Campania este menita sa aduca in prim-plan povesti reale de viata ale unor tineri cu deficiente de vedere sau de auz care si-au construit riguros traseul din fiecare zi prin munca, pasiune si dedicare, devenind printre cei mai buni in domeniile in care activeaza. Aceste povesti inspirationale ale unor persoane cu dizabilitati vizuale sau auditive sunt prezentate si intr-o sectiune speciala de pe website-ul Fundatiei Orange.
Aceasta campanie face parte dintr-o initiativa mai ampla de sprijin pentru integrare sociala a persoanelor cu dizabilitati vizuale si auditive, ce a inclus si o cercetare realizata de Institutul pentru Politici Publice (IPP) la solicitarea Fundatiei Orange. Cercetarea a fost derulata in 7 judete din Romania, unde exista centre de educatie speciala pentru tineri cu deficiente de vedere sau de auz. La studiu au fost invitati sa participe reprezentanti ai autoritatilor, ai scolilor speciale, ai Asociatiei Nationale a Nevazatorilor si ai Asociatiei Nationale a Surzilor, institutii private si de stat si tineri cu dizabilitati.
Studiul a relevat gradul redus de integrare a persoanelor cu dizabilitati vizuale si auditive atat pe piata muncii, cat si in societate, in general si a aratat ca reticenta publicului larg vine in principal din lipsa de interactiune cu aceste persoane si in consecinta din lipsa de incredere in aptitudinile lor profesionale. Astfel, in judetele investigate, doar 1 din 5 tineri cu dizabilitate auditiva, respectiv 1 din 15 tineri cu dizabilitate vizuala aveau un loc de munca, in general fiind vorba de posturi de executie, majoritatea angajatorilor privati intervievati declarand ca nu considera ca o persoana cu dizabilitati ar face fata cerintelor din companie.
„Din momentul in care am aflat aceste povesti impresionante de viata, traite de persoane cu deficiente de vedere sau de auz, care au reusit prin propriile eforturi sa-si urmeze visele sau sunt pe cale sa si le indeplineasca, am decis sa le facem cunoscute tuturor. Astfel, a luat nastere campania "Integrare prin comunicare”, o invitatie adresata publicului larg de a-i descoperi pe semenii nostri, prin care ne-am propus sa aratam ca si persoanele cu deficiente senzoriale sunt modele pentru cei din jur: cu pasiunile, calitatile, realizarile si provocarile care fac parte din viata fiecaruia. Este o campanie de constientizare a necesitatii crearii unei societati incluzive, cu o abordare egalitara.”, a declarat Dana Deac, Presedinte al Consiliului Director al Fundatiei Orange.
Misiunea Fundatiei Orange este reprezentata de imbunatatirea calitatii vietii persoanelor cu dizabilitati vizuale si auditive. Prin programul de finantare „Lumea prin culoare si sunet”, Fundatia Orange ofera anual fonduri pentru proiecte de sanatate, educatie sau cultura destinate acestor persoane.
Proiectele sustinute sprijina peste 60.000 beneficiari.
Proiectele sustinute sprijina peste 60.000 beneficiari.
Campania „Integrare prin comunicare” se deruleaza in perioada mai - iunie 2015 si include un spot TV, comunicare in presa scrisa si in online. Strategia campaniei (creatie si productie) a fost dezvoltata cu sprijinul Publicis, iar strategia de PR este realizata impreuna cu Golin Romania.
Despre Fundatia Orange
Fundatia Orange Romania este o organizatie non-guvernamentala care se implica in viata comunitatii prin realizarea de proiecte filantropice menite sa aduca schimbari pozitive in viata persoanelor dezavantajate.
Pentru mai multe informatii va rugam vizitati www.fundatiaorange.ro