close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Butonul care salveaza vieti



| Organizator:
    Fundatia de Sprijin Comunitar
| Categorie:
    Servicii de asistenta sociala
| Problema de fond
    Romania si Bulgaria ocupa primele locuri din Europa privind mortalitatea persoanelor cu varsta de 65+ si a persoanelor cu boli cronice. Aceasta situatie e favorizata de lipsa posibilitatilor de comunicatie adaptate care ar favoriza interventia de urgenta, interventie a carei importanta vitala datorita cauzalitatii multifactoriale a complicatiilor si a consecintelor psiho-sociale. Incidenta evenimentelor agravate de imposibilitatea comunicarii in timp util este de 1 la 3 in randul persoanelor de peste 65 de ani.
In activitatea noastra de ingrijiri si asistenta medicala la domiciliu ne-am confruntat cu nenumarate cazuri in care o mai buna si rapida comunicare cu beneficiarul (in special in cazul persoanelor imobilizate la pat) ar fi dus la o interventie mai prompta a echipelor de asistenta si implicit la evitarea unor situatii dramatice.


| Scopul proiectului
    Proiectul si-a propus oferirea, in premiera in judetul Bacau, a unui serviciu de teleasistenta si telemonitorizare medicala care sa eficientizeze si sa imbunatateasca serviciile de ingrijire si asistenta medicala la domiciliu pentru un numar de 200 de batrani prin intermediul unor kituri de telecomunicatii cu buton de urgenta, crearea unui call-center cu functionare 7/24/365 care analiza si tria situatiile semnalate dupa protocoale medicale bine stabilite si recomanda interventia cea mai potrivita si dezvoltarea serviciului de asistenta medicala si ingrijiri la domiciliu si in Buhusi.

Butonul care salveaza vieti Butonul care salveaza vieti Butonul care salveaza vieti

| Aria geografica
    orasele Bacau si Buhusi, judetul Bacau

| Rezumat
    Proiectul Butonul care salveaza vieti propune o solutie la o problema sociala majora creata de o populatie aflata in continua imbatranire. Inaintarea in varsta ne duce pe toti catre schimbari fizice, senzoriale si cognitive, intr-un mediu neadaptat si nepreventiv, fara servicii suport, toate generand o presiune destabilizanta asupra mediului familial si asupra societatii.
Proiectul propus a venit cu solutii inovatoare in sprijinul persoanelor aflate la domiciliu (in special varstnici singuri si bolnavi), ce nu pot primii asistență îndelungată în spital, aflate într-un grad de dependență și cu posibilități materiale reduse. Pentru aceste persoane am construit un program de servicii integrate de ingrijiri la domiciliu cu suport de teleasistență si teleurgenta cu ajutorul unor telefoane mobile speciale, cu bratara cu buton de panica, conectate la un call-center disponibil 7/24/365, conectat la randul lui la Serviciul public de Ambulanta. Deasemenea proiectul a oferit si servicii medico-sociale, de recuperare, servicii îngrijire de bază, pentru un număr de 200 de varstnici din Bacau, Buhusi si zonele limitrofe, cu ajutorul unei echipe mixte de specialiști (medic, asistenți medicali, asistenți sociali, kinetoterapeuți, îngrijitori la domiciliu);


| Date beneficiari
    200 de varstnici si/sau bolnavi imobilizati in casa

| Date beneficiari
    minim 500 de apartinatori (parteneri de viata, copii, nepoti, alte rude)

| Activitati
    1 REALIZAREA SISTEMULUI DE TELEASISTENTA SI TELEMONITORIZARE
Proiectul a presupus construirea unui serviciu de teleasistenta complementar celui de urgenta, special conceput pentru varstnicii care sufera de diferite probleme de sanatate, care le ofera acestora posibilitatea de a cere si primi ajutor de urgenta atunci cand este nevoie. Acestia au primit un dispozitiv mobil prin care se comunica direct (de catre varstnici) sau indirect (printr-un buton de panica) informatii catre un Call Center situat in Bucuresti. Dispozitivul mobil consta intr-un bratara tip ceas din silicon medical dotata cu un buton rosu rezistenta la apa si conectata wireless la un telefon cu taste mari. In caz de urgenta (apasarea butonului rosu) sau in caz de apel de pe telefon dispecerul procesa informatiile primite prin intermediul dispozitivului mobil, individual pentru fiecare pacient si initia un protocol medical ce indica actiunile ce trebuie intreprinse.
2. SERVICII INTEGRATE DE INGRIJIRI SI ASISTENTA MEDICALA
Aditional serviciului de teleasistenta si telemonitorizare, proiectul a furnizat si servicii de asistenta si preventie, care sa contribuie in mod direct la o viata mai buna pentru beneficiarii vartnici din proiect. Cele 200 de persoane au beneficiat de urmatoarele servicii: Informare si consiliere telefonica, ingriijiri la domiciliu, servicii mobile acordate de o echipa de trei asistenti medicali, asistati, in functie de necesitati, de medic sau kinetoterapeut.
3. Activitati de promovare.


| Rezultatele proiectului
    In urma implementarii proiectului au fost obtinute urmatoarele rezultate:
- un Call Center functional 24/7/365 localizat la Bucuresti si operat de asistenti medicali
- 1 protocol general de interventii care asigura raspunsuri optime standardizate la diferitele situatii medicale sesizate de beneficiari
- 200 de varstnici beneficiari selectati carora li s-a facut instructaj cu privire la utilizarea terminalelor mobile, si au beneficiat de serviciile proiectului care le-a imbunatatit simtitor calitatea vietii printr-o interventie medicala mult mai prompta, eficienta si adaptata gravitatii problemelor cu care se confrunta;
- Pentru cei 200 de varstnici din proiect riscul de a suferi complicatii medicale suplimentare (unele cu consecinte foarte grave) survenite in urma unor interventii medicale tardive a scazut simtitor datorita solutiei de teleasistenta si telemonitorizare propuse de proiect
- Serviciul de Ambulanta Bacau a fost degrevat de un numar important de solicitari venite din parte persoanelor varstnice cuprinse in proiect prin filtrarea prealabila a acestora de Call center si rezolvarea in conformitate cu protocolul de interventie stabilit in proiect
- Au fost realizate aproximativ 3000 de ore de informare si consiliere telefonica acordata de dispeceri si 2000 de interventii la domiciliu
- Autoritatile locale interesate si publicul larg, potential beneficiar al proiectului (minim 5000 de persoane) au fost informati cu privire la serviciul de teleasistenta si beneficiile acestuia pentru persoanele varstnice


| Bugetul
    533987

| Parteneri
    Spitalul Judetean de Urgenta Bacau, Spitalul Orasenesc Buhusi, Casa de Asigurari de Sanatate, Serviciul de Ambulanta Judetean Bacau, Asociatia ADAM Bucuresti

| Website proiect
    https://fsc.ro/programe/butonul-care-salveaza-vieti/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2019
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL