„Strategia culturala si creativa a Bucurestiului 2015-2025” a fost lansata ca proiect in vara anului 2014 de catre ARCUB - Centrul de Proiecte Culturale al Primariei Municipiului Bucuresti si a fost elaborata in forma supusa consultarii de catre o echipa de consultanti independenti coordonata de Asociatia PostModernism Museum: Modernism.ro, Formare Culturala, Asociatia Oricum, Asociatia Operatorilor Culturali din Rominia. Alaturi de acestia, au lucrat echipe de sociologi si experti consultanti in domenii culturale si creative din Bucuresti.
 
In forma supusa consultarii publice, strategia presupune o analiza a vietii culturale locale, a culturii si creativitatii ca stil de viata (Diagnoza) si o propunere de directii de actiune pentru urmatorii 10 ani (Viziune si Plan de actiune). Elaborarea strategiei a implicat cercetarea calitativa si cantitativa a diverselor segmente culturale si creative ale Bucurestiului, cu scopul de a afla starea actuala a fiecarui domeniu identificat, respectiv potentialul sau de schimbare si oportunitatile de dezvoltare in urmatorii 10 ani. Documentul propune in final o viziune si un plan de actiune in domeniile culturale si creative. Planul de Actiune este construit pe o structura de tip Efect Domino la trei niveluri: Axe transversale, Obiective si Actiuni care, prin aplicarea lor, duc la o dezvoltare sustenabila a orasului si la tipuri de rezolvari de probleme „in cascada”.
 
„Strategia culturala si creativa a Bucurestiului 2015-2025” propune 11 domenii culturale si creative la nivelul capitalei. Sectoarele culturale si creative au fost structurate pe 7 domenii, pornind de la premisa frecventei numarului de actiuni culturale specifice fiecarui segment, de la impactul lor asupra publicurilor dar si de la potentialul de dezvoltare pe care acestea il detin: arte vizuale, artele spectacolului, muzica, arhitectura/ urbanism/ design/ fashion/ hand-made, film, publishing, patrimoniu. Acestora le-au fost adaugate alte 4 domenii intersectoriale sub titulaturile de: media & interactive media, business of communication, arta comunitara si educatie.
 
Misiunea „Strategiei culturale si creative a Bucurestiului 2015-2025” este aceea de a promova cultura ca generatoare a dezvoltarii economice durabile si a coeziunii sociale, raspunzind cadrului si premizelor candidaturii Bucurestiului pentru titlul de „Capitala Europeana a Culturii 2021”.
 
Documentul supus consultarii publice poate fi descarcat de aici: „Strategia culturala si creativa a Bucurestiului 2015-2025”.