Ca urmare a acțiunii de reciclare din 2021 - European Recycling Tour, programul european Every Can Counts își sporește eforturile cu o campanie de conștientizare inspirată, dedicată Zilei Mondiale a Mediului, care depășește granițele Europei: International Recycling Tour, 17 țări din Europa și America Latină. În același timp, prezintă rezultatele unui nou studiu privind comportamentele și atitudinile oamenilor față de reciclare.
Pentru al doilea an la rând, campania de reciclare a dozelor de băuturi „în mișcare” a programului Every Can Counts revine mai amplă și mai atractivă, dusă dincolo de granițele europene, harta turului din acest an fiind completată de Brazilia și Columbia, într-o încercare dinamică de a împărtăși mesajul privind o economie mai circulară și în America Latină. Obiectivul International Recycling Tour este de a reaminti oamenilor că este nevoie de colaborare pentru a menține curate spațiile publice exterioare. Acțiuni mici, zilnice, precum eliminarea corespunzătoare a deșeurilor, ne pot ajuta să avem o viață mai sustenabilă și o planetă mai sănătoasă. Ținând seama de acest lucru, în perioada 3-5 iunie 2022, peste 100 de ambasadori ai reciclării vor merge prin parcuri, orașe și pe plaje, cu rucsacurile lor în culori vibrante, în următoarele țări: Austria, Brazilia, Columbia, Republica Cehă, Franța, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Muntenegru, Țările de Jos, Polonia, România, Serbia, Slovenia, Spania și Regatul Unit. Misiunea lor? Să încurajeze oamenii să păstreze curate spațiile publice în aer liber și să recicleze dozele de băuturi oriunde s-ar afla.
În România, International Recycling Tour se desfășoară în perioada 3-5 iunie în mai multe locații din București, unde voluntarii vor încuraja oamenii să păstreze mediul curat și îi vor invita să pună dozele goale de băuturi în rucsacurile pe care le poartă în spate. Acțiunile de conștientizare se desfășoară în Promenada Mall, zona de food, unde publicul va putea admira instalația artistică din doze „Poarta Sărutului”, și simultan, oamenii vor putea interacționa cu voluntarii în zonele Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Calea Victoriei, Arcul de Triumf și Parcul Herăstrău. International Recycling Tour în România se desfășoară în parteneriat cu Promenada Mall, Coca-Cola HBC România și ALRO.
Pentru al doilea an la rând, campania de reciclare a dozelor de băuturi „în mișcare” a programului Every Can Counts revine mai amplă și mai atractivă, dusă dincolo de granițele europene, harta turului din acest an fiind completată de Brazilia și Columbia, într-o încercare dinamică de a împărtăși mesajul privind o economie mai circulară și în America Latină. Obiectivul International Recycling Tour este de a reaminti oamenilor că este nevoie de colaborare pentru a menține curate spațiile publice exterioare. Acțiuni mici, zilnice, precum eliminarea corespunzătoare a deșeurilor, ne pot ajuta să avem o viață mai sustenabilă și o planetă mai sănătoasă. Ținând seama de acest lucru, în perioada 3-5 iunie 2022, peste 100 de ambasadori ai reciclării vor merge prin parcuri, orașe și pe plaje, cu rucsacurile lor în culori vibrante, în următoarele țări: Austria, Brazilia, Columbia, Republica Cehă, Franța, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Muntenegru, Țările de Jos, Polonia, România, Serbia, Slovenia, Spania și Regatul Unit. Misiunea lor? Să încurajeze oamenii să păstreze curate spațiile publice în aer liber și să recicleze dozele de băuturi oriunde s-ar afla.
În România, International Recycling Tour se desfășoară în perioada 3-5 iunie în mai multe locații din București, unde voluntarii vor încuraja oamenii să păstreze mediul curat și îi vor invita să pună dozele goale de băuturi în rucsacurile pe care le poartă în spate. Acțiunile de conștientizare se desfășoară în Promenada Mall, zona de food, unde publicul va putea admira instalația artistică din doze „Poarta Sărutului”, și simultan, oamenii vor putea interacționa cu voluntarii în zonele Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Calea Victoriei, Arcul de Triumf și Parcul Herăstrău. International Recycling Tour în România se desfășoară în parteneriat cu Promenada Mall, Coca-Cola HBC România și ALRO.
„Dacă a existat un mesaj central al European Recycling Tour 2021, acela este: Oamenilor le pasă de mediu mai mult decât oricând și doresc să participe mai activ la reciclare. Faptul că, anul trecut, ambasadorii reciclării din cadrul programului au fost primiți într-un mod pozitiv și au fost o sursă de inspirație a determinat Every Can Counts să își sporească eforturile din acest an și să își extindă activitățile dincolo de granițele europene.”, declară Adina Magsi, Country Manager Every Can Counts România.
Ne bucurăm să sprijinim din nou inițiativele Every Can Counts. International Recycling Tour este un eveniment care aduce un impact pozitiv și promovează în randul consumatorilor nevoia și beneficiile colectării separate. Ambalajele din aluminiu, tip doză, sunt printre cele mai sustenabile tipuri de ambalaje folosite pentru băuturi, deoarece rata de reciclare a acestora este mare. O doză de aluminiu se poate recicla la nesfârșit, însă doar daca aceasta este colectată corespunzător și este folosită tehnologia potrivită. Prin inițiativa International Recycling Tour sperăm că un numâr cât mai mare de doze de aluminiu va fi colectat și, ulterior, reciclat. Suntem siguri de reușita proiectului și vom continua să investim în astfel de inițiative.”, declară Alice Nichita, Corporate Affairs and Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.
“Implicarea noastră în proiectele Every Can Counts reprezintă deja o tradiție – ALRO este un susținător al inițiativelor de economie circulară care reprezintă o componentă cheie în desfășurarea unei activități sustenabile și reducerea amprentei de carbon a companiei. Încurajăm și susținem toate inițiativele care au în centrul lor colectarea dozelor de aluminiu, o activitate care presupune un efort minim din partea fiecăruia dintre noi, dar cu un impact major asupra calității vieții și a unui mediu mai curat și sustenabil pentru generațiile următoare. Am fost și rămânem un partener activ al inițiativelor Every Can Counts care contribuie la educarea generației actuale, dar și a celor viitoare, iar prin implicarea angajaților noștri și a comunității locale ne dorim ca aceștia să devină la rândul lor ambasadori ai acestor inițiative care promovează reciclarea și un comportament responsabil față de mediul înconjurător”, declară Gheorghe Dobra, Director General, ALRO.
Ne bucurăm să sprijinim din nou inițiativele Every Can Counts. International Recycling Tour este un eveniment care aduce un impact pozitiv și promovează în randul consumatorilor nevoia și beneficiile colectării separate. Ambalajele din aluminiu, tip doză, sunt printre cele mai sustenabile tipuri de ambalaje folosite pentru băuturi, deoarece rata de reciclare a acestora este mare. O doză de aluminiu se poate recicla la nesfârșit, însă doar daca aceasta este colectată corespunzător și este folosită tehnologia potrivită. Prin inițiativa International Recycling Tour sperăm că un numâr cât mai mare de doze de aluminiu va fi colectat și, ulterior, reciclat. Suntem siguri de reușita proiectului și vom continua să investim în astfel de inițiative.”, declară Alice Nichita, Corporate Affairs and Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.
“Implicarea noastră în proiectele Every Can Counts reprezintă deja o tradiție – ALRO este un susținător al inițiativelor de economie circulară care reprezintă o componentă cheie în desfășurarea unei activități sustenabile și reducerea amprentei de carbon a companiei. Încurajăm și susținem toate inițiativele care au în centrul lor colectarea dozelor de aluminiu, o activitate care presupune un efort minim din partea fiecăruia dintre noi, dar cu un impact major asupra calității vieții și a unui mediu mai curat și sustenabil pentru generațiile următoare. Am fost și rămânem un partener activ al inițiativelor Every Can Counts care contribuie la educarea generației actuale, dar și a celor viitoare, iar prin implicarea angajaților noștri și a comunității locale ne dorim ca aceștia să devină la rândul lor ambasadori ai acestor inițiative care promovează reciclarea și un comportament responsabil față de mediul înconjurător”, declară Gheorghe Dobra, Director General, ALRO.
