close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Debate as an Educational Tool



| Organizator:
    Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Problema identificata e degradarea calitatii democratiei in Romania. Exista un numar de factori contributivi: un oarecare declin economic care, in cazul democratiilor fragile si a societatilor slab educate, conduce la stimularea abordarilor extremiste; evenimentele politice recente, in special cele din vecinatate, disponibilitatea mica a organismelor internationale de a verifica si sanctiona calitatea democratiei. Educatia este cruciala intrucat se poate opune acestor tendinte. Vedem educatia civica si pt democratie, alaturi de gandirea critica si de abilitatile de exprimare a opiniei ca fiind cheia pt cetatenie activa si pt insuflarea de valori democratice. Prin raspandirea debate-ului ca unealta educationala catre cat mai multe scoli si profesori, vom putea contracara cateva dintre efectele factorilor asupra calitatii democratiei.

| Scopul proiectului
    Raspandirea, in cat mai multe contexte educationale, a instrumentului numit debate si a valorilor asociate lui:respect, toleranta, argumentare, coerenta, gandire critica.
O1:Cresterea nr de scoli, elevi si profesori implicati in „Tinerii Dezbat”
O2:Crearea de modele de lectii cu componenta deliberativa si raspandirea lor catre cadre didactice cu specializare Uman
O3:Formarea de formatori pentru optionalul de dezbateri si multiplicarea nr de beneficiari(profesori si elevi)
O4:Oameni cheie din organizatiile regionale cu abilitati de fundraising si o imagine coerenta si unitara pentru organizatie


Debate as an Educational Tool Debate as an Educational Tool Debate as an Educational Tool

| Aria geografica
    Toate cele 41 de judete

| Rezumat
    Programul de educatie prin debate reprezinta o componenta critica a unui program amplu de educatie pentru democratie care, din pacate, in sistemul educational romanesc este neglijata sau deprioritizata. Planul de actiune propus de acest proiect (intre ian2015-dec2017) a tintit spre raspandirea ampla a educatiei deliberative. A avut drept scop o dezvoltare accelerata a programului de dezbateri academice din Romania. Prin intermediul a 4 componente s-a dorit o extindere indrazneata in termeni cantitativi pe parcursul celor 3 ani de implementare si construirea de baze solide pentru o crestere ferma chiar si dupa incheierea sa. Cele 4 linii in care s-au incadrat activitatile indeplinite cu succes au fost:
1.Extinderea concursului national „Tinerii Dezbat” organizat in parteneriat cu Min. Educatiei
2.Construirea a 15 modele de lectii care utilizeaza tehnici de educatie deliberativa (debate, public speaking) pentru materii din curriculum national
3.Dezvoltarea materiei optionale „Dezbatere, Oratorie si Retorica”
4.Intarirea capacitatii Asociatiei (preponderent dpdv al strangerii de fonduri si al promovarii).
La finalul perioadei de proiect organizatia a reusit nu doar sa obtina o crestere cantitativa si calitativa la nivel de raspandire a dezbaterilor academice, dar si sa aiba o imagine unitara la nivel de retea si sa fie mai sustenabila (dpdv al resurselor dar si al raspandirii de cunostinte de debate). Cateva dintre rezultatele obtinute:
-687 profesori formati pentru a folosi metode deliberative
-2700+ elevi cu cunostinte de baza de argumentare;
-1 materie optionala introdusa in curricula nationala
-1 curs de formare acreditat de Min. Educatiei;
-2 planuri de business via 2 produse de training: pt. cadre didactice si pt.profesionisti interesati de argumentare si persuasiune


| Date beneficiari
    1.peste 500 de licee din intreaga tara (adica peste 35% din totalul liceelor din Romania) care au fost expuse la metode deliberative si care au luat, in acest fel, contact cu forme de educatie prin debate, crescand astfel sansele ca acestea sa fie aplicate permanent in respectivele institutii (sub forma cluburilor de dezbateri sau a cursului optional) 2. aproximativ 700 de profesori care au fost expusi la noi metode de predare la clasa 3. peste 2500 de elevi de liceu implicati in proiectul „Tinerii Dezbat” si deci cu ablitati de baza de debate 5. 31 de cadre didactice care au devenit formatori in dezbateri si pedagoge deliberativa in general pentru alti profesori. 6. 173 de instructori de club (profesori si studenti) cu abilitati sporite de predare 7. 10 reprezentanti ai asociatiilor regionale din reteaua ARDOR cu capacitati manageriale sporite

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecti sunt toti elevii pe care cadrele didactice precum si instructorii de cluburi ii formeaza. Aproximativ 17000 de tineri expusi la metode deliberative prin intermediul cadrelor didactice care au beneficiat de formare si au aplicat apoi metodele la clasa. La acest numar se adauga aproximativ 1800 de debateri care fac parte anual din cluburile de dezbateri administrate de membrii retelei ARDOR.

| Activitati
    O1: In 2 din cei 3 ani de proiect, ne-am ocupat de toate etapele organizarii: Selectare parteneri si teme; Productie materiale training; Productie materiale promovare si negociere parteneriate media; Promovare proiect; Organizare seminare de instruire pentru profesori; Organizare evenimente in tara (etapele preliminare ale concursului). Din anul 2017, cand concursul a fost transformat de catre Ministerul Educatiei in Olimpiada scolara, organizatia s-a concentrat pe oferirea de sprijin (organizare si formare) institutiilor scolare locale.
O2 a constat in: Selectare echipe profesori pt creare continut; Colectare informatie din reteaua ARDOR; Dezvoltare planuri de lectii; Colectare feedback pe materialele create si ajustarea lor; Utilizare planuri in retea prin training-uri; Diseminare materiale catre un numar mai mare de cadre didactice.
O3 a inclus: Selectare echipe profesori pt. creare continut; Colectare informatie din retea; Dezvoltare planuri de lectii; Colectare feedback pe materialele create si ajustarea lor; Utilizare planuri in retea prin training-uri; Diseminare materiale catre un numar mai mare de cadre didactice; Procedura de propunere a programei pt. ca DOR sa fie aprobat de Min. Educatiei drept curs optional.
Pentru O4 am: Organizat training-uri pentru instructori de club si pentru reprezentanti ai organizatiilor noastre regionale; Elaborat ghid de fund-raising; Cosmetizat website-ul organizatiei; Creat o identitate unitara si am implementat-o in retea.


| Rezultatele proiectului
    Dincolo de obiectivele atinse si depasite de rezultate, cel mai important castig al proiectului este plaja mare de beneficiari impactati. Contactul cu un nr mare de scoli, cadrele didactice beneficiare devenite multiplicatori si resursele care au potentat accesul la metode si profesorilor cu care organizatia nu intra in contact direct – toate acestea contribuie la o raspandire ampla a unei abordari diferite si eficiente. Una care schimba perspectiva elevilor asupra orelor si care faciliteaza discutii complexe despre lume.
Chiar daca nu a existat intentia ca Tinerii Dezbat sa se transforme din concurs national (administrat tehnic de ARDOR in parteneriat cu mai multe instituții) in olimpiada scolara (realizat și administrat exclusiv de Min. Educației), efectul pe care aceasta schimbare l-a avut a fost de crestere exponentiala. Efectul neasteptat a fost ca organizatia si-a intarit pozitia de furnizor principal de expertiza pe metode educationale deliberative in Romania.
Ce ne face sa ne dorim sa continuam este feedbak-ul primit de la beneficiari care probeaza utilitatea ‚la firul ierbii’: „Training de calitate, livrare impecabila, buna organizare, coerenta. Oameni interesanti care de-abia asteapta sa devina agenti ai schimbarii in domeniul educational. (prof.Balan); „Metodele deliberative sunt primite cu entuziasm de catre elevi la ora de filosofie. Provocarea pe care dezbaterile o ridica este vazuta de ei ca o metoda de a intelege filosofia, aducand-o din sfera abstracta, teoretica inapoi in ‚agora’.” (prof.Gavan)


| Bugetul
    1398046

| Parteneri
    ARDOR este o structura federativa, compusa din 6 organizatii regionale de dezbateri care au contribuit la implementarea activitatilor din proiect in tara: ARDOR Muntenia, ARDOR Transilvania, Asociatia Cluburilor de Dezbateri din Vest (ACDV), Asociatia Romana pentru Gandire si Oratorie (ARGO), Asociatia de Comunicare, Oratorie, Retorica si Dezbateri (ACORD), Asociatia de Educatie Sociala „ARES”. Partener Strategic: Romanian American Foundation. Parteneri: Ministerul Educatiei, LIDL Romania, UNICEF, Departamentul pentru Relatii Interetnice – Guvernul României, Consiliul Național pentru Combarerea Discriminării, Agenția de Dezvoltare Comunitară „Impreuna”, Fundatia DIGNITAS, Autoritatea Nationala pentru Romi"

| Website proiect
    http://ardor.org.ro/debate-as-an-educational-tool/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes