Participanti & Proiecte
Atingeri Nedorite
|
Organizator: Mercury360 Communication |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
1 din 5 copii este victimă a abuzului sexual. 90% nu raportează abuzul. Pentru că majoritatea minorilor trăiesc cu agresorii lor, pandemia a agravat problema. Raportările scăzute susțin convingerea irațională că ce nu este raportat, nu există. Dintre cele 820000 de cazuri prevăzute în România, sub 0.2% sunt raportate. Rușinea, vina, teama, amuțesc victimele, în vreme ce media evită difuzarea poveștilor ce nu aduc audiența. ATC este singurul ONG care preia gratuit apelurile lor, incluzând abuzul sexual, rezolvând cazuri 24/7. Reînceperea școlilor a readus 2mil de copii fizic la școală, oportunitate pentru dezvăluirea mai multor cazuri de abuz petrecute în timpul izolării. Provocarea: informarea oamenilor despre abuzul sexual asupra minorilor și transformarea lui într-o problemă națională, cu 0 buget media, într-o lume monopolizată de COVID
| Scopul campaniei
ABUZUL SEXUAL ASUPRA MINORILOR = PROBLEMĂ STRINGENTĂ.
Creșterea notorietății printr-o campanie concisă, cu ajutorul media. Nu am avut repere, întrucât ATC nu a mai făcut campanii pe acest subiect. Am știut doar că putem reduce abuzul prin educarea celor ce îndrăznesc să rupă tăcerea și câștigarea cât mai multor stakeholders.
GENERAREA DE MEDIA GRATUITĂ ȘI CONTRIBUITORI PRO BONO.
ATC nu are bugete, resursele sunt folosite pentru supraviețuire - menținerea asistenței telefonice pentru copii. Campania trebuia să se întâmple doar prin puterea convingerii emoționale și contribuțiilor probon
| Client campanie
Asociația Telefonul Copilui
| Autor campanie
Mercury360 Communication
| Acoperire campanie
Național
| Descriere campanie
Campania “Atingeri Nedorite”, lansată de către Asociația Telefonul Copilului în 2021, a reușit să încurajeze adulții români să poarte o conversație despre unul dintre cele mai neplăcute subiecte din lume. Această campanie a stârnit conversații dificile despre abuzul sexual asupra minorilor și a atins rezultate impresionate cu un buget de media inexistent. Aceasta este povestea unei campanii care a îndrăznit să provoace populara concepție conform căreia TOATE tipurile de atingeri sunt dezirabile și benefice, cu o ripostă îndrăzneață. Campania a contribuit la producerea unei schimbări în rândul normelor culturale și sociale, în scopul unei mai bune protejări a copiilor împotriva abuzului sexual.
| Date beneficiari direcţi
PRIMAR: CEI CE RUP TĂCEREA
Pentru ajuta copiii, trebuite să le atragem atenția părinților, profesorilor, colegilor, aliaților care trebuie să îi creadă și să le ofere o voce. Aceștia trebuie să dețină informațiile necesare pentru a recunoaște formele de abuz sexual. Scopul este de a educa publicul asupra importanței pe care o are raportarea, de a îi convinge că tăcerea nu este o opțiune. Însă dupa 2 ani de pandemie, vești triste si ONG-uri care se luptă pentru atenția lor, oamenii nu se mai lasă ușor convinși.
SECUNDAR: STAKEHOLDERS
Poliția, media, ONG-uri, politicieni și sponsori ar trebui sa colaboreze în această problemă. Dar într-o lume prematur considerată post-pandemică, aceștia s-au concentrat mai mult pe reziliență economică și redresare, promovând un optimism aproape toxic, încercând să forțeze viața să revină la cursul firesc.
| Strategia și implementarea campaniei
O credință irațională a exclus abuzul sexual asupra copiilor din context: credem că doar atingerea bună contează! Minimizând impactul perceput asupra unui potențial abuz sexual, mintea se protejează astfel de realitatea dură, „greu de schimbat”.
INSIGHT: împrumutăm atenția acordată dorinței de atingere pozitivă și o folosim pentru a o condamna pe cea de tip abuzivă, amândouă având un impact crucial. DORITĂ SAU NU, FIECARE ATINGERE PRIMITĂ DEVINE PARTE IREVERSIBILĂ A FIECĂREI VIEȚI.
Primul pas a fost să dezvăluim cum fuziunea dintre traumă și vindecare se află în mâinile noastre. Așa a luat naștere conceptul: „Suntem SUMA TUTUROR atingerilor pe care le primim”, cu un CTA firesc: EVITAȚI ATINGEREA NEDORITĂ.
