- Pe fondul estimării că doar o treime din copiii de 10 ani la nivel mondial pot citi și înțelege o poveste simplă scrisă -
Înainte de Summitul pentru transformarea educației (Transforming Education Summit), UNICEF prezintă: Clasa pentru criza din educație (‘Learning Crisis Classroom’) la sediul Națiunilor Unite din New York, pentru a atrage atenția asupra nevoii urgente de a transforma sistemele de învățământ din lumea întreagă.
Înaintea Summitului privind transformarea educației (Transforming Education Summit), UNICEF transmite un semnal de alarmă legat de nivelul șocant de redus al învățământului, doar o treime din copiii de 10 ani la nivel mondial estimându-se că pot citi și înțelege o poveste simplă scrisă, comparativ cu nivelul pre-pandemic care ajungea la jumătate dintre acești copii.
„Școlile slab finanțate, profesorii sub-calificați și plătiți insuficient, sălile de clasă supraaglomerate și programele de învățare arhaice subminează capacitatea copiilor noștri de a-și atinge întregul potențial” a spus Catherine Russelll, director executiv al UNICEF. „Traiectoria sistemelor noastre de învățământ este, prin definiție, traiectoria viitorului nostru. Avem datoria de a inversa aceste tendințe, altfel ne vom confrunta cu consecințele eșecului nostru de a educa o întreagă generație. Un nivel scăzut al învățământului azi înseamnă mai puține șanse mâine”.
Închiderea prelungită a școlilor și lipsa accesului la educație calitativă pe durata pandemiei de COVID-19 au expus și au exacerbat o criză a educației pre-existentă care a lăsat milioane de elevi din întreaga lume fără competențe esențiale de citit și calcul, avertizează UNICEF.
Pentru a atrage atenția asupra crizei educației și asupra nevoii de a transforma învățământul în întreaga lume, UNICEF a prezentat astăzi Clasa Crizei în Educație (Learning Crisis Classroom), un model de sală de clasă care ilustrează proporția copiilor care nu reușesc să dobândească competențe de bază. Instalația va fi expusă la intrarea vizitatorilor în sediul Organizației Națiunilor Unite din New York în perioada 16-26 septembrie.
O treime din băncile din această clasă sunt făcute din lemn, sunt pe deplin funcționale și au pe scaune câte un rucsac cu sigla UNICEF care reprezintă treimea estimată a copiilor de 10 ani din întreaga lume care sunt capabili să citească și să înțeleagă o poveste simplă scrisă, indicatorul competențelor de bază de înțelegere a textului citit. Celelalte două treimi de bănci sunt aproape invizibile și făcute dintr-un material transparent pentru a-i reprezenta pe cei 64 % dintre copii care nu pot citi și înțelege o poveste simplă scrisă până la vârsta de 10 ani, conform estimărilor.
În timp ce liderii se întâlnesc la Summitul pentru transformarea educației (Transforming Education Summit), UNICEF face apel la guverne să își ia angajamentul de a le oferi tuturor copiilor educație de calitate. Facem apel la reînnoirea eforturilor și investițiilor pentru a reînscrie și a ține copiii în sistemul de învățământ, la creșterea accesului la cursuri remediale și de recuperare, la susținerea profesorilor și la oferirea către aceștia de instrumente necesare, precum și la asigurarea că școlile oferă un mediu sigur și stimulant, astfel încât toți copii să fie pregătiți să învețe.
***
Despre UNICEF
UNICEF este prezent în România și în alte 190 de țări și teritorii pentru a promova supraviețuirea și dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescență. În România, UNICEF lucrează împreună cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorități locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naționali și internaționali și mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educație timpurie de calitate și la școală, pentru protejarea adolescenților și monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecție socială și pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați https://www.unicef.org/romania/ro.
Urmăriți UNICEF în România pe Facebook și Instagram.
„Școlile slab finanțate, profesorii sub-calificați și plătiți insuficient, sălile de clasă supraaglomerate și programele de învățare arhaice subminează capacitatea copiilor noștri de a-și atinge întregul potențial” a spus Catherine Russelll, director executiv al UNICEF. „Traiectoria sistemelor noastre de învățământ este, prin definiție, traiectoria viitorului nostru. Avem datoria de a inversa aceste tendințe, altfel ne vom confrunta cu consecințele eșecului nostru de a educa o întreagă generație. Un nivel scăzut al învățământului azi înseamnă mai puține șanse mâine”.
Închiderea prelungită a școlilor și lipsa accesului la educație calitativă pe durata pandemiei de COVID-19 au expus și au exacerbat o criză a educației pre-existentă care a lăsat milioane de elevi din întreaga lume fără competențe esențiale de citit și calcul, avertizează UNICEF.
Pentru a atrage atenția asupra crizei educației și asupra nevoii de a transforma învățământul în întreaga lume, UNICEF a prezentat astăzi Clasa Crizei în Educație (Learning Crisis Classroom), un model de sală de clasă care ilustrează proporția copiilor care nu reușesc să dobândească competențe de bază. Instalația va fi expusă la intrarea vizitatorilor în sediul Organizației Națiunilor Unite din New York în perioada 16-26 septembrie.
O treime din băncile din această clasă sunt făcute din lemn, sunt pe deplin funcționale și au pe scaune câte un rucsac cu sigla UNICEF care reprezintă treimea estimată a copiilor de 10 ani din întreaga lume care sunt capabili să citească și să înțeleagă o poveste simplă scrisă, indicatorul competențelor de bază de înțelegere a textului citit. Celelalte două treimi de bănci sunt aproape invizibile și făcute dintr-un material transparent pentru a-i reprezenta pe cei 64 % dintre copii care nu pot citi și înțelege o poveste simplă scrisă până la vârsta de 10 ani, conform estimărilor.
În timp ce liderii se întâlnesc la Summitul pentru transformarea educației (Transforming Education Summit), UNICEF face apel la guverne să își ia angajamentul de a le oferi tuturor copiilor educație de calitate. Facem apel la reînnoirea eforturilor și investițiilor pentru a reînscrie și a ține copiii în sistemul de învățământ, la creșterea accesului la cursuri remediale și de recuperare, la susținerea profesorilor și la oferirea către aceștia de instrumente necesare, precum și la asigurarea că școlile oferă un mediu sigur și stimulant, astfel încât toți copii să fie pregătiți să învețe.
***
Despre UNICEF
UNICEF este prezent în România și în alte 190 de țări și teritorii pentru a promova supraviețuirea și dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescență. În România, UNICEF lucrează împreună cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorități locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naționali și internaționali și mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educație timpurie de calitate și la școală, pentru protejarea adolescenților și monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecție socială și pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați https://www.unicef.org/romania/ro.
Urmăriți UNICEF în România pe Facebook și Instagram.