Studiu nou privind obiceiurile de reciclare: Europenii vor ca firmele să îmbunătățească posibilitatea de reciclare a ambalajelor lor de băuturi
O mare majoritate a europenilor sunt de părere că protecția mediului și reciclarea sunt importante, însă nu se iau destule măsuri pentru a aborda provocările actuale de mediu, potrivit unui sondaj realizat în 14 țări europene de agenția de sondare a opiniei publice LUCID, în asociere cu programul european Every Can Counts, în perspectiva Zilei Mondiale a Mediului 2022.
Potrivit sondajului, cetățenii europeni vor să se facă mai multe pentru a proteja mediul (91%) și, deși există o responsabilitate individuală, companiile sunt în primul rând responsabile să îmbunătățească posibilitatea de reciclare a ambalajelor lor. 87% dintre respondenți au spus că firmele ar trebui să utilizeze numai ambalaje care sunt reciclabile la infinit, în timp ce 89% sunt de acord că firmele ar trebui să fie răspunzătoare pentru ambalajele pe care le aleg și ar trebui să utilizeze numai ambalaje reciclabile complet. Comparativ, după părerea a mai puțin de 7 din 10 respondenți, consumatorii ar trebui să fie responsabili pentru ambalajele pe care le cumpără.
Când au fost întrebați despre inițiativele necesare pentru protejarea mediului, 75% dintre respondenții români au considerat că încurajarea oamenilor să recicleze mai mult este prioritară, 72% au indicat importanța reducerii deșeurilor, 56% înlocuirea combustibililor fosili cu energie regenerabilă, urmând inițiativele privind inversarea pierderii habitatelor (54%) și descurajarea companiilor (prin impozitare sau în alt mod) să utilizeze produse care dăunează mediului (49%).
Reciclarea reprezintă o provocare; consumatorii își doresc mai mult sprijin
Dintre cele peste 12.800 de persoane intervievate, la nivel european doar 52% își reciclează întotdeauna dozele de băuturi atunci când sunt acasă. Ratele reciclării scad dramatic atunci când oamenii nu sunt acasă, doar 33% dintre europeni aruncând dozele de băuturi în containere de reciclare atunci când sunt la locul de muncă și 30% atunci când sunt în deplasare. În aceeași direcție, datele pentru România arată că doar 45% reciclează întotdeauna dozele de băuturi atunci când sunt acasă, 33% reciclează la locul de muncă și doar 24% dintre români reciclează întotdeauna dozele când sunt în deplasare.
Astfel, nu este suprinzător faptul că respondenții europeni solicită îmbunătățirea infrastructurii de reciclare: 52% ar dori să existe mai multe containere de reciclare în zonele publice, iar 50% sunt în favoarea sistemelor de garanție-returnare. Pentru a sprijini eforturile de reciclare, 53% dintre cetățeni doresc ca țările lor să utilizeze numai ambalaje reciclabile 100%.
Aceste constatări sunt completate de percepția publică privind ambalajele sustenabile. Pentru majoritatea consumatorilor (60%), un ambalaj sustenabil este făcut din materiale reciclate 100%, în timp ce aproximativ jumătate spun că acesta este reciclabil la infinit. Cu toate acestea, percepția ne arată și că există o lipsă de cunoștințe la nivelul consumatorilor deoarece numai 19% spun că ambalajele sustenabile sunt cele „mici și ușoare pentru transport”.
Potrivit sondajului, cetățenii europeni vor să se facă mai multe pentru a proteja mediul (91%) și, deși există o responsabilitate individuală, companiile sunt în primul rând responsabile să îmbunătățească posibilitatea de reciclare a ambalajelor lor. 87% dintre respondenți au spus că firmele ar trebui să utilizeze numai ambalaje care sunt reciclabile la infinit, în timp ce 89% sunt de acord că firmele ar trebui să fie răspunzătoare pentru ambalajele pe care le aleg și ar trebui să utilizeze numai ambalaje reciclabile complet. Comparativ, după părerea a mai puțin de 7 din 10 respondenți, consumatorii ar trebui să fie responsabili pentru ambalajele pe care le cumpără.
Când au fost întrebați despre inițiativele necesare pentru protejarea mediului, 75% dintre respondenții români au considerat că încurajarea oamenilor să recicleze mai mult este prioritară, 72% au indicat importanța reducerii deșeurilor, 56% înlocuirea combustibililor fosili cu energie regenerabilă, urmând inițiativele privind inversarea pierderii habitatelor (54%) și descurajarea companiilor (prin impozitare sau în alt mod) să utilizeze produse care dăunează mediului (49%).