Lansara a fost pe 16 nov, prin intermediul unui video cu un puternic impact emoțional, în regia lui Alex Gâlmeanu care și-a oferit serviciile.
Cu 0 buget media, parte din strategia noastră a fost comunicarea 121, astfel am trimis newslettere personalizate catre toate contactele agenției. Drept rezultat, influenceri de beauty, actori, comedianți și cântăreți s-au alăturat cauzei.
Broșuri, rollups, pinuri, stickere, puzzle al contactului fizic, toate au purtat mesajul campaniei și au prezentat impactul atingerilor bune, cât și al celor rele.
Testimonialele au dezvăluit poveștile supraviețuitorilor abuzului sexual, subliniind realitatea și dimensiunea cotidiană a problemei. Acestea exemplifică durerea mentală constantă și lupta cu care se confruntă supraviețuitorii, dar subliniază și importanța speranței, a confortului găsit în a fi înțeles. Ionela, Iulia, Larisa, Maria sunt nume fictive care spun povești reale primite de operatorii ATC. Aceste personaje au fost văzute și auzite în cele mai populare locuri din oraș, în mijloacele de transport public, mall-uri, metrou și online.
Am creat și pagina 116111.ro/AtingeriNedorite cu scopul de a oferi informații educaționale. Aceasta a inclus conținut despre ceea ce înseamnă abuzul sexual, instrumentele necesare pentru a raporta abuzul sau pentru a solicita asistență, recomandări pentru prevenire, chiar și aspecte din lege prezentate pe înțelesul copiilor.
Pentru a ajunge și mai aproape de target, am demarat o serie de discuții în școli cu elevii, parinții și buncii, în care am expus riscul abuzului sexual și le-am oferit tool-urile necesare de prevenire.
Feedback-ul pozitiv ne-a încurajat să prezentăm CNA-ului campania. Dacă va fi vreodată aprobat, va fi o premieră pentru această cauză și pentru ONG.
| Impactul campaniei
POZIȚIONAREA CU SUCCES A NOTORIETĂȚII ABUZULUI SEXUAL ASUPRA MINORILOR DREPT O PROBLEMĂ CLARĂ ȘI STRINGENTĂ CE TREBUIE REZOLVATĂ ÎN ROMÂNIA
În ciuda faptului că am avut de-a face cu un subiect atât de sumbru, rezultatele noastre au fost peste așteptări! Videoclipul campaniei a fost vizualizat de 64.000 de ori în mod organic, în timp ce execuțiile în aer liber au generat 1,2 milioane de vizualizări. Am primit cel puțin 255 mențiuni online, potrivit rapoartelor Poliției Române, în timp ce mențiunile de la televizor au ajuns la 200.000 de persoane. Peste 20 de influenceri au împărtășit mesajul, printre ei numărâdu-se Andreea Marin, Silviu Faiăr și Sânziana Negru.
FREE MEDIA GENERATĂ + CONTRIBUȚII PRO BONO ÎN VALOARE DE 89.000 EUR
O parte din bugetul de producție a fost câștigat de la Ambasada SUA, iar restul a venit pro bono de la fiecare partener implicat. Valoarea totală estimată a resurselor câștigate = 89.000 USD.
"A atinge înseamnă a da viață", a spus Michelangelo, dar campania noastră a arătat cum atingerea poate afecta viața dacă este inadecvată sau nedorită de un copil.
Mai târziu, „Atingeri Nedorite” a câștigat votul Consiliului Național al Audiovizualului, care a recomandat tuturor posturilor de televiziune să difuzeze mesajul nostru ca ,,anunț național de interes public”. Aceasta a fost o premieră pentru ONG-ul nostru și pentru campaniile similare de abuz sexual din România.
Continuăm și în 2022 cu cea de-a doua etapă, dar cel mai important aspect pe care l-a realizat campania „Atingeri Nedorite” este faptul că abuzul sexual asupra copiilor nu mai reprezintă un subiect tabu. Astfel, normele culturale și sociale se schimbă pentru a proteja mai bine copiii.
În final, citându-i pe oficialii americani (care și-au exprimat punctul de vedere asupra campaniei), „A aprinde o lumânare este o alternativă mai bună decât a blestema întunericul. Oricine lucrează pentru a proteja copiii de cea mai joasă formă de prădare – abuzul sexual – nu trebuie să se întrebe niciodată dacă au făcut o diferență. Dar au făcut-o și vor continua să o facă.”
| Buget
5.000 - 10.000 Euro
| Partenerii campaniei
| Website campanie