close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Iubirea NU se voteaza



| Organizator:
    MozaiQ
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    In noiembrie 2015 a fost publicata in Monitorul Oficial initiativa de modificare a Constitutiei ce viza art. 48, privitor la viata de familie. Comitetul de initiativa, Coalitia pentru Familie (CpF), era o alianta a 46 de organizatii conservatoare, dintre care unele erau cunoscute pentru apropierea de extrema dreapta si propagarea discursului instigator la ura. Modificarea urmarea explicitarea constitutionala a casatoriei ca fiind permisa exclusiv intre un barbat si o femeie, limitand indirect drepturile LGBT si favorizand discursul homofob.
Initiativa s-a bucurat de sprijinul PNL, PSD si ALDE, care au semnat protocoale de colaborare cu CpF pentru a grabi organizarea referendumului.


| Scopul proiectului
    Scopul principal al campaniei a fost prezentarea de argumente in favoarea boicotarii referendumui pentru redefinirea familiei.
Obiectivele secundare:
- informarea constanta a comunitatii si implicarea ei in societatea civila
- coalizarea comunitatii LGBT
- autoreprezentarea comunitatii LGBT
- strangerea de aliati solidari cauzei din societatea civila


Iubirea NU se voteaza Iubirea NU se voteaza Iubirea NU se voteaza

| Aria geografica
    toate

| Rezumat
    Pe 11 septembrie 2018, Senatul a votat in favoarea referendumului initiat de Coalitia pentru Familie. Prin organizarea referendumului institutiile statului si-au abandonat datoria de a asigura egalitatea in drepturi a cetatenilor, mutand responsabilitatea unei decizii asupra cetatenilor romani.

Pe 11 septembrie 2018, organizatia MozaiQ lanseaza campania anti-referendum "Iubirea NU se voteaza" sub forma unui protest la votul Senatului, in Piata Universitatii, dar si ca raspuns din partea comunitatii LGBT pentru convingerea concetatenilor sa boicoteze referendumul. Campania Iubirea NU se voteaza a fost singura campanie care a acoperit intreaga perioada prevazuta de lege. Vreme de 14 zile, contentul produs a fost distribuit pe social Media, TV, in emisiuni radio, ziare tiparite, platforme online si presa internationala - The Independent, The Guardian, Euronews, NPR, LA Times, Washington Post.

Elementele campaniei desfasurate intre 12 septembrie si 7 octombrie au fost: producerea si distribuirea de mesaje video de boicot din partea unui grup de vedete, persoane publice si KOLs, coordonarea unei lepse in social media, crearea unui site de campanie - boicotreferendum.ro, organizarea unui protest in Piata Victoriei, social media ads campaign, un toolkit activist dowloadabil si un birou de presa extrem de reactiv la cantitatea de informatii vehiculate in preajma referendumului.

Campania Iubirea nu se voteaza a ajuns la 6.700.000 de oameni, a adunat un grup puternic si vocal de aliati in jurul cauzei si a reinsufletit comunitatea. A fost raspunsul comunitatiii LGBT la valul de ura generat de demersul Coalitiei pentru Familie, umbrela sub care comunitatea si aliatii au putut comunica, distribui informatii, participa la proteste si a-si face vocile auzite.


| Date beneficiari
    In valtoarea dezbaterilor de referendum, comunitatea LGBT era constant atacata, instrumentalizata politic si demonizata constant de reprezentatii CpF, majoritatea clasei politice, reprezentantii BOR si ai celorlalte culte religioase.
Nevoia unui raspuns coerent din partea unei organizatii ce militeaza pentru drepturile persoanelor LGBT+ era necesara mai ales pentru a coaliza comunitatea si a creste gradul de activism in randul membrilor acesteia.
Nr. de persoane informate pe parcursul campaniei/procesului de consultare:
•6.700.000 – reach campanie online facebook
•2000 de flyere distribuite in Bucuresti, Timisoara, Sibiu, Ploiesti, Hunedoara, Iasi
•18500 vizitatori site boicotreferendum.ro
•526.994 utilizatori unici Instagram
•45.000 vizualizari Youtube
•Clipurile de campanie au fost difuzat la Antena3, Realitatea TV, Romania TV


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Campania Iubirea NU se voteaza a fost singura campanie care a acoperit intreaga perioada prevazuta de lege. Vreme de 14 zile, am produs, organizat si distribuit constant content pe social Media, TV, emisiuni radio, ziare tiparite, platforme online si presa internationala.
- Producerea de mesaje video de boicot: Andreea Balan, Vladimir Draghia, Emil Rengle, Ana Morodan, Alexandra Stan, Alexandra Ungureanu, Razvan Firea, Mirela Bucovicean si Noemi Meilman
https://www.facebook.com/AndreeaBalan/videos/2139321189652550/

- Coordonare script, video, key messages.

