Luminițe pentru viață, inițiativă dezvoltată de brandul Trussa, în parteneriat cu Fundația Sensiblu, aduce în prim plan o statistică alarmantă pentru societate - România este pe primul loc în U.E. la mortalitate infantilă. În 2017, 1.360 de bebeluși au murit înainte să împlinească un an, iar în 2016, 1.398 de bebeluși nu au supraviețuit primei aniversări. 

Cauzele directe ale acestei statistici sunt afecțiunile perinatale, care se declanșează în timpul sarcinii sau imediat după naștere și care ar putea fi prevenite prin controale medicale regulate. În România, orice femeie însărcinată are dreptul, prin lege, la servicii medicale gratuite. În 2015, 38.861 de femei nu au ajuns niciodată la medic până la naștere, iar 2 din 5 femei însărcinate nu fac nicio analiză dintre cele necesare pentru a afla starea de sănătate a fătului. Multe dintre ele nu știu de ce ar trebui sǎ meargǎ la doctor, iar altele nu știu nici mǎcar cǎ ar trebui, ele aflȃnd cǎ sunt însărcinate prea tȃrziu. 

Trussa, prin campania Luminițe pentru viață, încurajează donarea unui test de sarcină unei femei din medii defavorizate, ca un prim pas spre informare și medicalizare. O sarcină descoperită în timp util înseamnă o șansă în plus a bebelușului la viață. Cele două liniuțe ale testului de sarcină aduc prima consultație la medic, alături de recomandarea pentru primele analize și investigații. 

Statisticile din România cu privire la mortalitatea infantilă sunt de-a dreptul alarmante. Mulți dintre noi nici nu conștientizează cât de diferită este situația în mediile defavorizate. Iar „Luminițe pentru viață” a apărut din dorința de a trage un semnal de alarmă, de a prezenta tuturor această situație și a ne uni forțele pentru a face un prim pas spre schimbare. Știm că statisticile nu pot fi schimbate peste noapte, dar împreună putem începe să educăm, să informăm și să ajutăm, a declarat Letiția Ioana, Brand Manager Trussa Sensiblu. 

Luminițe pentru viață contribuie la conștientizarea situației alarmante a mortalității infantile în România și îndeamnă femeile ca împreună să ajute bebelușii să traiască prima lor aniversare. În martie și aprilie, un test de sarcină Trussa cumpărat din farmaciile Sensiblu înseamnă un test de sarcină Trussa donat și o șansă în plus a bebelușului la viață. Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile pe site-ul: www.luminitepentruviata.ro.

***
Despre Trussa 
Trussa este un brand propriu Sensiblu, producător de aparatură medicală, produse de prim ajutor, contracepție și îngrijire personală. 

Despre Fundația Sensiblu
Fondată în anul 2002, Fundația Sensiblu reprezintă divizia de responsabilitate socială a A&DPharma și este un liant între companie, comunitate și mediul non-guvernamental. Încă de la începutul activității sale, Fundația s-a implicat în susținerea femeilor și copiilor, victime ale violenței domestice, prin Programul CASA BLU.