Luni, 19 februarie, ora 11.00, a fost susținut, live pe pagina de Facebook GSC, Training-ul de înscriere în competiție dedicat tuturor participanților ediției cu numărul 22. . Alături de noi, i-am avut pe Gelu Duminică, Roxana Lupu, Monica Jitariuc & Liviu Țurcanu.
Puteți urmări Training-ul de Înscriere Gala Societății Civile 2024 aici.
Programul întâlnirii online:
- O sesiune de introducere despre noutățile ediției, susținută de Andra Moldoveanu (Director Program GSC). - aprox. 15 min.
- O sesiune susținută de Gelu Duminică (Director Executiv - Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”) cu sfaturi despre înscrierea în competiție, despre cum analizează jurații proiectele înscrise & pe ce lucruri e bine să se concentreze participanții. - aprox. 20 min.
- O scurtă prezentare susținută de Roxana Lupu (Community Weaver - Ashoka România). Despre acordarea Premiilor pentru Impact Social în secțiunile Categoriei A, criteriile de jurizare pe baza cărora vor fi notate proiectele de către juriul dedicat, dar și despre importanța impactului social în proiectele sectorului asociativ. - aprox. 15 min.
- Și încheiem cu o discuție între Monica Jitariuc (Consultantă de Comunicare & Trainer) și Liviu Țurcanu (Executive Creative Director – Mercury360 și Mantia) despre comunicarea proiectelor pe teme sociale și punctual despre secțiunea Campanii sociale a competiției GSC 2024. - aprox. 30 min.
Trainerii acestei întâlniri:
Gelu Duminică
Director Executiv - Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”
Gelu Duminică, om, copilul părinților lui, rom. Spune mereu că este cine este datorită părinților lui și lui Dumnezeu, care i-a zâmbit prin oamenii care au văzut în el mai mult decât o culoare sau o etichetă.
De 23 de ani, munca lui înseamnă Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, care lucrează în a da voce romilor de pretutindeni, mereu cu gândul că România poate deveni o țară în care să ne simțim, cu toții, acasă.
Dincolo de asta, Agenția „Împreună” este pentru Gelu o oază de normalitate. Echipa lui înseamnă romi, români, maghiari, persoane din comunitatea LGBTQIA, băieți, fete, studenți, părinți, oameni din mediul rural, oameni din orașe mici, dar și din marile aglomerări urbane, creștini, atei... voci de peste tot, care se bucură de ceea ce sunt și care vor să facă lumea mai bună, prietenoasă și ușor de dus atât pentru ei, cât și pentru ceilalți.
Roxana Lupu
Community Weaver - Ashoka România
Roxana Lupu are o experiență diversă, cu background în jurnalism, marketing, training și consultanță pentru branduri și ONG-uri naționale și internaționale, antreprenoriat. A conturat și implementat programe de training în companii axate pe wellbeing și motivație prin sport, cu focus pe aliniere și motivare echipe. În Ashoka România Roxana are rolul de Community Weaver și trainer experiențe de învățare axate pe metodologii Ashoka și nu numai.
Monica Jitariuc
Consultantă de comunicare & Trainer
Cu peste 20 de ani de muncă și rezultate notabile în diverse zone ale comunicării, Monica Jitariuc este consultantă de comunicare și trainer. Misiunea ei este să sprijine companii, instituții publice, ONG-uri și pe liderii acestora să comunice empatic, transparent și contemporan cu publicurile lor.
Este preocupată de noile tehnologii, de impactul lor în viaţa noastră și de mecanismele prin care se construiește azi reputația în spațiul public.
Din 2019 este în board-ul Fundației Comunitare București. Susţine inițiativele de luptă împotriva violenţei domestice şi pe cele care pot schimba în bine viața fetelor din România.
Liviu Țurcanu
Executive Creative Director - Mercury360 și Mantia
A început să lucreze în publicitatea acum 20 de ani, dintre care 15 ani i-a petrecut la Mercury360 ca Director de Creație. Liviu a câștigat în cariera sa numeroase premii la festivaluri de publicitate naționale și internaționale (Golden Drum, Epica Awards, Cresta Awards, ADC Europe, NY Festivals, Effie Romania), fiind și jurat la multe dintre ele. Este implicat în proiectul de organizare și regândire a Școlii Art Directors Club Romania, este profesor în cadrul aceeași școli și susține cursuri de publicitate în parteneriat cu diverse universități. Absolvent de Arte Plastice, Liviu are în continuare o puternică legătură cu mediul artistic și cu comunitatea artistică din România. Poate de aceea crede că modul de gândire artistic și craft-ul specific Artei ar trebui implicate mai mult în procesul creativ.
Campaniile de comunicare sociale ocupă un loc aparte în sufletul său, Liviu implicându-se frecvent în susținerea și conștientizarea cauzelor sociale pentru diverse ONG-uri sau pentru clienți din zona guvernamentală. Dorința sa de a face bine în comunitate e un deziderat în jurul căruia ar vrea să strângă energia a cât mai mulți oameni; pentru că numai prin implicare și efort comun se pot produce efecte de durată ce pot schimba vieți, sisteme sau pot avea un impact asupra mediului în care trăim.
***
Înscrierile în competiție - ediția 22 sunt deschise până pe 8 martie.
Sunt eligibile proiectele / campaniile de comunicare care s-au desfășurat în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2023. Proiectele sau campaniile înscrise pot începe înainte sau se pot încheia după perioada menționată, atât timp cât sunt prezentate activități și rezultate desfășurate în cel puțin două treimi din perioada eligibilă a competiției: 1 ianuarie - 31 decembrie 2023.
Excepția se aplică secțiunii Programe, care va cuprinde programe desfășurate pe o perioada de 3 ani (2021-2022-2023) și va trebui detaliat în formularul de înscriere un set de activități desfășurate pentru fiecare dintre acești ani.
Pentru a accesa formularul de înscriere trebuie să îți creezi un cont pe site, dacă organizația ta nu a mai înscris până acum proiecte în competiția GSC. După login în platformă vei putea începe înscrierea unui proiect prin click pe butonul Competiție - Înscrie un proiect.
Calendarul ediției:
Înscrieri în competiția GSC, ediția 22: 7 februarie - 8 martie 15 martie 2024, ora 23.59
Aprobarea proiectelor în competiție: 18 martie - 29 martie 2024
Perioada de jurizare: 1 aprilie - 24 mai 2024 (2 etape de jurizare)
Festivitatea de Premiere: în luna iunie
***
Gala Societății Civile este un proiect The Institute.
Partener Principal: Rompetrol
Parteneri Strategici: Ashoka România, ASAP România
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: IQads, România Pozitivă, Spotmedia, Știri.ONG, Revista Biz, PRwave, Zile și Nopți, RADOR, AGERPRES
Parteneri Tradiţionali: Netvibes, MediaTrust.
O campanie: Gavrilă&Asociaţii