- Coordonarea unei lepse in social media in urma careia tot mai multe vedete, influenceri si bloggeri sa transmita mai departe mesajul: Loredana Groza, Delia, Andra, Dragos Bucurenci, Marius Manole, Adrian Telespan etc.
https://www.facebook.com/marius.manole/videos/10217490534077036/

- Lansarea boicotreferendum.ro

- 2 Proteste Iubirea nu se voteaza la lansarea campaniei si la jumatatea perioadei campaniei
https://www.facebook.com/events/1926314164116717/

- social media ads campaign - fiecare influencer ales a reprezentat un grup tinta pe care ulterior l-am targetat cu ad-uri in social media.

- toolkit activist downloadabil - arhiva zip ce continea toate livrabilele campaniei: slogane, flyere, stickere, argumentatii.

- birou de presa - comunicate de presa, coordonarea aparitiilor TV, elaborarea unui ghid de argumentatie cu raspusuri probabile si tehnici de schimbare a narativului.


| Rezultatele proiectului
    Campania Iubirea NU se voteaza a fost cea mai longeviva campanie din perioada referendumului, singura care a acoperit intreaga perioada prevazuta de lege. Vreme de 14 zile, contentul produs a fost distribuit pe social Media, TV, emisiuni radio, ziare tiparite, platforme online si in presa internationala.
In urma unui cumul de factori in care intra si eforturile noastre, referendumul a fost invalidat, Constitutia ramanand astfel nemodificata. Prezenta la urne a fost de 21,10% - sub pragul de validare de 30%. Mai important, procentul celor care au votat NU, din populatia cu drept de vot a fost de 1,36%, cu mult sub cele mai precaute estimari ale procentului de persoane LGBT, procent la care s-ar fi adaugat si aliatii comunitatii.

Nr. de persoane informate pe parcursul campaniei/procesului de consultare.
•6.700.000 – reach campanie online facebook
•2000 de flyere distribuite in Bucuresti, Timisoara, Sibiu, Ploiesti, Hunedoara, Iasi
•18500 vizitatori site boicotreferendum.ro
•526.994 utilizatori unici reach pe Instagram
•45.000 vizualizari clipuri de campanie pe Youtube
•Clipurile de campanie au fost difuzate de Antena3 si Realitatea TV
•transmisiune direct Romania TV, reportaje Observator Antena1, B1 TV, Realitatea TV de la protestul „Iubirea nu se voteaza”

Nr. de persoane implicate in activitati/actiuni/evenimente pe parcursul campaniei/ procesului de consultare: 13.300
•1.000 participanti la proteste (Iubirea nu se voteaza, 30.09.2018, Lasati-ne sa iubim!, 11.09.2018)
•12.000 semnatari ai unei petitii de sustinere a comunitatii LGBT
•300 de participanti la intalnirile comunitare pe tema referendumului


| Bugetul
    10.000 - 25.000 Euro

| Parteneri
    Pe 11 septembrie 2018, Senatul a votat in favoarea referendumului initiat de Coalitia pentru Familie. Prin organizarea referendumului institutiile statului si-au abandonat datoria de a asigura egalitatea in drepturi a cetatenilor, mutand responsabilitatea unei decizii asupra cetatenilor romani.

Pe 11 septembrie 2018, organizatia MozaiQ lanseaza campania anti-referendum "Iubirea NU se voteaza" sub forma unui protest la votul Senatului, in Piata Universitatii, dar si ca raspuns din partea comunitatii LGBT pentru convingerea concetatenilor sa boicoteze referendumul. Campania Iubirea NU se voteaza a fost singura campanie care a acoperit intreaga perioada prevazuta de lege. Vreme de 14 zile, contentul produs a fost distribuit pe social Media, TV, in emisiuni radio, ziare tiparite, platforme online si presa internationala - The Independent, The Guardian, Euronews, NPR, LA Times, Washington Post.

Elementele campaniei desfasurate intre 12 septembrie si 7 octombrie au fost: producerea si distribuirea de mesaje video de boicot din partea unui grup de vedete, persoane publice si KOLs, coordonarea unei lepse in social media, crearea unui site de campanie - boicotreferendum.ro, organizarea unui protest in Piata Victoriei, social media ads campaign, un toolkit activist dowloadabil si un birou de presa extrem de reactiv la cantitatea de informatii vehiculate in preajma referendumului.

Campania Iubirea nu se voteaza a ajuns la 6.700.000 de oameni, a adunat un grup puternic si vocal de aliati in jurul cauzei si a reinsufletit comunitatea. A fost raspunsul comunitatiii LGBT la valul de ura generat de demersul Coalitiei pentru Familie, umbrela sub care comunitatea si aliatii au putut comunica, distribui informatii, participa la proteste si a-si face vocile auzite.


| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes