Federatia Romana de Automobilism se implica activ in sustinerea campaniei nationale privind siguranta in traficul rutier. Alaturi de Politia Rutiera, de Ministerul Educatiei si Cercetarii si de alti parteneri asociati, FRAS a fost pentru prima data in data de 15 mai, la Palatul Copiilor din Bucuresti, sa prezinte celor peste 750 de elevi de liceu diferentele dintre sofatul pe strada si pilotajul sportiv profesionist.
Cresterea ingrijoratoare a numarului de accidente in randul tinerilor soferi, precum si riscurile pe care le ridica accesul la mopede in randul adolescentilor sau lipsa de informare si responsabilizare in randul celor care decid sa accelereze dincolo de viteza legala atunci cand sunt pe 2 sau 4 roti reprezinta suficiente motive pentru implicarea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv intr-una din cele mai ample campanii de informare si educare a tinerilor fata de ceea ce inseamna siguranta lor si a celor apropiati lor in traficul rutier.
Am decis sa fim parteneri pentru o astfel de campanie de responsabilizare a tinerilor pentru ca diferentele dintre sofatul obisnuit in trafic si pilotajul sportiv sunt foarte mari. De la materialul de concurs, insemnand echiparea masinii cu rollbar de protectie, securizarea rezervorului pentru a nu lua foc in caz de iesire in decor sau utilizarea unor anvelope speciale de inalta performanta, si pana la echipamentul de protectie pentru pilot si copilot, insemnand combinezon ignifug, casca de protectie, centuri de siguranta speciale si altele, pilotajul sportiv se ghideaza pe probele de concurs dupa reguli ce ies in afara celor impuse de circulatia in traficul obisnuit, a subliniat domnul Ovidiu Mazilu, presedintele Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Cine vede din afara o astfel de cursa poate fi tentat sa creada ca poate face la fel. Trebuie sa le atragem atentia tinerilor ca numai in conditii speciale de securitate si in cadru legal au posibilitatea sa se manifeste ca atare, conditiile de trafic normal fiind de o cu totul alta natura. Spre exemplu, in cazul raliurilor pe care le organizam, pe parcursul de regularitate care se desfasoara in trafic normal, sportivii sunt obligati sa circule regulamentar si potrivit tuturor regulilor scrise si nescrise ale condusului defensiv, a mai precizat acesta.
In cadrul evenimentului, multiplul campion national la raliuri, Titi Aur a vorbit elevilor despre valentele si importanta condusului defensiv in conditii de trafic normal. Dupa sesiunea de prezentari, cei peste 750 de elevi prezenti la eveniment vor putea lua contact cu cateva masini de concurs expuse pe platoul din fata Palatului Copiilor. Printre masinile expuse a fost si monopostul Dallara F354 pilotat de Silviu Dumitrescu si o Dacia Logan pilotata de Andrea Necula, ambii fiind piloti de coasta.
Gandind o astfel de campanie, Federatia Romana de Automobilism Sportiv subliniaza inca o data rolul pe care il are automobilismul sportiv de performanta peste tot in lume: creaza cadrul, in conditii de securitate, pentru cei ce iubesc viteza si care trebuie sa inteleaga ca aceasta nu are ce cauta in conditii de trafic normal, a incheiat domnul Ovidiu Mazilu.
Din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv au mai fost prezenti la eveniment domnul Ovidiu Mazilu, presedinte FRAS si fost pilot de performanta, si Stefan Vasile, vicepresedinte FRAS, maestru emerit al sportului si multiplu campion national la automobilism sportiv.
Evenimentul a fost primul dintr-o serie de evenimente de tip dezbatere privind siguranta rutiera, care se vor desfasura in cele mai importante orase din tara si la care FRAS va fi partener stabil.
Despre FRAS
Fondata in 2005, Federatia Romana de Automobilism Sportiv este Federatie Nationala automobilistica recunoscuta de Guvernul Romaniei, prin Ministerul Tineretului si Sportului. FRAS are ca obiect organizarea, arbitrarea si dezvoltarea practicarii sportului automobilistic in Romania si gestioneaza competitiile oficiale la nivel national Campionatul National de Raliuri, de Viteza in Coasta si de Rally Sprint -, precum si al altor ramuri ale automobilismului de pe cuprinsul intregii tari. Incepand cu 2009, FRAS acorda atentie sporita descoperirii pilotilor talentati, propunand acordarea de facilitati debutantilor si eliminarea pentru juniori a prevederilor legislative legate de varsta minima de 18 ani.
Pentru mai multe detalii despre Federatia Romana de Automobilsim Sportiv, accesati www.fras.ro
Contact
Victor Dragan
Secretariat FRAS
office@fras.ro
Cresterea ingrijoratoare a numarului de accidente in randul tinerilor soferi, precum si riscurile pe care le ridica accesul la mopede in randul adolescentilor sau lipsa de informare si responsabilizare in randul celor care decid sa accelereze dincolo de viteza legala atunci cand sunt pe 2 sau 4 roti reprezinta suficiente motive pentru implicarea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv intr-una din cele mai ample campanii de informare si educare a tinerilor fata de ceea ce inseamna siguranta lor si a celor apropiati lor in traficul rutier.
Am decis sa fim parteneri pentru o astfel de campanie de responsabilizare a tinerilor pentru ca diferentele dintre sofatul obisnuit in trafic si pilotajul sportiv sunt foarte mari. De la materialul de concurs, insemnand echiparea masinii cu rollbar de protectie, securizarea rezervorului pentru a nu lua foc in caz de iesire in decor sau utilizarea unor anvelope speciale de inalta performanta, si pana la echipamentul de protectie pentru pilot si copilot, insemnand combinezon ignifug, casca de protectie, centuri de siguranta speciale si altele, pilotajul sportiv se ghideaza pe probele de concurs dupa reguli ce ies in afara celor impuse de circulatia in traficul obisnuit, a subliniat domnul Ovidiu Mazilu, presedintele Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Cine vede din afara o astfel de cursa poate fi tentat sa creada ca poate face la fel. Trebuie sa le atragem atentia tinerilor ca numai in conditii speciale de securitate si in cadru legal au posibilitatea sa se manifeste ca atare, conditiile de trafic normal fiind de o cu totul alta natura. Spre exemplu, in cazul raliurilor pe care le organizam, pe parcursul de regularitate care se desfasoara in trafic normal, sportivii sunt obligati sa circule regulamentar si potrivit tuturor regulilor scrise si nescrise ale condusului defensiv, a mai precizat acesta.
In cadrul evenimentului, multiplul campion national la raliuri, Titi Aur a vorbit elevilor despre valentele si importanta condusului defensiv in conditii de trafic normal. Dupa sesiunea de prezentari, cei peste 750 de elevi prezenti la eveniment vor putea lua contact cu cateva masini de concurs expuse pe platoul din fata Palatului Copiilor. Printre masinile expuse a fost si monopostul Dallara F354 pilotat de Silviu Dumitrescu si o Dacia Logan pilotata de Andrea Necula, ambii fiind piloti de coasta.
Gandind o astfel de campanie, Federatia Romana de Automobilism Sportiv subliniaza inca o data rolul pe care il are automobilismul sportiv de performanta peste tot in lume: creaza cadrul, in conditii de securitate, pentru cei ce iubesc viteza si care trebuie sa inteleaga ca aceasta nu are ce cauta in conditii de trafic normal, a incheiat domnul Ovidiu Mazilu.
Din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv au mai fost prezenti la eveniment domnul Ovidiu Mazilu, presedinte FRAS si fost pilot de performanta, si Stefan Vasile, vicepresedinte FRAS, maestru emerit al sportului si multiplu campion national la automobilism sportiv.
Evenimentul a fost primul dintr-o serie de evenimente de tip dezbatere privind siguranta rutiera, care se vor desfasura in cele mai importante orase din tara si la care FRAS va fi partener stabil.
Despre FRAS
Fondata in 2005, Federatia Romana de Automobilism Sportiv este Federatie Nationala automobilistica recunoscuta de Guvernul Romaniei, prin Ministerul Tineretului si Sportului. FRAS are ca obiect organizarea, arbitrarea si dezvoltarea practicarii sportului automobilistic in Romania si gestioneaza competitiile oficiale la nivel national Campionatul National de Raliuri, de Viteza in Coasta si de Rally Sprint -, precum si al altor ramuri ale automobilismului de pe cuprinsul intregii tari. Incepand cu 2009, FRAS acorda atentie sporita descoperirii pilotilor talentati, propunand acordarea de facilitati debutantilor si eliminarea pentru juniori a prevederilor legislative legate de varsta minima de 18 ani.
Pentru mai multe detalii despre Federatia Romana de Automobilsim Sportiv, accesati www.fras.ro
Contact
Victor Dragan
Secretariat FRAS
office@fras.ro