Reciclarea reprezintă o provocare; consumatorii își doresc mai mult sprijin
Dintre cele peste 12.800 de persoane intervievate, la nivel european doar 52% își reciclează întotdeauna dozele de băuturi atunci când sunt acasă. Ratele reciclării scad dramatic atunci când oamenii nu sunt acasă, doar 33% dintre europeni aruncând dozele de băuturi în containere de reciclare atunci când sunt la locul de muncă și 30% atunci când sunt în deplasare. În aceeași direcție, datele pentru România arată că doar 45% reciclează întotdeauna dozele de băuturi atunci când sunt acasă, 33% reciclează la locul de muncă și doar 24% dintre români reciclează întotdeauna dozele când sunt în deplasare.
Astfel, nu este suprinzător faptul că respondenții europeni solicită îmbunătățirea infrastructurii de reciclare: 52% ar dori să existe mai multe containere de reciclare în zonele publice, iar 50% sunt în favoarea sistemelor de garanție-returnare. Pentru a sprijini eforturile de reciclare, 53% dintre cetățeni doresc ca țările lor să utilizeze numai ambalaje reciclabile 100%.
Aceste constatări sunt completate de percepția publică privind ambalajele sustenabile. Pentru majoritatea consumatorilor (60%), un ambalaj sustenabil este făcut din materiale reciclate 100%, în timp ce aproximativ jumătate spun că acesta este reciclabil la infinit. Cu toate acestea, percepția ne arată și că există o lipsă de cunoștințe la nivelul consumatorilor deoarece numai 19% spun că ambalajele sustenabile sunt cele „mici și ușoare pentru transport”.
„Greutatea mică și volumul scăzut reduc cantitatea de energie utilizată pentru transport și depozitare, reducând astfel amprenta de mediu a ambalajelor de băuturi. Deoarece sunt ușoare și reciclabile la infinit, dozele de băuturi reprezintă unul dintre cele mai eficiente materiale din punct de vedere energetic pentru reciclare. Dozele de băuturi se pot recicla pentru totdeauna; acesta este mesajul principal al turneului nostru și motivul pentru care lucrăm astfel încât să inspirăm schimbarea comportamentului și să contribuim la atingerea obiectului de reciclare 100% a dozelor în Europa și în afara acesteia. Acest obiectiv ambițios poate fi atins numai dacă consumatorii, brandurile, organizatorii de evenimente și comunitățile locale își unesc forțele pentru a recicla fiecare doză de băuturi și pentru a construi împreună o planetă mai sustenabilă”, spune David Van Heuverswyn, Director Every Can Counts Europa.
Sondajul a fost făcut pe un eșantion de 12.802 persoane cu vârsta mai mare de 16 ani, fiind echilibrat din punct de vedere al vârstei și al genului, în 14 țări în care există o inițiativă locală Every Can Counts (Belgia, Serbia, Austria, Ungaria, Grecia, România, Polonia, Republica Cehă, Irlanda, Țările de Jos, Regatul Unit, Spania, Italia, Franța), în perioada 28 martie – 5 aprilie 2022.
***
Apărută în 2009 în Marea Britanie, iniţiativa Every Can Counts este considerată programul principal pentru promovarea reciclării dozelor de băutură în Europa! Acesta își propune să îi inspire pe toți să facă diferența prin reciclarea dozelor de băutură atunci când sunt departe de casă, adică la birou sau în deplasare - de la parcuri, festivaluri și evenimente sportive, la școli și universități. Astăzi, inițiativa este prezentă în 20 țări.
| Facebook | Instagram |
***
Apărută în 2009 în Marea Britanie, iniţiativa Every Can Counts este considerată programul principal pentru promovarea reciclării dozelor de băutură în Europa! Acesta își propune să îi inspire pe toți să facă diferența prin reciclarea dozelor de băutură atunci când sunt departe de casă, adică la birou sau în deplasare - de la parcuri, festivaluri și evenimente sportive, la școli și universități. Astăzi, inițiativa este prezentă în 20 țări.
| Facebook | Instagram |