Participanti & Proiecte
Indreptar Digital
|
Organizator: Asociatia Techsoup |
|
Categorie: Educatie, Invatamant, Cercetare |
Suntem experti in educatie si pasionati de tehnologie: in programele noastre am remarcat ca desi din ce in ce mai multi copii folosesc telefonul de la varste foarte mici, sistemul educational nu are inca toate mecanismele pedagogice sa utilizeze aceasta pasiune intr-un mod constructiv.
Am lucrat cu doua scoli din Buzau, printre care un Liceu Pedagogic, pentru a intelege mai bine ce se intampla la clasa si cum putem ajuta invatatorii fara sa cream sarcini suplimentare: am asistat la clase, am facut interviuri si focus grupuri cu 30 invatatori din aceste scoli si am testat o prima propunere de metodica de integrare a tehnologiei la clasele primare, bazata pe practici didactice noi si tehnologie. Pe baza acestor analize pilot, am creat metodologia finala de training si metodica de integrare pe care o utilizam in proiect.
| Scopul proiectului
Indreptar Digital isi propune sa creasca calitatea actului educativ din invatamantul primar, crescand capacitatea invatatorilor de a integra instrumente de tehnologie si construi activitati educationale bazate pe investigatie, creatie si lucru in proiecte.
Ne-am propus sa:
- construim un training de calitate, bazat pe invatare activa, pentru invatatori;
- construim propuneri relevante pentru invatatori de activitati cu elevii care sa le creasca gradul de satisfactie cu scoala;
| Aria geografica
Arges, Buzau, Prahova, Calarasi, Tulcea, Ialomita, Olt, Dolj, Teleorman
| Rezumat
Din ce in ce mai multi copii utilizeaza tehnologie de la varste din ce in ce mai mici, fara a fi ajutati sa descopere aspectele ei educative. Pe de alta parte, integrarea tehnologiei in sistemul educational se face fara a modifica fundamental felul in care se preda - tehnologia doar se adauga ca mobila sau suport de invatare in clasa, iar practicile metodice nu se schimba sa faca loc unor altfel de activitati didactice, care chiar integreaza capacitatea creativa a elevilor de a utiliza telefoane mobile sau tablete in procesul educational.
Cu atat mai mult, cei mai importanti actori din procesul educational al unui elev - invatatorii - sunt lasati in urma cand vine vorba de pregatire pentru predare digitala.
Indreptar Digital este primul program de predare digitala pentru invatatori, care ii ajuta sa utilizeze tehnologia la indemana (telefoane, tablete, proiector, instrumente si aplicatii gratuite online), pentru a construi activitati bazate pe investigatie, creatie si proiecte pentru elevii lor.
Doar trainingurile desfasurate in toamna lui 2017 au instruit 291 de invatatori din 95 localitati si 127 de scoli in cursuri intensive de 3 zile: 62% dintre ei vin din scoli din mediul rural, iar 67% dintre ei nu au mai participat niciodata la vreun training in predare digitala. Peste 7500 de elevi vor beneficia de noi activitati inovative la clasa, create de acesti invatatori.
730 de invatatori s-au inscris deja in program pana in decembrie 2017.
| Date beneficiari
730 invatatori din sistemul public
| Date beneficiari
18250 elevi din ciclul primar
| Activitati
In acest moment, Indreptar Digital inseamna:
- traininguri intensive de 3 zile gratuite pentru invatatori din 8 judete pana acum, in care prin metode active de invatare si multe exercitii practice, ajutam invatatorii sa descopere utilizarea educationala a unor instrumente ca YouTube, Google Earth, Scratch, aplicatii de animatii stop motion sau aplicatii de editare foto si sa creeze activitati noi bazate de creatie si nu consum de tehnologie;
- o platforma online indreptardigital.ro pe care noi construim permanent propuneri de activitati didactice pe care invatatorii le testeaza la clasa: in fiecare saptamana o noua idee de activitate le este propusa;
- o comunitate vibranta de suport in care invatatorii isi prezinta activitatile si ideilor si primesc feedback de la colegii lor;
| Rezultatele proiectului
730 invatatori inscrisi pe platforma indreptardigital.ro // 291 de invatatori instruiti direct, care duc activitati noi de predare prin proiecte si investigatie realizate cu ajutorul tehnologiei mai departe la peste 7500 de elevi din ciclul primar.
Pentru 67% dintre participantii invatatori, Indreptar Digital a fost primul training de predare digitala la care au participat vreodata si prima oara cand au fost expusi la ideea de a utiliza tehnologia.
127 de scoli din 95 de comunitati care au putut prelua din traininguri modele de activitati pe metodologia Indreptar Digital, pe care incep sa le adopte la clasa.
Feedbackul primit de la invatatori a fost entuziast: domnul Marian Cirlig are peste 32 de ani de experienta de profesor de invatamant primar. Preda la clasa I si construieste activitati si proiecte care sa utilizeze cat mai mult pasiunea si curiozitatea lor pentru tehnologie:
„Ceea ce se propune prin acest curs este un pas in a scoate elevul de pe “linia de fabricatie” a invatamantului, de a schimba paradigma procesului de predare-invatare-evaluare, de fi preocupati si de ce aspiratii are elevul, de a intelege ca ar trebui sa ne gandim si noi, in calitate de formatori de personalitati, sa fim pe placul elevilor si nu invers. A cam trecut epoca in care elevul trebuia sa fie pe placul sistemului! Ar cam trebui sa facem lucrurile sa se petreaca invers.”
| Bugetul
507900
| Parteneri
Asociatia Techsoup, Fundatia Google.org prin Fundatia Tides
| Website proiect
www.indreptardigital.ro