În anul în care sărbătorește 20 de ani dedicați societății civile, GSC a lansat în competiție secțiunea Tineri de Bine. Noua secțiune este susținută de ASAP România, partener strategic, și dedicată proiectelor gândite și implementate de tineri cu vârste între 15 și 25 de ani. 10 proiecte puse la cale de 5 organizații de tineri, care s-au desfășurat în perioada 2020-2021 și au demonstrat implicare civică prin acțiuni din diferite sfere de interes, au fost înscrise în competiție.
Proiectele înscrise în secțiunea Tineri de Bine sunt:
Connect:ED - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Există peste 500.000 de elevi în România și câteva mii la nivel local, care nu au acces la internet. Împreună cu o echipă de peste 50 de voluntari, colaborări între 8 comune și municipii, care conțin actori locali și insituționali, Asociația a reușit să doneze în total aparatură în valoare de peste 10.000 €. Toată aceasta a ajuns la aproximativ 200 de beneficiari direcți din peste 30 de gospodării, astfel reușind să ofere unor tineri acces la educație.
Rezumat proiect:
Există peste 500.000 de elevi în România și câteva mii la nivel local, care nu au acces la internet. Împreună cu o echipă de peste 50 de voluntari, colaborări între 8 comune și municipii, care conțin actori locali și insituționali, Asociația a reușit să doneze în total aparatură în valoare de peste 10.000 €. Toată aceasta a ajuns la aproximativ 200 de beneficiari direcți din peste 30 de gospodării, astfel reușind să ofere unor tineri acces la educație.
Turda Treasure Hunt - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Turda Treasure Hunt a fost un eveniment sportiv care a avut loc cu ocazia zilei de Halloween, în care 70 de tineri s-au implicat într-o căutare de comori pe echipe, într-o manieră distractivă, dar și competitivă. Treasure Hunt-ul a constat într-o serie de probe inspirate din serialul Squid Game. Probele au fost gândite în așa fel încât să răspundă la nevoile comunității, fiind interactive și au avut ca scop creșterea nivelului de interes al tinerilor față de sport.
Re:Connect - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Re:Connect și-a propus ca, timp de câteva zile, să ofere tinerilor un cadru de învățare a importanței mediului în viețile noastre și de reconectare cu natura. Activități precum exerciții practice de montare a unui cort, de construcție a unui foc de tabără, care să nu afecteze vegetația din jur, cursuri de prim ajutor și drumeții, au oferit tinerilor lecții valoroase - dacă avem grijă de natură, și ea are grijă de noi.
Management Academy - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Management Academy este un proiect care a format și motivat 50 de tineri pentru a se implica în comunitatea turdeană. Timp de 4 zile, 50 de tineri au beneficiat de peste 30 de ore de ateliere de formare realizate de specialiști în domeniu pe managementul proiectelor non-profit. Proiectul a fost mai mult decât o simplă transmitere de informații către tineri. Acesta a reprezentat un prim pas către solidificarea societății civile prin crearea de voluntari implicați, motivați și competenți.
Suflet de Copil - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Prin Suflet de Copil, Asociația a urmărit să aducă un impact pozitiv în comunitate. Cu eforturi majore din partea celor implicați; lucrători de tineret, un psiholog, voluntari și instituții de învățământ, a reușit să pună cap la cap o idee care inspiră spre a face bine. Printr-o intervenție psihodramatică inovativă, cu ocazia Zilei Internaționale a Toleranței, a reușit să vizeze 750 de elevi din Turda, implicându-i în activități de conștientizare, explorare a emoțiilor și controlare a impulsurilor.
Studioul Civic - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Studioul Civic a avut menirea de a oferi o voce proprie tinerilor din comunitate, prin artă. Proiectul a construit o întreagă comunitate de tineri artiști, din 100 de tineri care au învățat cum să își transpună propriile probleme, gânduri și emoții prin intermediul artei. Studioul a reprezentat poate una dintre cele mai mari digital expo din țară. Printr-o rețea de 50 de persoane influente și având un număr de 15 obiecte de artă, expoziția atinge un milion de spectatori, măsurați prin reach.
