Gala Premiilor Top 3 ADC*RO a desemnat câștigătorii anului 2017, marcând trecerea unui nou an în care eforturile creative ale industriei s-au materializat în proiecte notabile. În urma punctajului oferit de membrii Art Directors Club România, Miruna Dumitrescu este Copywriter-ul Anului, Raluca Matei primește titlul de Art Director-ul Anului, Împreună #pentrumagichome este Ideea Anului, iar Clientul Anului este KFC.

A doua ediție a Premiilor ADC a avut loc joi, 15 februarie, când au fost acordate 4 premii ce încununează o parte a activității sectorului creativ din anul ce a trecut. Au fost jurizate și punctate 36 din cele mai vizibile și eficiente campanii care au ajuns în topul lunar ADC*RO în 2017, împreună cu echipele și clienții implicați în proces.

De menționat este și faptul că pe lista celor mai apreciate și prezente agenții de publicitate în Top 3 ADC 2017 s-a distins McCann Worldgroup România, fiind urmată de Jazz, MSLGROUP The Practice, MullenLowe România și Ogilvy România.
 

„Este a doua ediţie a premiilor ADC şi vreau sǎ spun un mare  mulţumesc membrilor ADC care şi-au dat timp lunǎ de lunǎ pentru a nominaliza şi juriza gesturile spectaculoase de comunicare care apar în România. Deşi suntem o organizaţie informalǎ şi relaxatǎ, miza premiilor ADC  nu este micǎ. Pentru cǎ ele nu sunt acordate politic, cu presiune de reţea, cu case-uri de festival impecabil construite, ci reprezintǎ admiraţia sincerǎ a unor profesionişti pentru alţi profesionişti din comunicare. Ambiţia noastrǎ este ca topul ADC sǎ devinǎ reprezentativ pentru advertisingul românesc şi o sursǎ constantǎ de inspiraţie, atât pentru oamenii de marketing cât şi pentru publicitari.

Şi avem o rugǎminte pentru toţi creativii seniori, indiferent dacǎ sunt în agenţii sau sunt freelanceri: când vedeţi o campanie bunǎ, trimiteţi-o la teodora.calin@institute.ro. Sǎ nu ne scape ceva.”
(Vali Suciu, Preşedinte ADC România).

Raluca Matei (Jazz) a fost desemnată Art Director-ul Anului, iar amprenta sa creativă se distinge în 3 proiecte aflate în Top 3 ADC*RO în 2017. O găsim pe locul 1 în luna noiembrie cu aceeași campanie care câștigă acum ideea anului: Împreună #pentrumagichome, dar și pe locurile 2 și 3 cu LaMinut, Muștarul nr. 1 al românilor (noiembrie), respectiv Timp din timpul tău, campania realizată pentru Avon (martie).

Copywriterul anului, Miruna Dumitrescu (Jazz), a bifat două prezențe de locul 1 în topul ADC în lunile octombrie și noiembrie prin contribuția adusă campaniilor Provident – Testul de Conștientizare și Împreună #pentrumagichome

Inițiativa care primește cele mai multe aprecieri și, în același timp, puncte ale juraților ADC*RO – Împreună #pentrumagichome – este realizată de Jazz pentru Asociația MagiCAMP. Campania a reușit să strângă peste 100.000 de donatori prin SMS-uri cu costul de 2 euro, fonduri necesare pentru construcţia casei MagicHome, o clǎdire de 700 de metri pǎtraţi lângǎ cel mai mare spital oncologic din Bucureşti. Campania s-a concretizat prin eforturile unei echipe formate din Raluca Matei, Roxana Cozaru (Art Directors) și Andreea Ghenoiu, Alina Vărlănuță și Miruna Dumitrescu (Copywriters).

KFC primeşte titlul de Client of the Year, prin prezenţa în Top 3 ADC cu 3 campanii în 2017, semnate de MRM, McCann Worldgroup România şi UM Studios: CEVA de  la KFC (locul 1 în luna martie), KFC - Like Exchange (locul 2 în ianuarie) şi Prelungeşte vara! (locul 2 în octombrie).

Ȋn 2018, ADC vine şi cu o noutate importantǎ pentru Top 3 ADC: lanseazǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe mail cǎtre teodora.calin@institute.ro pânǎ pe 25 ale fiecǎrei luni. Pentru 2018, ADC va prezenta în martie primele douǎ topuri, un cumul pentru ianuarie şi februarie. 

***
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, Lady Steps şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.