Extinderea pandemiei cauzate de SARS-CoV-2 în România vulnerabilizează o dată în plus pe cei 1.300.000 de copii care trăiesc în condiții de sărăcie și excluziune socială și ale căror drepturi la educație, sănătate și siguranță trebuie garantate cu prioritate. Pentru a limita consecințele negative ale marginalizării lor și pentru a asigura resurse și instrumente suplimentare de intervenție, în contextul în care activitatea în programele educaționale, în școli și grădinițe nu mai este permisă, Organizația Salvați Copiii România dă startul unei ample campanii umanitare, #SALVEZCUPOVESTI.
 
Campania se dorește a fi un loc magic în care prieteni atașați cauzei copiilor, artiști, scriitori, sportivi și alții, vor spune poveste după poveste, pentru a construi astfel o rețea de suport pentru copiii aflați în risc, al căror acces la hrană, medicamente, servicii publice și povești este îngreunat, dacă nu chiar absent. Implicarea concretă a acestor oameni extraordinari presupune postarea de înregistrări video scurte cu citirea unei cărți de povești pentru copii, folosind conturile Salvați Copiii de Facebook și Instagram, precum și conturile proprii. Campania #SALVEZCUPOVESTI va fi lansată de Andreea Esca și fiica sa Alexia Eram.
 
Prin vocile celebrităților, vom contribui la starea de bine a copiilor. Dar povestea citită va putea fi spusă până la capăt atunci când cauza copiilor vulnerabili va fi susținută de cât mai mulți oameni prin trimiterea unui SMS la 8847. Campania se constituie astfel într-un îndemn național la o donație pentru acei copii români care nu se bucură de o viață de poveste și pentru care hrana e o grijă zilnică. 
 
Sumele strânse vor asigura copiilor afectați de sărăcie alimente de bază și acces la educație. Se pot face donații lunare, în valoare de 20 RON, 50 RON, 100 RON sau altă sumă direct pe site-ul organizației Salvați Copiii
 
“Mulțumim Andreei Esca și Alexiei Eram pentru că au acceptat să dea startul campaniei, precum și tuturor celebrităților care se implică în a atenționa asupra vulnerabilității crescute a copiilor din familiile afectate de sărăcie, care trebuie ajutați acum. Mulțumim, de asemenea, editurilor partenere, Libris, Editura Paralela 45 și Signatura, pentru minunatele cărți cu povești pe care       le-au donat și mulțumim echipei Positive Communication”, declară Gabriela Alexandrescu, Președintele Exceutiv al Organizației Salvați Copiii România.
 
Înregistrările video pot fi văzute pe www.instagram.com/salvaticopiiiromania, fiind însoțite de hashtag-urile #SALVEZCUPOVESTI, #SAVEWITHSTORIES și #SalvatiCopiii. Campaniei globale #SAVEWITHSTORIES i s-au alăturat nume mari, precum Jennifer Garner, Amy Adams, Jeff Bridges, Ellen DeGeneres, Jimmy Fallon, Glenn Close sau Natalie Portman.
De 30 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului.
 
În trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. 
 
Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. 
 
În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizație independentă din lume care promovează drepturile copilului și care cuprinde 30 de membri și desfășoară programe în peste 120 de țări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obține progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viața acestora. În cei 30 de ani de activitate, peste 2.200.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.