Prescrie un zâmbet! :) - Societatea Studenților în Farmacie București
Rezumat proiect:
Prescrie un zâmbet! :) este un proiect de tradiție al SSFB, prin care studenții farmaciști cultivă spiritul sărbătorilul în sprijinul celor din jur. Pe parcursul a două săptămâni se desfășoară activități precum: Târgul de prăjituri, Concertul de olinde tradiționale, Campania de Donare de Sânge. Se strâng donații pentru diverse cauze sociale, inclusiv pentru colegi din facultate aflaț în nevoie. Campania de Donare aduce un cadou în plus, salvând în mod direct viața pacienților.
Impark Zone - Club Impact Special
Rezumat proiect:
Scopul proiectului a fost realizarea unui spațiu recreațional,de comunicare interpersonală, de împărtășire, de exersare și dezvoltare a talentelor/pasiunilor și abilităților. Un spațiu de petrecere cu sens a timpului liber, pentru tinerii comunității Pașcani, prin amenajarea „Poligonului”cu mobilier stradal adecvat și organizarea și oferirea de activități nonformale/ extracurriculare/ tematice în vacanța de vară, weekend-uri/ diferite alte ocazii.
BWay - de la elev la student - Bway - de la elev la student
Rezumat proiect:
Inițiativa „BWay – de la elev la student” vine în sprijinul liceenilor care au nevoie de ajutor în alegerea facultății potrivite. Prin sesiuni online interactive, Bway pune în contact elevii cu viitorii profesioniști din domeniu, pentru ca aceștia să afle mai ușor noutățile mediului academic și oportunitățile în carieră. Informându-se din interior, elevii reușesc să-și aleagă viitorul academic în cunoștință de cauză, sunt mai siguri pe alegerea făcută și au mai mari șanse să facă performanță.
Rezumat proiect:
Turda Treasure Hunt a fost un eveniment sportiv care a avut loc cu ocazia zilei de Halloween, în care 70 de tineri s-au implicat într-o căutare de comori pe echipe, într-o manieră distractivă, dar și competitivă. Treasure Hunt-ul a constat într-o serie de probe inspirate din serialul Squid Game. Probele au fost gândite în așa fel încât să răspundă la nevoile comunității, fiind interactive și au avut ca scop creșterea nivelului de interes al tinerilor față de sport.
Re:Connect - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Re:Connect și-a propus ca, timp de câteva zile, să ofere tinerilor un cadru de învățare a importanței mediului în viețile noastre și de reconectare cu natura. Activități precum exerciții practice de montare a unui cort, de construcție a unui foc de tabără, care să nu afecteze vegetația din jur, cursuri de prim ajutor și drumeții, au oferit tinerilor lecții valoroase - dacă avem grijă de natură, și ea are grijă de noi.
Management Academy - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Management Academy este un proiect care a format și motivat 50 de tineri pentru a se implica în comunitatea turdeană. Timp de 4 zile, 50 de tineri au beneficiat de peste 30 de ore de ateliere de formare realizate de specialiști în domeniu pe managementul proiectelor non-profit. Proiectul a fost mai mult decât o simplă transmitere de informații către tineri. Acesta a reprezentat un prim pas către solidificarea societății civile prin crearea de voluntari implicați, motivați și competenți.
Suflet de Copil - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Prin Suflet de Copil, Asociația a urmărit să aducă un impact pozitiv în comunitate. Cu eforturi majore din partea celor implicați; lucrători de tineret, un psiholog, voluntari și instituții de învățământ, a reușit să pună cap la cap o idee care inspiră spre a face bine. Printr-o intervenție psihodramatică inovativă, cu ocazia Zilei Internaționale a Toleranței, a reușit să vizeze 750 de elevi din Turda, implicându-i în activități de conștientizare, explorare a emoțiilor și controlare a impulsurilor.
Studioul Civic - Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
Rezumat proiect:
Studioul Civic a avut menirea de a oferi o voce proprie tinerilor din comunitate, prin artă. Proiectul a construit o întreagă comunitate de tineri artiști, din 100 de tineri care au învățat cum să își transpună propriile probleme, gânduri și emoții prin intermediul artei. Studioul a reprezentat poate una dintre cele mai mari digital expo din țară. Printr-o rețea de 50 de persoane influente și având un număr de 15 obiecte de artă, expoziția atinge un milion de spectatori, măsurați prin reach.
Prescrie un zâmbet! :) - Societatea Studenților în Farmacie București
Rezumat proiect:
Prescrie un zâmbet! :) este un proiect de tradiție al SSFB, prin care studenții farmaciști cultivă spiritul sărbătorilul în sprijinul celor din jur. Pe parcursul a două săptămâni se desfășoară activități precum: Târgul de prăjituri, Concertul de olinde tradiționale, Campania de Donare de Sânge. Se strâng donații pentru diverse cauze sociale, inclusiv pentru colegi din facultate aflaț în nevoie. Campania de Donare aduce un cadou în plus, salvând în mod direct viața pacienților.
Impark Zone - Club Impact Special
Rezumat proiect:
Scopul proiectului a fost realizarea unui spațiu recreațional,de comunicare interpersonală, de împărtășire, de exersare și dezvoltare a talentelor/pasiunilor și abilităților. Un spațiu de petrecere cu sens a timpului liber, pentru tinerii comunității Pașcani, prin amenajarea „Poligonului”cu mobilier stradal adecvat și organizarea și oferirea de activități nonformale/ extracurriculare/ tematice în vacanța de vară, weekend-uri/ diferite alte ocazii.
BWay - de la elev la student - Bway - de la elev la student
Rezumat proiect:
Inițiativa „BWay – de la elev la student” vine în sprijinul liceenilor care au nevoie de ajutor în alegerea facultății potrivite. Prin sesiuni online interactive, Bway pune în contact elevii cu viitorii profesioniști din domeniu, pentru ca aceștia să afle mai ușor noutățile mediului academic și oportunitățile în carieră. Informându-se din interior, elevii reușesc să-și aleagă viitorul academic în cunoștință de cauză, sunt mai siguri pe alegerea făcută și au mai mari șanse să facă performanță.
Cu bursele nu ne jucăm! - Elevul Anonim - Vocea Anonimă a educației
Rezumat proiect:
Se anunțase luarea în calcul a măririi mediei de acordare a burselor de merit. Astfel a doua zi grupul a făcut o petiție contra propunerii dl. Ministru. Și-a propus ca minim să fie auzită vocea elevilor. Astfel grupul a demarat o campanie pe Declic, a făcut un comunicat de presă și postări pe Instagram. Rezultatul a fost un răspuns de la minister prin care îi asigura că se va discuta petiția în CDS.
Evaluare proiectelor înscrise în secțiunea Tineri de Bine este realizată de 7 Tineri Jurați și este în derulare. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul festivității de premiere, la finalul lunii septembrie. Ceremonia va încheia ediția a XX-a a competiției anuale și va celebra cei 20 de ani pe care Gala Societății Civile îi împlinește anul acesta.
***
ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să educe tânăra generație cu privire la importanța colectării separate a deșeurilor și construiește alături de unitățile de învățământ din România cea mai extinsă rețea de colectare separată și de reciclare a plasticului.
Gala Societății Civile este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri principali: UniCredit Bank, Rompetrol
Partener pentru Sustenabilitate: Lidl România
Parteneri Strategici: Ashoka România, ASAP România
Partener Secțiune Sănătate: Secom Healthcare
Partener Secțiune Dezvoltare economică și socială: Mastercard
Parteneri media: Rock FM, IQads.ro, News.ro, Zile și Nopți, Biz, România Pozitivă, Știri ONG
Parteneri tradiţionali: Gavrilă&Asociaţii, Netvibes România, MediaTrust România
Pentru mai multe informații despre Gala Societății Civile 2022, vizitați www.galasocietatiicivile.ro.
ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să educe tânăra generație cu privire la importanța colectării separate a deșeurilor și construiește alături de unitățile de învățământ din România cea mai extinsă rețea de colectare separată și de reciclare a plasticului.
Gala Societății Civile este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri principali: UniCredit Bank, Rompetrol
Partener pentru Sustenabilitate: Lidl România
Parteneri Strategici: Ashoka România, ASAP România
Partener Secțiune Sănătate: Secom Healthcare
Partener Secțiune Dezvoltare economică și socială: Mastercard
Parteneri media: Rock FM, IQads.ro, News.ro, Zile și Nopți, Biz, România Pozitivă, Știri ONG
Parteneri tradiţionali: Gavrilă&Asociaţii, Netvibes România, MediaTrust România
Pentru mai multe informații despre Gala Societății Civile 2022, vizitați www.galasocietatiicivile.ro.