"Adopta un ONG" - prima campanie care a strans fonduri prin blogvertising
Din cand in cand avem posibilitatea de a fi martorii unor evenimente inedite sau speciale, in vara aceasta Gala Societatii Civile impreuna cu posesorii de bloguri din Romania au promovat o campanie neobisnuita, in scopul strangerii de fonduri pentru un ONG. Mai exact 37 de bloguri, unele cu audienta unor site-uri, altele scrise de persoane cu o autoritate semnificativa, ca jurnalisti, oameni de marketing si publicitate, au vandut in cadrul unei licitatii sustinute pe site-ul www.okazii.ro spatiu publicitar timp de o luna, pe blogu-rile personale.
Scopul - strangerea de fonduri pentru un ONG sau o initiativa civica din cele 92 de organizatii si grupuri de initiativa prezente anul acesta la Gala Societatii Civile. Criteriile care stau la baza alegerii beneficiarului acestei donatii sunt folosirea sumei in scopuri constructive in cadrul unei activitati permanente si nu pentru a rezolva o problema curenta, relevanta ONG-ului pentru cel care deruleaza campania si dorinta ONG-ului de a se dezvolta.
Declansatorul campaniei "Adopta un ONG" a fost lonut Oprea, director de comunicare la MediaPro Interactiv si posesor al blogului www.clickio.ro.
"Initial am vrut sa vand publicitate doar pe blogul meu, pe care nu l-am creat pentru a genera venituri din advertising, ci e un loc de dialog despre industriile in care ma invart. insa, inca din prima zi au aparut atat cumparatori, care s-au luptat pentru campanie in cadrul licitatiei, cat si alti bloggeri care mi-au propus sa includ si blogurile lor in oferta, ceea ce a amplificat dimensiunea campaniei", adauga lonut Oprea.
Promovarea pe blog, sau blogvertisingul, a continut un pachet format dintr-un banner, publicitate text la finalul unei insemnari si un articol. Blogvertisingul nu este foarte dezvoltat in Romania, iar esuarea unor proiecte ca cel de publicitate pe bloguri de anul trecut si campania Millenium "Adopta un ONG" incetinesc dezvoltarea acestui gen de advertising. Totodata diferentele enorme dintre continutul unor site-uri de media, care au un volum enorm de continut si audienta pe masura, si blogurile personale inclina balanta castigului din advertising spre cele dintai.
Pachetul de publicitate scos la licitatie a reusit sa atraga atentia inca din prima zi si a ajuns de la 100 de lei la peste 30.000 de lei, castigatorul licitatiei fiind Marketon-line.ro, un magazine online de electronice si electrocas-nice. "Doua agentii importante de advertising au incercat sa-si treaca in portofoliu, insa, din diferite motive, au pierdut in fata unui magazin online, care si-a dorit aceasta campanie mai mult decat ele, fiind dispus sa plateasca aproape 10.000 de euro pentru ea."