de teleconferință dezvoltat special pentru ei. Prin tipul de activitate desfasurat, Telefonul Varstnicului reprezinta puntea de legatura intre varstnici si organizatiile care ofera servicii dedicate lor. Publicarea periodica de statistici privind nevoile comunicate de varstnici, precum si crearea unui cadru de schimb pentru bune practici – Conferinta Nationala “Bune Practici pentru o batranete frumoasa”, permite replicarea la nivel national a unor servicii sociale extrem de necesare, care sa sprijine in acelasi timp mai multi varstnici. Atfel, proiectul devine modalitatea prin care vocea batranilor se face auzita. Cifrele anului 2017: 1400 beneficiari unici, 9019 interactiuni (apeluri primite sau efectuate), 220 de relatii de prietenie prin apelare saptamanala, 4 grupuri de discutii prin TeleClub peste 2500 de ore de singuratate alinate, 22 de voluntari de diferite varste.

| Date beneficiari
    Consiliere sociala: 1251 apelanti unici, persoane din Romania cu varsta peste 65 de ani, indiferent de sex, din mediul urban si rural, cu acces la servicii de telefonie fixa/mobila (3225 apelanti unici de la debut si pana in prezent). Reapelare regulata: 220 varstnici cu nevoie de socializare si suport moral (330 de varstnici de la debut pana in decembrie 2017). TeleClubul Seniorilor: 20 varstnici cu nevoie de socializare cu alti varstnici pe teme de interes comune, 5 varstnici/intalnire. Specialisti invitati la conferinta “Bune Practici pentru o batranete frumoasa”: 100 persoane care lucreaza cu varstnicii in diverse sisteme, servicii si institutii.

| Date beneficiari
    149 apelanti unici, persoane din Romania cu varsta peste 50 de ani, indiferent de sex, din mediul urban si rural, cu acces la servicii de telefonie fixa/mobila. 400 ONG-uri/institutii din intreaga tara catre care indrumam apelantii pentru sprijin practic.

| Activitati
    1.Oferirea de servicii call center prin: indrumare catre institutiile competente, servicii de informare si consiliere specializate pe problemele varstnicilor. Sprijin emotional pentru varstnicii afectati de singuratate si apelarea regulata a celor care doresc mentinerea unei relatii de durata.
2.Crearea de grupuri de comunicare in cadrul TeleClubului Seniorilor pe teme de interes comune pentru varstnicii.
3.Implementarea unui sistem de management al voluntarilor prin: analiza aplicatiilor de voluntariat, interviuri si recrutare, organizarea sesiunilor de formare, implicare in oferirea de sprijin emotional varstnicilor afectati de singuratate precum si supervizarea activitatii.
4.Promovarea proiectului si a serviciilor pentru publicul larg prin: campanii de mediatizare (mediul urban si rural), pe canale accesibile varstnicilor (diseminare pliante, presa scrisa si TV), campanii in social media destinate persoanelor de toate varstele.
5.Organizarea Conferintei nationale “Bune Practici pentru o batranete frumoasa”, dedicata specialistilor care lucreaza cu varstnici (servicii si institutii). Conferinta a vizat promovarea catre specialisti si institutii a celor mai inovative si eficiente solutii in domeniul senectutii.
6.Incheierea de parteneriate de comunicare a serviciilor oferite, cu parteneri locali din 10 judete (.
7.Analiza datelor si raportarea informatiilor: publicarea analizei “Topul nevoilor si solutiile oferite varstnicilor din Romania”


| Rezultatele proiectului
    In anul 2017 s-au oferit servicii de asistenta, informare si suport prin telefon pentru 1400 apelanti unici, cu o medie de 7 apelanti unici/zi lucratoare, s-au inregistrat 9019 interactiuni, din apeluri efectuate sau primite, aceasta insemnand peste 2500 ore de singuratate alinate. Intr-o maniera intergenerationala, proiectul este cadrul in care s-au legat 220 de relatii de prietenie intre varstnicii impovarati de singuratate si 22 de voluntari de diferite varste, care le-au oferit sprijin emotional prin apeluri saptamanale. De asemena prin TeleClubul Seniorilor am conectat simultan varstnici din diferite zone ale tarii. Acestia discuta pe teme de interes comune, cu ajutorul unui moderator specializat și a unui voluntar. Nevoia de a comunica si cu persoane de varste apropiate de a lor a fost in acest fel implinita, grupul de comunicare sporind sentimentul de incredere si apartenenta. Telefonul Varstnicului functioneaza ca un instrument de legatura intre actorii implicati in asistenta varstnicilor, in baza noastra de date avand 400 institutii publice, furnizorii de servicii, ONG-urile din domeniu. Un studiu a fost elaborat si diseminat catre publicul larg, oferind concluzii la nivel national privind situatia varstnicilor din Romania (Topul nevoilor si solutiile oferite varstnicilor din Romania ) si o conferinta nationala care a oferit un exemplu de bune practici pentru 100 de specialisti care lucreaza cu persoanele varstnice (Bune practici pentru o batranete frumoasa)



| Bugetul
    291982

| Parteneri
    FUNDATIA VODAFONE ROMANIA, SC Johnson Wax

| Website proiect
    www.telefonulvarstnicului.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes