Participanti & Proiecte
Connect:ED
|
Organizator: Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică |
|
Categorie: Tineri de bine |
Beneficiarii direcți ai proiectului au fost atât elevii de gimnaziu, cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani, cât și întreaga gospodărie din care aceștia fac parte (frați, părinți). Aceștia provin din medii defavorizate, neavând acces la aparatură electronică, cum ar fi laptop, calculator, tabletă etc. Aceștia provin din Comunitatea Urbană Arieș (formată din Turda, Câmpia Turzii și alte 18 UAT-uri), preponderent din zonele rurale insuficient deservite.
| Scopul proiectului
Beneficiarii nu au fost implicați în implementarea proiectului.
| Aria geografica
17 tineri cu vârsta cuprinsă între 15 și 23 de ani
| Rezumat
Misiunea Connect:ED a fost încă de la început recondiționarea aparaturii vechi și oferirea acesteia copiilor din medii defavorizate, astfel oferindu-le acestora șansa la un viitor mai bun.
Obiectivele proiectului au fost:
Recondiționarea și donarea a cel puțin 30 de dispozitive unor copii din medii defavorizate;
Până la finalul campaniei, atingerea unui număr de 150 de beneficiari;
Implicarea a cel puțin 15 tineri dornici să ajute la repararea calculatoarelor și dispozitivelor.
| Date beneficiari direcţi
Pe termen scurt, beneficiarii din cadrul Connect:ED primesc un dispozitiv care este o unealtă pentru autoeducare, divertisment și care oferă acces la informații esențiale oricărei persoane care trăiește în zilele noastre. Beneficiarii acestui proiect nu sunt doar elevii care primesc dispozitivul, ci întreaga gospodărie - frații și părinții acestora. Am ajuns astfel la un număr de peste 200 de beneficiari, care vor avea acces la un dispozitiv care le oferă un plus de bunăstare și șansa la un viitor mai bun.
Pe termen mediu, fiecare copil care primește un astfel de dispozitiv are șansa la un viitor mai bun. Oportunitățile de învățare pe care acesta i le oferă - de a se autoeduca și de a finaliza studiile, dar și oportunitatea de a se alfabetiza digital, contribuie la șansele acestuia de a-și depăși condiția şi de a se putea integra pe piaţa muncii. Elevii vor putea folosi dispozitivul o perioadă de timp care se întinde pe câțiva ani, având timp să se bucure de el pe termen mediu pentru a se dezvolta, folosind resursele disponibile în online.
Pe termen lung, Connect:ED contribuie la o societate mai bună. Studiile arată o strânsă corelație, invers proporțională, între nivelul de educație și delincvență - cu cât o persoană e mai puțin educată, cu atât e mai predispusă să comită ilegalități. Totodată, în medie, elevii care nu au acces la un dispozitiv inteligent sunt mai predispuși la abandonul școlar, puțin dintre ei ajungând la facultate, creându-le un prejudiciu material imens, format din diferența de venit care există între persoanele cu și fără studii superioare. Connect:ED oferă un dispozitiv prin care crește șansa acestor elevi de a merge la facultate.
| Activitati
Principalele activități ale proiectului au fost:
(1) Ca activitate de consultare, am purtat discuții cu un specialist în domeniu, în urma cărora am aflat că mulți copii nu au acces la internet.
(2) Am creat o structură la nivelul întregii comunități, o rețea prin care acest proiect să reușească să ajungă în mod direct la elevii care au cea mai mare nevoie de el. Am discutat cu primării și direcții de asistență socială, am cerut și primit sprijin de la 2 service-uri de calculatoare care să ne pună la dispoziție infrastructură, am încheiat parteneriate formale cu școli din mediul rural, dar și din mediul rural, ajungând în total în 8 UAT-uri din Zona Arieș. Astfel, am angrenat o întreagă rețea de parteneri formali și informali din comunitatea locală în acest proiect.
(3) Am vorbit în mod direct cu elevi din aceste medii pentru a înțelege care sunt în realitate nevoile pe care le au ei din punct de vedere al aparaturii;
(4) Am realizat campanii de conștientizare prin care să sensibilizăm populația din zonă, pentru a atrage un număr cât mai mare de donatori, analizând rezultatele și rafinând strategiile de promovare;
(5) Am realizat ateliere de reparații a dispozitivelor, în cadrul cărora un expert a lucrat împreună cu voluntarii, învățându-i pas cu pas care este procesul de reparație a unui dispozitiv - de la diagnoză, până la optimizări.
(6) Am mers în persoană să donăm fiecare dispozitiv. Am cerut mereu explicații școlilor privind modul de selecție al copiilor, și în cele mai multe cazuri am mers să donăm dispozitivele direct la domiciliul copilului, pentru a vedea cu ochii noștri situația pe care acesta o are. Astfel, ne-am asigurat că fiecare dispozitiv în parte este donat în mod echitabil către cineva care are mare nevoie de el.
| Rezultatele proiectului
Am primit sprijin financiar din partea unei firme de IT, în valoare de 1000 de lei. Restul banilor au fost strânși din micro donații individuale de la persoane care și-au dorit să sprijine proiectul pe această cale. Astfel, au existat fie donații în bani, fie au fost achiziționate dispozitive periferice, cabluri, încărcătoare etc. de către persoane fizice care au dorit să contribuie în cadrul acestei campanii.
| Bugetul
Matei Gianina, Director al Școlii Gimnaziale “Teodor Murășanu” - Turda
Adresa de e-mail: gianina.matei@edotec.ro
| Parteneri
Sunt peste 500 000 de elevi în România și câteva mii la nivel local, care nu au acces la internet. Acești tineri întâmpină probleme pe mai multe niveluri:
(1) Pe primul nivel, lipsa accesului la internet îi privează pe tineri de multitudinea de informații disponibile online - cursuri, tutoriale precum şi școala online. Această privare de informație îi lasă cu lacune atât în sistemul școlar cât și referitor la dezvoltarea multilaterală a acestora. Este aproape imposibilă dezvoltarea în domenii din afara școlii, limitându-i raportat la oportunitățile extraşcolare.
(2) Pe al doilea nivel, acești tineri trăiesc într-o realitate total diferită. Cele mai discutate subiecte de către elevi sunt: seriale, filme, jocuri pe calculator și altele asemenea. Discută pe grupul clasei, propagă trenduri, meme-uri, știri, stabilesc întâlniri, o mare parte din viața lor se petrece în online. Deci, dacă nu ai internet, ești complet rupt de orice înseamnă viață socială sau culturală a celor din jurul tău, ești marginalizat și exclus cu totul din cercurile sociale.
(3) Pe al treilea nivel, acești tineri pierd din oficiu startul în ceea ce privește șansele de angajare sau învățământ superior. Anunțurile de angajare, crearea unui CV, procesul de aplicare la o facultate, toate se întâmplă într-o proporție covârșitoare în mediul online. Mai mult decât atât, majoritatea job-urilor necesită într-un mod sau altul folosirea tehnologiei, aproape la toate facultățile e nevoie să îți cauți resurse în online sau să poți primi și transmite informații cu colegii sau profesorii.
Fiecare nivel îi privează pe acești elevi din medii defavorizate de mobilitatea socială, de șansa de a-și depăși condiția și a ajunge la același nivel cu colegii lor și cu restul comunității.
| Website proiect
https://www.facebook.com/479259055508492/posts/3528327750601592/?d=n