Gala Societatii Civile este un eveniment care contribuie la cresterea sectorului neguvernamental. Gala sustine si promoveaza initiativele benefice pentru comunitate, iar orice efort depus pentru implementarea acestora merita "aplauzele" societatii civile.
Tuturor celor care constituie publicul campaniei de comunicare le-a fost pusa o intrebare retorica: "Cat si cum mai vrei sa traiesti?". Scopul a fost acela de a-i sensibiliza pe oameni pentru a-i face sa isi puna problema actiunii si a luarii initiativei. A urmat completarea, ca un raspuns partial la intrebare: "Sunt oameni care lupta pentru ca viata noastra sa fie mai buna. Gala Societatii ii premiaza. Vei afla cine sunt ei si ce poti face tu". Intrebarea este sustinuta de exemplul celor care deja se implica in viata comunitatii din proprie initiativa, despre care publicul larg poate afla mai multe prin intermediul evenimentului Gala Societatii Civile si a site-uluiwww.galasocietatiicivile.ro.
Gala Societatii Civile este un proiect al Millenium Communications. La 4 ani de la infiintarea agentiei, in 2002 a fost organizata prima editie a evenimentului. Anul acesta cea de-a cincea editie s-a incheiat la Teatrul National.pe31 mai.
OBIECTIVE DE COMUNICARE
Evenimentul in sine este conceput pentru promovarea proiectelor din sectorul neguvernamental. Structura campaniei, traseul pe care il urmezi in expunerea la mesaj te duce la site-ul competitiei, pe care sunt incarcate toate proiectele inscrise in concurs. Cei sensibilizati de mesaj au ajuns sa urmeze exemplul celor care si-au concretizat initiativele in proiecte. Campania s-a adresat si a atins mai multe categorii de publicuri: organizatiile neguvernamentale active, mass-media. oamenii care detin functii in departamentele de marketing si comunicare din companii, lideri de opinie si personalitati recunoscute in diferite domenii de activitate, reprezentanti ai administratiei publice si marele public.
STRATEGIE Sl PLAN
Campania a fost sustinuta prin comunicare directa si prin intermediul celor 15 alerte trimise catre 4.800deabonati, prin intermediul carora acestia au fost informati cu privire la ultimele noutati pe care le aducea evenimentul si asupra momentelor-cheie din desfasurarea acestuia.
Pe toata perioada desfasurarii evenimentului a fost mentinut un contact permanent cu mass-media locala si centrala. Astfel, proiectele inscrise de cele 92 de organizatii neguvernamentale, grupuri de initiativa si persoane fizice din toate regiunile tarii au avut o acoperire geografica atat locala si regionala. cat si nationala. Desi mai mult de jumatate dintre proiecte au fost inscrise de catre ONG-urile din Bucuresti, restul au apartinut organizatiilor nonprofit din toate regiunile tarii (Moldova - 26 de proiecte. Banat - 10 proiecte. Transilvania - 9 proiecte. Oltenia - 4 proiecte, Dobrogea - 2 proiecte), de aceea a
fost necesar ca mesajul sa fie adaptat atat pentru presa locala, cat si pentru cea centrala.
EVALUARE
In evaluarea campaniei de relatii publice s-a urmarit numarul de organizatii neguverna-mcntale participante si de proiecte inscrise, cu cat a crescut numarul abonatilor la alerta periodica a Galei si numarul de vizitatori ai sitc-ului si, de asemenea, articolele generate in mass-media locale si centrale. Agentia a fost atenta la impactul campaniei si la feed-backul obtinut de la cei care au primit mesajul campaniei si care pol constitui un ghidaj pentru campaniile viitoare.
REZULTATE
La editia din acest an 92 de organizatii neguvernamentale, grupuri de initiativa si persoane fizice din toate regiunile tarii au inscris in competitia Galei Societatii Civile, 118 proiecte sociale, valoarea finantarilor atrase de acestea fiind de peste 17 milioane de euro.
De la inceperea campaniei si panala incheierea acesteia s-au inregistrat aproape 900) de noi abonati la alerta Galei Societatii Civile, iar numarul de accesari ale sitc-ului dupa anuntarea si afisarea castigatorilor a ajuns la un numar de 1.500.000. de la 1.200.000 de accesari la inceputul campaniei. Numarul articolelor generate in mass-media locale si centrale, in presa scrisa si on-line a fost de aproape 100.