In luna septembrie 2012 s-a incheiat un protocol de colaborare, cu titlul “Impreuna pentru Siguranta”, intre E.ON Romania si IGSU, privind derularea in comun a unor campanii de informare, prevenire si constientizare a cetatenilor asupra pericolelor la care sunt expusi in cazul utilizarii necorespunzatoare a diferitelor surse de energie.

Lansata in luna noiembrie in parteneriat cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (I.G.S.U), campania nationala de informare si prevenire R.I.S.C (Renunta! Improvizatiile Sunt Catastrofale) are ca obiectiv reducerea incidentelor de natura incendiilor, exploziilor etc, cauzate de improvizatii la instalatiile de gaze naturale si electricitate, precum si de cosuri de fum necuratate.

Campania de informare a urmarit in special doua grupuri tinta: populatia adulta, in calitate de consumator de gaze naturale si electricitate, precum si copiii de varsta scolara care trebuie sa cunoasca de mici regulile de aur in ceea ce priveste utilizarea diferitelor forme de energie.

Pentru o informare cat mai complexa si care sa atinga un procent cat mai mare a grupurilor tinta, in cadrul Campaniei R.I.S.C s-au tiparit o serie de materiale promotionale: afise, flyere si stikere, dar si spoturi radio si TV, continand mesajele cheie ale campaniei: "Nu lasa viata sa devina o amintire. Spune nu, improvizatiilor!", "Ai grija de siguranta ta si a familiei tale. Apeleaza la persoane autorizate pentru instalatia ta de gaze naturale si electricitate!", "Ai grija de siguranta ta si a familiei tale. Curata anual cosurile de fum si nu bloca evacuarea gazelor arse! Au fost organizate o serie de actiuni de informare in comunitati locale in cadrul carora au fost distribuite materialele informative si au fost diseminate informatiile din cadrul campaniei , scopul acestora fiind constientizarea populatiei asupra riscurilor la care se expun in cazul improvizatiilor sau lucrarilor executate la instalatii cu persoane sau firme neautorizate . Sute de elevi, cadre didactice, reprezentanti ai Serviciilor Voluntare pentru Situatii de Urgenta, ai agentilor economici si ai institutiilor publice locale, voluntari E.ON au fost angrenati, in lunile decembrie 2012 si ianuarie 2013, intr-o ampla actiune de popularizare a campaniei R.I.S.C., desfasurata in numeroase scoli, licee si centre comerciale din 15 judete.

Exercitii de alarmare si evacuare in scoli si licee, lectii despre energie, jocuri interactive, instruiri privitoare la comportamentul in caz de incendiu, materiale informative distribuite in centrele comerciale si in alte locuri publice cu trafic pietonal intens, la care s-au adaugat intalniri cu autoritatile locale si cu reprezentantii Serviciilor Voluntare pentru Situatii de Urgenta – au completat campania de informare in mass-media la nivel national.